Dobra wroce do korzeni i co bylo najwazniejsze w tym dziale:
Ze ECU do rn22 to jest przyczyna dlaczego ten sprzet nie jezdzi i jest nudny!!!!!!!! w porownaniu do chodzby fabryczna rn19 a nawet rn12. I gadanie ze mi wystarczy fabryczny rn22 jest kompletna bzdura. Jak sie placi koszmarne pieniadze za rn22 to sprzet ma byc bez blokad zwiazanymi z normami emis. spalin i ma fruwac a micha ma sie cieszyc od ucha do ucha. Kazdy po przesiadce z gsx czy rn19 na rn22 zadaje sobie pytanie jaki ten sprzet jest salby powyzej 6000 RPM i szybko zaczyna byc ten motocykl nudny a w konsekwencji sprzedany na rzecz np. zx10r albo gsxr. Tak ..... jak kon nie ma rogatej duszy a zachwouje sie jak VFR800 to szybko idzie w zapomnienie.
Dlatego ten watek o ECU ma kazdemu podopowiedziec ze rn22 tak sie fabryczna zachowuje bo jest kolosalnie obcieta przez przpisy a kazde ECU jest zablkowane. Jesli ktos twierdzi ze rn22 fabryczne zapie. to niech sie przejedzie rn19 albo nawet gsxr k5 powyzej 6000RPM.
YEC taki jak ma marider w fabrycznym kompie jest wrzucany tylko pod swoj jeden kanal a cala reszta zostaje tak jak byla. Czyli jak ktos chce emersonic to ma B i dziala tak samo jak dzialal.
Nikt nikogo nie zmusza jesli ktos chce kupic calego fizycznie YECA z wiazka nie ma problemu niech dziala(cena ok 9000 zl) ale EFEKT bedzie identyczny.
Tu nie ma magi i czarow wlozenie YECA fizycznego czy takiego jak ma Marider to nie jest TUNING!!!! to tylko odblkowanie rstrykcji i powrot do tego co ten silnik mial jak przyplyna do EU czy USA. Zeby zrobic wieksza moc w rn22 z odblkowanego juz silnika to...
(KAZDA odblkowana R1 rn22 (US , EU) na hamowni powinna pokazac 164-166KM przy obrotach 12760 RPM)
...... niestety trzeba go dotknac fizycznie i nie ma innej drogi (glowica, walki, uszczelka).
Do tego momentu jesli ktos to czyta to Eana R1 jesli ma tylko wrzucone ECU YECA a marider swojego a nic wiecej robione w silniku fizycznie to miedzy nimi bedzie moze 2-3KM roznicy (Ean ma pelny wydech z tego co rozumiem). Odnosnie obrotow wyzszych pierdol... i spalania jest identyczny u Eana i maridera z tym ze w fabrycznym ECU z nakaldka YECa w rn22 dziala dalej tryb drogowy( swiatla, zegary, migacze itd). Czyli to czego nie ma teraz Ean a na droge jest potrzebne.
Jako ciekawostke podpowiem EAnowi ze mozesz podlaczyc sowjego YECa do fabrycznej instalacji i bedziesz miec to co zgubile na wiazce sporotowej.
Reasumujac:
Naprawde nie wazne kto robi te ECU do rn22 kazdy powinnien chocby sprubowac zeby wiedziec o co chodzi i o to tu chodzi. Podoba mi sie ze EAN jako pierwszy sceptyk i krytyk tego co mam u siebie i marider wkoncu przyznaje ze cos jest na rzeczy i rn22 potrafi zapier...
. I o to chodzi ma zpier... jak wsciekla
Kwintesencja:
1. zeby kazdy wiedzial ze jego R1 rn22 w wersji drogowej std. to jest zwyczajny zamulacz i jest to wynikiem glownie zalozony restrykcje na ECU.
2. Wiedzialem ze Ean jak tylko zmini swoj zblokowany komputer w wersji US na odblokowany YEca czy fizycznie YEC-a bedzie zaszokowany jaka zmiane przynosi ECU
3. Warunki zkaldau byly inne dlatego ze niewielka grupa osob z Eanem podejrzewala ze to jest wszystko klamastow co tu piszemy o ECU do rn22 i blokadach I ze on z wersja fabryczna ECU z USA stanie w szranki z Mariderem i wygra.
Wiec uwazam ze dla mnie Ean wygra ten zaklad nie ze pokaze ze jego rn22 daje 2-3KM wiecej od maridera ale ma dac min. 12KM wiecej. Oczywisci wykresy nalozone na siebie i liczona roznica miedzy krzywymi EAn vs Marider. MOC nas nie interesuje sama w sobie tylko trend
Tak wtedy powiem ze ma dobrze zrobionego konia jak na pieniadze ktore wlozyl i jest duza roznica i ma najsliniejsza rn22 w kraju.
aaaaaaa przypomnialem sobie zeby nie bylo ze nie lubie FIZYCZNEGO ECU YEC-a
ma ona zalety na torze i tego sie nie przbije tym co jest u nas w sprzetach. Jak ktos mial by ochcote na ECU-YECA fizycznego, lekkie kolo magnesowe YEC-a, czy walki YECa i zawory. To smialo niech sie odezwie.