Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
A ja myślałem, że 2 rzędy są dlatego, że stosując jedne duże był problem z działaniem na niskich obrotach. Stosując 2 rzędy wrzuca się małe wtryski na dół które działają przy niskich obrotach i kolejne na górze które praktycznie walą ile wlezie przy wyższych.

motokofeina, piszesz o dynamicznych czasach odcięcia QSa. Co to jest i jak to działa Red_icon_smile?
(2017-12-19, 08:43 AM)Kamool napisał(a): [ -> ]motokofeina, piszesz o dynamicznych czasach odcięcia QSa. Co to jest i jak to działa Red_icon_smile?

Do modulu Rapid Bike (Evo lub Racing) mozesz podlaczyc czujnik quickshiftera - tensometryczny. Taki czujnik nie dziala jak styk elektryczny (jak w PowerCommanderze czy FT Ecu) tylko mierzy sile przylozona do ukladu zmiany biegow. 

Dzieki temu mozna precyzyjnie ustalic kiedy zaczyna sie zmiana biegu (noga naciska na dzwignie), czas w ktorym przesuwaja sie kola zebate w skrzyni (spadek sily na czujniku)  i kiedy zmiana biegu konczy sie pelnym zapieciem wyzszego biegu (ponowny wzrost sily na czujniku). 

W tym ukladzie nie programujemy czasu odciecia w ogole. Odciecie za kazdym razem moze miec inna dlugosc - wszystko zalezy od tego jak szybko uda sie zapiac w pelni wyzszy bieg. 

Co wiecej, w niedlugim czasie ma sie pojawic tez opcja downshiftera (w styczniu bedzie juz do R6, Panigale i S1000RR).
Brzmi to sensownie, nie to co niektórzy, że na podstawie obrotów i tpsa oblicza idealne czasy odcięcia zapłonu i to dotyczy przesunięcia kół zębatych.

Druga sprawa, na pewno tensometr? Trochę w to nie wierzę, a jednej przyczyny. Jak wiadomo tensometry są wrażliwe na zmianę temperatury. Przy zmianie biegu używa się max tych 300N siły, co daje jakieś 0,000151V zmiany na popularnych tensometrach, a zmiana temperatury o 1 st C, to 0,0001V.

Rozcinaliście kiedyś taki czujnik?
Macie może takie niesprawne czujniki?
Jeśli tak to z chęcią przyjmę i zaglądnę do środka Red_icon_smile
(2017-12-20, 09:49 AM)Kamool napisał(a): [ -> ]Brzmi to sensownie, nie to co niektórzy, że na podstawie obrotów i tpsa oblicza idealne czasy odcięcia zapłonu i to dotyczy przesunięcia kół zębatych.

Druga sprawa, na pewno tensometr? Trochę w to nie wierzę, a jednej przyczyny. Jak wiadomo tensometry są wrażliwe na zmianę temperatury. Przy zmianie biegu używa się max tych 300N siły, co daje jakieś 0,000151V zmiany na popularnych tensometrach, a zmiana temperatury o 1 st C, to 0,0001V.

Rozcinaliście kiedyś taki czujnik?
Macie może takie niesprawne czujniki?
Jeśli tak to z chęcią przyjmę i zaglądnę do środka Red_icon_smile

Red_icon_cheesygrin
jaki chcesz zakres siły ?
ale to po świętach bo tera się urlopuje.... 
a tensometr tensometrem, ale elektronika do niego robi dużo, używam tesno na sile przeliczonej do 500 bar na ekstruderach, i one temperatura robocza od 55 do 95 stopni, i jego elektronika robi wszystko, tyle że on ma wbudowaną termoparę w sobie ( tzw. 3 kabelek w naszym slangu)....
(2017-12-20, 09:49 AM)Kamool napisał(a): [ -> ]Druga sprawa, na pewno tensometr? 
Rozcinaliście kiedyś taki czujnik?
Macie może takie niesprawne czujniki?
Jeśli tak to z chęcią przyjmę i zaglądnę do środka Red_icon_smile

Tak, tensometr.
Nie, nie rozcinalismy. Klient zlamal. 
Tak, mamy. 
Nie ma co zagladac - czujnik wklejony w obudowe z gwintami M6. Reszte robi kontroler czujnika.
A to nie mógłbym go przytulić i pooglądać, jeśli Wam oczywiście nie potrzebny Red_icon_smile?

