Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Czyli jeżeli mam w planie założyć decat + puszki akrapa to muszę też montować rapid bike czy można go dostroić na samym ecu?
(2015-11-30, 10:44 AM)k1kristo napisał(a): [ -> ]Czyli jeżeli mam w planie założyć decat + puszki akrapa to muszę też montować rapid bike czy można go dostroić na samym ecu?

Jak najbardziej mozesz dostroic silnik na ECU ale musisz pamietac, ze mapa bedzie statyczna i ze porzadne dostrojenie na hamowni z uzyciem sondy szerokopasmowej nie bedzie tansze niz Rapid Bike.
A jakbym miał zamiar zainwestować w rapid bike. To co jeszcze do tego musiałbym dokupić?
Nic, jesli chcesz po prostu wystroic motocykl.
a np sondy szerokopasmowe, my tuning bike, czemu to służy?
No to coś czuje że będzie wysyp PC-V na allegro czy OLX Red_icon_tongue ....

A hoł macz za ten Rapid ze strojeniem Red_icon_smile ? Tak w promocji świątecznej i hurtem Red_icon_smile ?
No wiec tak....

1. Rapid Bike EVO do RN22 (na 8 wtryskiwaczy) kosztuje 2499 zl.
funkcje modulu: strojenie map paliwa, wejscie quickshiftera (5 czasow, wg biegu, korekta zasu wg obrotow upshiftu), AUTOADAPTACJA (czyli automapowanie na bazie fabrycznej sondy lambda), zarzadzanie hamowaniem silnikiem (konieczne podlaczenie kontrolera Youtune)
2. Zestaw My Tuning Bike do dynamicznego strojenia mieszanki podczas jazdy - sonda szerokopasmowa na stale zainstalowana w wydechu. UWAGA: dzieki temu zestawowi Rapid Bike EVO opracowuje 6 indywidualnych map - 1 na kazdy bieg. Korekty dawki paliwa nastepuja 50 razy na sekunde.
3. opcjonalnie quickshifter - Cordona 1250, PKPower: 740; inny dowolny z rynku
4. Instalacja: zalezy od zakresu prac
5. Strojenie: tu mamy 3 opcje do wyboru:
a. wykorzystanie funkcji autoadaptacji, ktora wbudowana jest w modul: 0 zl
b. strojenie statyczne na hamowni: 650 zl
c. instalacja zestawu My Tuning Bike (patrz pkt 2) do dynamicznego strojenia map paliwa.

Uwaga: system jest modulowy wiec mozna zaczac od samego modulu z funkcja autoadaptacji a potem, wg potrzeb i uznania, dokladac quickshifter i/lub zestaw My Tuning Bike.

Uwaga2: jak sie RN22 znudzi to mozna calosc przelozyc do RN32, ZX10, S1000RR czy Fajera. Trzeba tylko wymienic wiazke przylaczeniowa i przeprogramowac modul Rapid Bike.
I nastała niezreczna cisza gdy padła kwota za gadżet :x
BINGO Red_icon_smile .. Chociaż ja dzisiaj podliczyłem ile wydałem na moto na same jakieś pierdoły i 2800 zł polecial .. a gdzie tam napęd .. QS i cała reszta Red_icon_sad
Cenę sprawdziłem zanim to zostało napisane tutaj. Biorąc pod uwagę, że ten moduł obsługuje 8 wtryskiwaczy a PCV tylko 4 i trzeba dokupić dodatkowy moduł, to cena za Rapid Bike nie wydaje się duża. Po sprzedaży PCV można dołożyć i kupić Rapid Bike i wtedy mniej więcej wyjdzie cena jak za nowy PCV. Pytanie tylko nasuwa mi się jedno, po co ktoś wkładał do RN22 PCV skoro on tak na prawdę nie robi roboty i trzeba dokupować jeszcze jeden moduł od DynoJeta żeby to wszystko miało ręce i nogi.
(2015-11-30, 06:12 PM)jarzombek007 napisał(a): [ -> ]Cenę sprawdziłem zanim to zostało napisane tutaj. Biorąc pod uwagę, że ten moduł obsługuje 8 wtryskiwaczy a PCV tylko 4 i trzeba dokupić dodatkowy moduł, to cena za Rapid Bike nie wydaje się duża. Po sprzedaży PCV można dołożyć i kupić Rapid Bike i wtedy mniej więcej wyjdzie cena jak za nowy PCV. Pytanie tylko nasuwa mi się jedno, po co ktoś wkładał do RN22 PCV skoro on tak na prawdę nie robi roboty i trzeba dokupować jeszcze jeden moduł od DynoJeta żeby to wszystko miało ręce i nogi.

