Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Witam, szukam i szukam i nie wiem co dalej mój problem http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=9376
Szukam kogoś kto pomoże z ecu, sprawdzenie/odblokowanie  wersja usa nie wiem kompletnie co dalej robić  Red_icon_shame
A ja mam takie pytanie z kolei inne. Jeśli... jest możliwość przestroić motocykl na fabrycznym ecu (chodzi mi o założenie nowych tłumików z decatem, tak wiec strojenie musi byc), to po co inwestować w np. Rapidbike?
Jedyny sens taki że pod Rapida podpinasz sondę ( dokupując ją i moduł ) i se stroisz sam albo u kogoś .. ale masz tą możliwość że sprzęt będzie monitorował cały czas czy co jakiś czas ( zależy czy włączysz ten dodatkowy moduł na stałe czy co jakiś czas ) skład mieszanki ..
Reflash ECU - pomijam wgrywanie mapek z internetu bo to bzdura jak już wiadomo - jest jednorazowy .. Ktoś wsadzi ci w wydech szerokopasmówkę .. przebuja moto na hamowni parę razy, skopiuje dawki paliwa .. no co więksi fachowcy pogrzebią z zapłonem ... na wykresie jak będzie dołek to dodadzą paliwa albo odejmą .. no i zapiszą ci to w mapce i tyle .. Co potem, kiedy np. temperatura nie będzie 20 stopni jak w garażu albo paliwo będzie inne, albo założysz dbkiller .. to ja nie wiem .. Red_icon_smile ..
No właśnie i tu jest ta zagwostka świata.

reflash ecu + hamownia - ok. 600-800 zł

rapid bike - 2500 zł (ale sam chyba nie daje nic?)

tak więc trzeba dokupić autotune + sonde? a to kolejne ponad 1000 zł + hamownia

Tak więc waham się między wydaniem 600-800 zł a 4000 zł. I tu rodzi się zagadka. Czy warto jest płacić 4000 zł jeśli nie jeżdżę po torze? I czy jeśli mi tuner ustawi mapę przy 20 stopniach celsjusza a ja będę jechał przy 28 lub 17, będzie jakaś, odczuwalna różnica?
Mi tam podczas przywracania ecu do serii wgral seryjna mape i nie ma problemow z odpalaniem, silnik sie nie grzej, a spalanie od 5.2-8,6L/100km.
Przy 20-25st i stalej jezdzie trzyma cały czas ok. 83stC.
Gdy jezdzilem przy temp ok. 10stC to silnik mial 73-79.
Tyle ze zostawilem u siebie zalaczanie wiatrakow przy 100, a nie jak seryjnie przy 105stC.
...dodam Ci następną zagwostkę hehe.. - jest wzmianka producenta że żywotność sondy szerokopasmowej to max 50 mth :-p

..a tak na poważnie, to sam oddam na reflash ecu i ewentualnie zaznaczę co mi potrzebne ...a czy to będzie kwota 600-800 to grubo w to wątpię :-p
oczywiście pojawię się z moto na hamowni bo inaczej to lipaaa trochę. .. Red_icon_smile
#Koczis
Jakie masz tłumiki? Z katalizatorem?

Mi na akrapie na zimnym trochę ciężko pali. Muszę nim dobrze zakręcić. Aczkolwiek może to też być słaby akumulator bo w zasadzie już wypełnia żywota.
Jest nieco INACZEJ ..
Temperatura silnika nie ma tu związku >> tym reguluje TERMOSTAT Red_icon_smile .. czy jest 10 czy 30 stopni na zewnątrz ... bardziej chodzi o skład mieszanki w danych parametrach otoczenia..
BO >> OWSZEM > skład mieszanki ma tu OGROMNE znaczenie co do temperatury oględnie mówiąc spalin i żywotności silnika .. ale na oprogramowaniu z SERI to cóż tam się może dziać ?

RAPID + YOUTUNE ( tak się tam to nazywa ) .. samo stroi - hamowania nie potrzebna ... nieco wiedzy - ale nie jest tajemna - i dużo jazdy Red_icon_wink .. tak jak tańszy PCV + AUTOTUNE

Reflash >> najlepszy jest z PCV + AUTOTUNE .. też stroi się podczas jazdy .. Można stroić w dowolnym momencie >> czy jest gorąco czy zimniej czy jesteśmy 600 mnpm czy 1200 .. bo ciśnienie atmosferyczne też ma dużo do powiedzenia w tej zabawie itd .. włączamy co jakiś czas .. się ustawia .. zapisujemy zmiany albo nową mapkę robimy z danymi ustawieniami i gra gitarra

Sam Reflash >> dla mnie dyskusyjna sprawa .. ale jakoś robią i jakoś jeżdżą Red_icon_smile ..
Dzwoniłem przed chwilą do tunera i powiedział mi mniej więcej o co chodzi. Strojenie na seryjnym ecu wcale nie wyjdzie taniej gdyż trzeba to zrobić kilka razy. Strojenie na rapidbike to koszt okolo 3300 zł. Chyba, że używanego rapida wezme to jeszcze taniej. Chyba, że bede chciał profesjonalnie to jeszcze moduł mytuningbike. Ale to odpuszczę.