Simon, 50kg (500N) to aż nad to, a co, masz coś Red_icon_smile?
mowa, po świętach poszperam, za takim co by gabarytowo się nadał, chcesz z termoparą ? ino je mamy tylko w jednym rodzaju gabarytu, który nie koniecznie może spasować i do nich jest przetwornik
prądowo-napięciowy, i już nie pamiętam co tam jeszcze, siedzi w środku
No to odezwę się po świętach i może wreszcie odzyskam arduino Red_icon_cheesygrin?
leży i czeka
Żartuję oczywiście Red_icon_smile Teraz braknie mi rąk żeby policzyć ile tego mam, a przesiadam się na nową platformę, więc raczej mało przydatne już mi będzie Red_icon_smile
Jak cokolwiek może popełniać "błąd" skoro na końcu i tak jest mierzony AFR ?? Coś chyba wkraczamy w sferę lotów na Księżyc ..
Ale i tak gdybym miał cokolwiek komukolwiek polecić to raczej Woolicha .. tam jest WSZYSTKO i to w ECU .. nawet bieg zamiast prędkości i DownShifter odkryli już kilka lat temu > nie tylko do R6, Panigale i S1000RR .. Red_icon_smile
Jak uważacie, co można uzyskać po takim zabiegu jak na filmie? Czy to dotyczy odblokowania pełnej mocy w motocyklach z rynku Francuskiego?
https://www.youtube.com/watch?v=CjjcvgtLqg8

a tutaj ustawienia w RN22:
https://www.youtube.com/watch?v=hZAKq1XqT0Q
Z tego co goście tłumaczyli, to dotyczy motocykli zablokowanych na rynek francuski. Jak włączała się (i mrugała) ta pomarańczowa dioda, to yama była odblokowana, a przy świecącej na stałe diodzie była blokada na 106 KM.
Taka mała różnica ( poza softem w ECU ) między USA a EU Red_icon_wink ...

[Obrazek: 95d66e977020036b.jpg]
Arek ta zwezka jest w obu. Zwyczajnie w tej na dole ktoś ja wyciął, aby wpadalo więcej powietrza.
No właśnie nie do końca ... Tez tak myślałem .. ale taka ze zwężką jak do tej pory trafiła się tylko jedna i to jest moto z USA ... cała reszta ( w tym moja ) NIE MIAŁA TEGO ..
Czy coś jest obcięte czy nie to widać na tym plastiku .. wszystkie miały to odlane idealnie równo ... tak jak wyszło z formy ... ta miała tak jak na zdjęciach ..
Witam chciałem odblokować swoją rn22 do kogo mam się zgłosić?
(2019-01-23, 08:00 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]No właśnie nie do końca ... Tez tak myślałem .. ale taka ze zwężką jak do tej pory trafiła się tylko jedna i to jest moto z USA ... cała reszta ( w tym moja ) NIE MIAŁA TEGO ..
Czy coś jest obcięte czy nie to widać na tym plastiku .. wszystkie miały to odlane idealnie równo ... tak jak wyszło z formy ... ta miała tak jak na zdjęciach ..

Definitely US only. There is a mould line around it, if you cut along this you get the same as an EU unit.

That and the throttle maps are the US restrictions.
REFLASH innych ECU OPANOWANY Red_icon_smile .....
Tak że jeśli ktoś chce póki co zmienić ustawienia, coś przerobić prostego >> bez strojenia na hamowni to spoko .. może wpadać Red_icon_smile !!!
Strojenie można zrobić AUTOTUNEM + PCV .. ALE >>>> zamontowanie wszystkiego w motocyklu, łącznie z katalizatorem który ma wspawane gniazdo pod sonde szerokopasmową, wszystkich potrzebnych sygnałów pod PCV ... potem przejażdżki coby się dostroiło.. zapisanie, znowu kulanie, zapisanie ew. zmian + potem wymontowanie znowu całego sprzętu i katalizatora >>> TO NIE JEST 5 minut ani 5 godzin ... to jest cały dzień zabawy, składania, rozkładania .. jeżdżenia itd .. WIĘC >> na już - absolutnie odpada .. na drugą połowę czerwca >> JAK NAJBARDZIEJ Red_icon_wink ..
RN32,
RN49,
RN19,
też już ogarnięte Red_icon_wink ...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24