Jest dokladnie tak jak mowisz. No i nie wolno zapiminac, ze po wymianie wiazki Rapid Bike moze dalej dzialac np. w RN32 Red_icon_smile

Co do PCV: Dynojet robi swietny marketing a 99% motocyklistow nie zna sie na strojeniu silnikow tylko na jezdzie motocyklem. Wiec warsztaty (nie tunerzy) proponuja zwykly PCV bo jest tani i latwo go sprzedac. Poza tym istnieje handel internetowy i wlasciciel mogl go sobie sam zainstalowac nie majac nawet swiadomosci, ze jego motocykl ma jeszze 4 wtryskiwacze. 

Powiem wiecej: ostatnio stroilem CBR1000RR z zainstalowanym przez ASO modulem Bazzaza. I wiecie co? Nie zainstalowali nawet eliminatora sondy lambda ktory byl w zestawie wiec silnik nadal mial zamknieta petle i Bazzaz dzialal tylko na gorze....
Podkreslam: ASO. W warszawie.
to może ja namacalnie wyjasnie jakie wrażenie robi PC5 bo go przestrajałem i mapowałem na óżne sposoby:
bez PC5 układ przelotowy i KN zachowuje się co najmniej mówiąc dziwnie: nie wiem jak to powiedzieć napisać ale motor jak by bez PC5 czyli bez map pierdzi jak by miał cały czas doładowywane paliwo albo zapłon w taki sposób że cały czas wybucha mieszanka w rurach. Po PC5 tak nie jest, motor chodzi czysto i conajwyżej zaleznie od map ma zaprogramowane strzelanie z rur i to strzelanie to takie jebanie ogniem na metr. TO jest pierwsze wrażenie. Następnie nie wiem jak to działa ale po PC5 mój motor przekracza 299 i ciągnie jeszcze dalej o 1 tys obr ponad 299 mimo że mam 80% blokady. Czuć jednak obniżenie mocy jak już niejednokrotnie pisałem i jak z Sabokiem porównywaliśmy ECU flesz z moim PC5 to jego R1 z ECuFlasz ma większą moc włąśnie po 270 kmh. Oprócz tego moim zdaniem z PC5 motor R1 RN22 płynniej oddaje moc, testowałem ten motor z całkiem zdjętym PC5 i sa o wiele łątwiej wyczuwalne różnice spadku mocy cos koło 6 tys obr - jest wrąznie że motor na pocżatku idzie mocno potem słąbnie i potem coś szybciej jedzie po 10 tys, jak jest PC to ciągnie dość równo i po 10 tys jest odczuwalna większa moc.
Jakie mapy masz ?
Zróbcie zrzutę i ja przetestuje rozwiązanie Motokofeiny. Baaa, zdam nawet z niej relacje pisemną, zdjęciową i na kręce parę filmów Red_icon_tongue Może nawet dam się komuś przejechać hehe Red_icon_smile
@mad666 ja mam tylko porównanie jeżeli chodzi o przełączanie pomiędzy trybami ( A, B, STD). Na B tak jak pisałem wcześniej, motocykl w dolnym zakresie obrotów jedzie podobnie do RN12 ( takie mam odczucie). W trybie B jednak jak jechałem raz mi tak pieprznęło z rur że nie wiedziałem co się dzieje. Jakby ktoś strzelał do mnie. Na STD i A tylko sobie " bulgocze" i tyle. Power Commander działa na wszystkich trybach, czy zmienia wszystkie trzy tryby? Jak będę miał trochę czasu i będę rozbierał moto, to na pewno też sprawdzę jak ten PCV jest podpięty. Całkiem możliwe że sprzedam i kupię ten Rapid Bike. Mam całą zimę na przemyślenia. Tak na prawdę zanim trafiłem na ten temat, to chciałem na początku sezony podjechać na hamownię i dostroić PC albo chociaż sprawdzić co jest tam załadowane i czy jest to dobrze zrobione. Po przeczytaniu tego tematu trochę zmieniłem zdanie.
A ja nadal nie zmieniam ... ECU zrobię i dołożę do niego QS ... a do PC-V dokupię Autotune i się samo wystroi ... A jak będzie mi kiedyś ( ciul wie po co ) potrzebne 250 koni na kole bo motocykl będzie mi na full open gazie w zakręcie zwalniał jak R6 kolesiom w WMMP ... to sobie nie wiem >> turbo założę Red_icon_smile .. ??
Deko mi siedzi w głowie czy moto nie ma za ubogiej mieszanki w jakimś zakresie .. ale zobaczę też na świece .. one dużo powiedzą co się tam dzieje w silniku Red_icon_smile ...
5000 zł nie dam bo to się mija z celem .. Lepiej sprzedać i kupić S1000RR .. i wtedy nie będzie wymówek że moto nie jedzie i czasy słabe Red_icon_tongue Red_icon_smile ..
moje R1 stroił poprzedni właściciel i ja te mapy trzymam ale wgrywałem mapy na Acrapovic spil +KN + Decat, Graves slipon + Ypipe +KN, Acrapovic full + KN i coś tam jeszcze ze strony dynojet.

