Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
a jakie pieniądze z motocykla wyjmiesz ? heh Red_icon_wink

swoją drogą jesli już u kogoś flashujemy to spotkałem sie ( i w USA tez tak robia) ,że raz zapłacona kwota jest "dożywotnia" i pozniejsze reflashowanie polega tylko na wyslaniu ECU, pewnie zalezy to od kogo bierzemy bo może trafić sie delikwent jak to w polsce Red_icon_cheesygrin ale ja równiez mam opcje wyslania i nawet sam mnie facet na to namawiał i na kupno sobie quickshitera,ale chyba nie bede tego robił.

ja mialem zablokowanego francuza i nie musze mowic,że roznice w otwarciu przepustnicy sa kolosalne, ale mi zależało głownie na chłodzeniu i hamowaniu silnikiem, i paru innych bzdurach,a 400zl ktore wydałem to i tak mniej ile dałem za chociażby crashpady rennera.
do nikogo tu nie bije bo idzie znalezc taniej niż ten umowny 1000zł za ECU,ale jeśli tak ludzie płaczą,że im szkoda to na cholere kupowali rn22 skoro wszędzie o tym ECU trąbią, a z drugiej strony masz ok30tys zł na takie moto to sie licz,że moto to zabawka i skarbonka.
to tak jak kupić motocykl i żydzić na kask czy strój.
Dokładnie Draco zgadzam sie z Toba w 100%
Z tym wyjęciem kasy z motocykla chodziło o to, że jak zreflashujesz ecu to kasa przepadła. A jak kupisz np rapid bike to go możesz odsprzedać ;>
no ok, tylko nowy PC to cena minmum 1400zł , a Bazzy sa po 3000 Red_icon_smile
a na siłe mozna sprzedać i sflashowane ECU drozej.
ale to już niepotrzebne kombinacje i dywagacje jak dla mnie Red_icon_smile

fajnie jest mieć możliwość ustawienia choćby jednorazowo komputera w swoim motocyklu tak jak ty chcesz, z drugiej strony nie wiadomo co robil poprzedni wlasciciel i czy łopatologicznie w nim nie grzebał i czego nie spieprzył. dla mnie pare stówek nie jest wygórowaną ceną za święty spokój,ale kazdy jest inny,a od tego jest forum żeby dyskutować Red_icon_smile

kris odpowiedzialem na PW z danymi.
Z motocykla wyjme nastepujace pieniadze:
1. Power Commander, Bazzaz - 30% do 50%
2. Rapid Bike: 75% - 100%
3. chiptuning: 0%.

Nie mozemy tez porownywac reflashu za kilkaset zlotych (gotowca) do dobrze zrobionej mapy - niezaleznie czy jest to mapa zrobiona na ECU czy na module zewnetrznym.
na gotowca w życiu bym sie nie zgodził za taka kase Red_icon_smile
To pochwal sie gdzie mozna zrobic custom map na hamowni z pomiarami AFRu za 400 zl?
pisałem kilka stron wczesniej czemu placilem 400 i pod co było wgrywane.
Czytalem. Tylko ze z tego co napisales wynika, ze masz wgranego gotowca. Jesli sie myle to chetnie sie dowiem jak byl strojony twoj motocykl.
No tak .. tylko znowu zataczamy koło .. Znowu znajdzie się ktoś kto obali i te całe ciptjuningi .. bo w dzisiejszym czasie wyścig na konie jest taki że żadna firma nie pozwoli sobie na "ukrywanie" ich gdzieś tam w strojeniu .. że to całe dostrajanie nawet jeśli pokaże realnie 5 KM więcej to daje tyle co nic .. itd.. itp.. I znowu będzie że kolega piszący nam o wgrywaniu map vs "dostrajaniu" to na pewno ściemnia polecając swoje usługi a nie reflash bo ma w tym interes - tak samo jak Kawasaki piszący o reflashu .. ile razy to już tutaj i czytałem i słyszałem itd ...

No więc .. czekam na replay Red_icon_tongue ...
Wyscig wyscigiem a normy normami. Dzisiaj problemem nie jest znalezenie mocy w silniku - problemem jest zmiescic sie w rygorystycznych normach emisji substancji szkodliwych i halasu.

Najczesciej cierpi na tym uzyteczny zakres pracy silnika - niskie i srednie obroty oraz male i srednie otwarcia przepustnicy. Czyli ten obszar gdzie dziala zamknieta petla/closed loop/sonda lambda.

Strojenie silnika polega na ty zeby odejsc troche od ekologii w strone efektywnosci dzialania silnika. Nie musi oznaczac to wzrostu mocy maksymalnej ale zawsze oznacza lepsze przyspieszenie, reakcje na gaz, zywiolowosc i liniowosc pracy silnika.