I PCV wcale nie wychodzi taniej od rapida bo do pcv musisz dokupic my secondary module czy jak to sie tam zwie zeby miało rece i nogi... Poza tym rapidbike to inwestycja która może sie zwrócic (wyciagasz moduł z wiązką i sprzedajesz..) więc raczej na wiosnę zainwestuję i opiszę wraz z wykresami zmiany jakie to magiczne urządzenie poczyniło
(2017-12-15, 12:52 PM)k1kristo napisał(a): [ -> ]#Koczis
Jakie masz tłumiki? Z katalizatorem?

Mi na akrapie na zimnym trochę ciężko pali. Muszę nim dobrze zakręcić. Aczkolwiek może to też być słaby akumulator bo w zasadzie już wypełnia żywota.
Wszystko seria, czyli katalizator i seryjne tłumiki.
Co ciekawe, jak odpuszczam gaz z wyższych obrotów, to słychać takie lekkie bum-bum-bum jak by nie było katalizatora lub na przelotowych wydechach Red_icon_cheesygrin Choć wiadomo, że nie tak fajnie jak gdyby faktycznie był przelot.
Może coś powinno się tam w tych ustawieniach Co zmienić, aby tego nie było???
k1kristo widzę że za dużo hajsu masz Red_icon_cheesygrin
Jak zrobisz to musimy wypaść na autostradę i sprawdzimy na żywo jaka różnica Red_icon_tongue

Koczis to normalne, u mnie też takie śmieszne bączki puszcza na seryjnych wydechach, ale nie porównuj tego do przelotu Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin
Nooo ... jakbym nie miał sumienia i lubił ludzi w huja robić to na prawdę ZOSTAŁBYM TUNEREM Red_icon_smile !!!!!
A nie polecał ci czegoś nieco droższego a lepszego ?? Red_icon_smile ... Bo jeszcze jest Woolich Red_icon_tongue

"Strojenie na seryjnym ECU nie wyjdzie tanie gdyż trzeba to robić kilka razy" ... a może szanowny spec rozwinąć te wiekopomną myśl ?? Czyli co za każdą poprawkę w mapie liczy jak za osobny reflash > 800 zł tak ? Czy jak on to "wiele razy" robi ?... Qrwa .. Świat się kończy Red_icon_smile !! A ten secondary module w PCV to znaczy Ignition module czy moduł sterujący drugą listwą wtryskową ??
Jak chłop twierdzi że na ECU w RN22 czegoś nie da się ogarnąć .. to ja bym uciekł Red_icon_wink ..
Ale spoko ... temat zabawny i rozwojowy Red_icon_smile !!
Czekamy na info Red_icon_smile ..
No wlasnie chodzi o druga listwę wtryskiwaczy. Nie wiem co miał na myśli do konca :d

Troche trzeba bedzie poczekac bo ja zabieg zrobię jakoś w marcu...
@A.S. widze, ze znasz sie na tuningu skoro z taka pewnoscia wypowiadasz sie na ten temat.

Napisz wiec prosze jak wyglada procedura *porzadnego*, *indywidualnego* strojenia na ECU Yamahy RN22.
JA SIĘ ZNAM ?? GDZIE TAM .. samo się to robi a jak, to ja nie wnikam..
Takie porządne i indywidualne strojenie na ECU RN22 to dla mnie czarna magia .. spinam graty do kupy ustawiam tabele AFR i się samo robi .. Potem "Export map to ECU" ... i tak po każdej sesji ... Mam osobne mapy na Brno, Słowację, Hungaro itd ... do tego jeszcze na każdym torze modyfikuje hamowanie silnikiem na danym biegu przy danych obrotach, albo QS czy DS .. ale wiesz .. każde wgranie do ECU to łosimset tak więc trudna kwestia Red_icon_tongue ..
Do tego dochodzi jeszcze zabawa z YCC-T i YCC-I .. na prawdę .. mogę zrobić pełen referat z funkcji z FlashTuneECU Red_icon_tongue i mimo że znam może 40% możliwości to mało tego nie będzie ...