NIe wiem co WY nie łapiecie w temacie co napisała Motokokaina. Jak macie zewnętrzny moduł to możecie go zmieniać. Jak macie ECU grzebane to nie da rady bo musicie jeździć potem to ustawać od nowa za kase jak robicie jakieś zmiany w układach. 

Moim zdaniem warto odblokować to co u mnie jest zablokowane na 80%.
Wg mnie nie warto zmieniać reakcji na manete na trybie A bo mimo że to się nie nadaje na cywilne drogi i taka jest prawda to na torze działą to jednak wyśmienicie że mocno daje czadu po lekkim szturchnięciu manetki a dozowanie precyzyjne jest na już prawdziwej jeździe.
QS mam zamiar wsadzić do PC5.

Po powyższych założeniach jeżeli pewnego dnia stwierdzę że sprzedaje QS albo zmieniam rury to sobie zmieniam a nie że musze jeździć ustawiać zapłon w Warszawie za 1500 zł. Proste.
Mając PC5 biore laptopa wgrywam program ze strony i podłączam się kablem USB do PC i moge robić z ustawieniami co chce. NIe mam tej kostroli co na profesjonalnej hamowni która bada pełne parametry ale PC5 i tak eliminuje sądę lamda specjalnie by tego pomiaru nie było tylko sadzi tak jak napisany jest program.
Coż mi da grzebanie w ECU po za zdjęciem blokady ? to kurde nie wiem. 5 koni? Pewnie na PC5 też mam te 5 koni. NIe wiem tego.
jarzombek nie wiem czy wiesz ale możesz podpiąć laptopa pod PC i wtedy sprawdzisz co tam siedzi. da się też sprawdzić czy były wgrywane mapy robione na hamowni czy gotowe ze strony. Jeżeli jest coś jeszcze podpięte to też raczej z poziomu programu to zobaczysz Red_icon_smile
Wystarczy dobry kabel USB i program ze strony producenta.
Ja ma PCIII i uważam, że niepotrzebnie wydałem 300 zł. PC ma sens jak wydasz jeszcze kupę kasy na dodatkowe rzeczy. a i wydaje mi się, że lepiej kupić używke...
No ale czego tu nie kumac ? Ze reflash nie zapłacę 800 tylko sporo mniej - juz moja w tym głowa .. Do tego za QS tez z 350 / 400 zł a nie 1500 z Dynojeta .. I tez go wyjmę jak bedzie trzeba ..
Reflash muszę zrobić bo kolka opcji mi jest potrzebne ..
Do PC dokładam Autotune za 1200 zł i jest wszystko samo dostrojone na tej całej sondzie szerokopasmowej ... Cała operacja niech wyjdzie 2000 zł ... Czy nawet 2400 .. A mam wszystko czego potrzebuję ... Ciekawi mnie też cena tego reflasha bo jak byłem na forum Kawasaki ( dzisiaj mi sie to rzuciło jak wystawiałem szybę ) to takie rzeczy robił Carry za 200 zł ... Muszę temat odświeżyć Red_icon_smile
A.S.: chyba zapomniales doliczyc SFM albo przynajmniej QSM do PCV. Bez tego QS nie zadziala...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24