Sprawa komplikuje sie jesli w motocyklu zmieniony jest dolot i wydech bo te elementy maja wplyw na sklad mieszanki. W 99% przypadkow ulega ona zubozeniu co nie jest zbyt dobre dla silnika.

Inna sprawa to restrykcje i limity nalozone przez fabryke. Czy to slynne juz 80% w wersji US czy 222km/h w MT-09. Te ograniczenia sie wylacza i po sprawie.

Moglbym pisac dalej ale nie chce zanudzac... ;-)
Motokokaina zawsze lubiałem poczytać Twoje teorie więc pisz śmiało. Najchętniej oddał bym Ci motor do czipa ale mam daleko.
Przeczytałem cały temat od dechy do dechy nie pomijając żadnego posta. Jest trochę rzeczy, których do końca nie rozumiem. Kupiłem motocykl z założonym już PCV i pełnym układem Akrapovica. Z tego co mówił sprzedający, filtr powietrza również został zmieniony. Po przekręceniu kluczyka motocykl odpala się w trybie STD więc po tym wnioskuję, że w ECU nie było nic grzebane ( jeżeli źle rozumiem to proszę mnie poprawić). Czytając ten temat nasunęło mi się pytanie, co powinienem zrobić, żeby polepszyć pracę silnika? Czy wywalić PCV i zamiast tego grzebać w ECU, czy może zostawić PCV i też grzebać w ECU, albo czy nic nie robić i tak jeździć jak jest. Dodam jeszcze, że nie wiem co jest wrzucone do PCV i co to ewentualnie zmienia, bo nie miałem okazji przejechać się na RN22 bez PCV. Prawdę mówiąc nie mam za bardzo kasy na flashowanie ECU, ale jeżeli miałby to coś polepszyć ( mam tu na myśli bardziej płynne ruszanie a nie telepanie, i zmniejszenie hamowania silnikiem o którym czytałem wcześniej i faktycznie jest ono odczuwalne) to raczej bym się zdecydował na ingerencję w ECU.

A zapomniałem dodać że jest to wersja EU.
Wg mnie na pc5 już ustawiane są nastawy wkłaściwego dawkowania paliwa i zapłonu bo to słychać. Chłopaki tu twierdzą że nie. Masz tak motor przygotowany jak ja. Ja mam blokade 80%. Osobiście pozbył bym sie tylko blokady i zostawił reszte. Fleszowanie wg mnie wprowadza też probkemy bo wiele motorow po fleszu ma podwyższoną prace silnika na biegu jałowym.hamowanie silnikiem można też ustawić mechanicznie na aiboxach a nie tylko na kompie!
Najlepszym połączeniem jak pisze kolega zajmujący się tuningiem jest i ECU i np. PC-V .. chociaż do PC-V to trzeba dodać gratów za przynajmniej 1200 zł ( moduł AutoTune ) do tego jeszcze pewnie Ignition Module za 1500 zł .. i teraz niby się to samo zestroi ...
QS podpinasz wtedy pod ECU ( tak wychodzi chyba najtaniej ) ... Bo osobny moduł z Dynojeta + czujnik to kolejne 1500 zł - a musisz taki mieć bo masz 8 wtrysków a nie 4 więc samo wpięcie QS do PC-V nie zda egzaminu ...
Ja to widzę tak >>
1. Reflash ECU >> zmieniamy kilka opcji jak wiatraki, mode A, hamowanie silnikiem, mapy wtrysku i zapłonu ( pochodzą zresztą ponoć z gotowców od Powercommandera ) + uruchamiamy QS
2. Kupujemy sam czujnik QS + ewentualnie drucik do podłaczenia pod ECU jak nie chcemy robić tego na "plastelinę"
3. W PC-V albo wgrywamy mapy kolejne .. albo jedziemy z tym np. do Motokofeiny i on tam dostraja go konkretnie pod dany motocykl ... Tutaj dobrze jest mieć moduł Autotune - wtedy niby SAM PowerCommander ustawia sobie najlepsze parametry czytając skład mieszanki paliwowej w tej sondy.. Albo kolega dostraja chyba bez tego ...

Kwestia teraz >>> co z mapami wgranymi do ECU ?? Nie przeszkadzają że są zmienione ? W PC-V bez Ignition Module nie dokonamy takich zmian jak w ECU gdzie można to zmienić ( TYLKO CZY NA PEWNO MOŻNA ?? ) .. teoretycznie największe zmiany dokonujemy w ECU a szlifujemy resztę przez PC-V ???? Ale to nadal teoria .. fajnie by było gdyby ktoś konkretnie to opisał - wtedy nie zdradzi jakiejś swojej wiedzy tajemnej z której utrzymuje rodzinę .. a było by raz a konkretnie co od czego poco i dlaczego .. za ile i dlaczego tak drogo ?!?!?! Red_icon_tongue
No właśnie. Niby temat ma 14 stron i wydawałoby się, że dowiesz się wszystkiego na ten temat, a jednak w dalszym ciągu są jakieś niewiadome. Jedyne co zauważyłem u siebie, to to że po odkręceniu nawet o mm manetki jest dość gwałtowna reakcja. Na początku byłem mocno zaskoczony. Motocykl w trybie B zachowuje się na niskich obrotach tak, jak moja RN12 też w tym dolnym zakresie, ale na A czy na STD to dla mnie diabeł. Pytanie tylko czy tak dobrze to zostało zestrojone przez PCV, czy po prostu tak ma każda RN22. W zasadzie górnego zakresu obrotów " nie odwiedzałem" bo w tej temperaturze każde mocniejsze odkręcenie powodowało uślizg koła. Także tutaj nie mam porównania co do RN12. Nie wiem czy coś jeszcze oprócz PCV było wkładane. Widziałem gdzieś na YT że coś tam jeszcze podpinali i umieszczali to pod bakiem. Ja jeszcze u siebie baku nie zrzucałem więc nie wiem co tam jest porobione.
@jarzombek007: masz tylko PCV czy jeszcze jakis inny modul od dynojeta?

@mad666: jesli PCV nie byl strojony to gotowe mapy nie zrobia dobrej roboty. Druga sprawa to to, ze bez Ignition Module PCV nie zmienia map zaplonu - tylko dawki paliwa i to tylko na dolnych wtryskiwaczach czyli robi polowe roboty.

@A.S.: koncepcje masz sluszna: ma ECU zdejmujemy ograniczniki, limitery i robimy zmiany ktorych nie mozna zrobic na zewnatrz (np. wiatraki jesli ktos chce) a reszte robimy na zewnetrznym module. Pry czym PCV nie jest najlepszym wyborem. Jest po prostu najbardziej znany. Majac zewnetrzny modul nie musisz QS podlaczac do ECU - mozesz podlaczyc do modulu.
Heh .. no to witam w klubie .. jakbym swoje przeżycia opisywał .. ja też nie jechałem ogniem bo i zimno i mokro było .. Tez mam PC-V i też wbiło mnie w ziemie jak odkręciłem manetkę na postoju LECIUTKO na STD a gdzie tam na A ...
Ja rozebrałem doszczętnie moto i wiem że mam tylko PC-V i NIC poza tym .. i w zasadzie to tylko podłączony do TPS ( czujnik położenia przepustnicy ) .. ani biegów, ani eliminatora sondy ( bodajże to jest pod zbiornikiem zakładane ile dobrze pamiętam ) ..
Tak czy inaczej do wiosny daleko ... coś się dowiemy albo sami wymyślimy Red_icon_tongue Red_icon_smile
Nie widziałem u siebie nic poza PCV. To udało mi się znaleźć pod siedzeniem kierowcy, no chyba że ktoś upychał coś gdzieś pod bakiem, którego jeszcze nie podnosiłem. W najbliższym czasie mam w planach tam zajrzeć, bo motocykl dopiero co kupiłem i tak czy inaczej chcę go dokładniej obejrzeć. Mój egzemplarz przyjechał z Niemiec i tam wszystko było montowane. Mam nadzieję, że Niemiec nie bawił się we wgrywanie gotowych map ze strony Power Commandera Red_icon_smile tylko zrobił to tak jak należy. Tak w ogóle to zanim przeczytałem ten temat, myślałem że PCV jest lepszym rozwiązaniem, bo nie trzeba ingerować w ECU, a tu się okazuje że bez ingerencji w ECU zakładanie PCV mija się z celem.

@motokofeina: co ty byś zrobił w moim przypadku? Odblokowanie ECU, hamownia i strojenie? Czy wyrzucić PCV i robić wszystko z poziomu ECU. Jak to nie jest tajemnica to napisz jakie są koszty " zabawy" z ECU, no chyba że mam się odezwać poprzez PW. Wydaje mi się jednak że nie tylko ja jestem ciekawy cen i fajnie by było taki cennik zamieścić jeżeli można na forum takie rzeczy robić Red_icon_smile
@jarzombek: jezeli masz wersje EU to nie ma realnej potrzeby grzebania w ECU. Wszystkie zmiany ktore chcesz zrobic mozna zrobic na module zewnetrznym. Tyle tylko, ze nie ogarnie tego PCV. Musialbys sie zainteresowac modulem Rapid Bike.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24