To o czym nie mam pojęcia to mapy ZAPŁONU .. fakt .. tutaj czasu zabrakło na zgłębienie tematu w praktyce, wgrywam na wszystkich biegach mapę z biegu czwartego czy piątego z softu bez restrykcji w trybie A i tyle .. ale spokojnie .. się zrobi .. do tego na przyszły sezon chce przygotować się do strojenia POSZCZEGÓLNYCH cylindrów - tylko problem mam ze wspawaniem gniazd w tytan Red_icon_tongue ..
Sonda LSU4.9 + prosty układ na ArduinoNANO + 2 segmenty wyświetlacza i na bieżąco mogę sobie odczytywać ( monitorować ) AFR w czasie rzeczywistym ... dla pewności ..

Tak że zamiast budować otoczkę wysoce spersonalizowanego tudzież kosmicznie skomplikowanego procesu użycia sondy i rolki, warto może napisać coś, co przekona ich że robisz nieco więcej niż robi zestaw AutoTune czy tam MYTUNE z Rapida ...
Często słyszę że warto kupić Rapid bo ma TC ... tylko jeśli ktoś uważa że kontrola trakcji oparta na porównywaniu przyrostu obrotów silnika do prędkości czytanej z zębatki ma jakiś sens to musi się z tym po torze przejechać Red_icon_sad .... bo bez czytania prędkości obrotowej kół ( obu ) można se snuć wizje .. tylko potem kto poniesie koszty po odjeździe tyłu ?

Wiem że teoria, teorią ale życie, życiem .. sporo mam czasu żeby połazić po paddocku i pogadać czy to z Niemcami czy Austriakami czy Czechami, Słowakami, Angolami o tych strojeniach i modyfikacjach .. U nich nie jest to temat technologi z kosmosu .. wielu to tempe synki taty Prezesa ale zawsze jest kilku innych mających za sobą lata na torze i lata praktyki w w/w temacie .. DUŻO można się dowiedzieć i potem trudno siedzieć cicho Red_icon_tongue .. a jak napisał jedne z kolegów na FB >> wystarczy powiedzieć parę magicznych słów a oni SAMI PRZYNOSZĄ WALIZKI PIENIĘDZY Red_icon_smile !!!! No cóż .. Red_icon_smile
(2017-12-15, 11:09 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]spinam graty do kupy ustawiam tabele AFR i się samo robi .. Potem "Export map to ECU" ...
Zreferuj prosze ten proces bo chyba uzywamy innego FT.

(2017-12-15, 11:09 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Tak że zamiast budować otoczkę wysoce spersonalizowanego tudzież kosmicznie skomplikowanego procesu użycia sondy i rolki, warto może napisać coś, co przekona ich że robisz nieco więcej niż robi zestaw AutoTune czy tam MYTUNE z Rapida ...
Ten proces jest skomplikowany i ma bardzo wiele niuansow, o ktorych istnieniu dowiadujesz sie w trakcie lat praktyki i ktore trzeba uwzglednic w trakcie strojenia. Jest to proces czaso i pracochlonny a szczegolowa wiedza niezbedna do jego przeprowadzenia nie jest dostepna ani w sieci ani w ksiazkach.

Co do kontroli trakcji i Rapid Bike'a w ogole: to rozwiazanie ma wiele zalet, z ktoych najwazniejsze to:

strojenie dynamiczne podczas jazdy (reflash tego nie daje w ogole), w tym 4 cylindry indywidualnie  

dynamiczny dobor czasow quickshiftera (reflash tego nie daje),

wkrotce downshifter/blipper (reflash tego nie daje do RN22) oraz modyfikacja charakterystyki elektronicznej przepustnicy

kontrola trakcji, ktora dziala troche inaczej niz piszesz i zbiera raczej dobre opinie choc nie jest to technologia z MotoGP - w FT tego nie znajdziesz

launch control (tego tez nie ma w FT)

zarzadzanie hamowniem silnikiem z kierownicy, podczas jazdy

i wszystko to mozesz z motocykla wyjac, wlozyc do innego sprzeta albo sprzedac. Gotowki wydanej na chiptuning nie wyjmiesz z motocykla. 

Tak wiec powodow do zakupu Rapida jest wiecej choc prawda jest, ze Rapidem nie zmienisz temperatury zalaczania wiatrakow ani nie wylaczysz AIS czy amora skretu. Jednak z punktu widzenia silnika wazne jest to, ze Rapid dziala dynamicznie a nie statycznie z czym - jak sadze - sie zgodzisz.

Nie jest moim celem przekonywanie kogokolwiek do chiptuningu u mnie czy tez do Rapida. Chce tylko i wylacznie przekazac prawdziwe informacje, tak samo jak dotyczylo to kiedys rzekomego odblokowywania wersji europejskiej.
ALE Red_icon_smile >> JA o czym innym.. Napisałeś mi jakbym twierdził że reflash ECU zastępuje wszystko > NO NIE JEST TAK PRZECIEŻ .. pisałem już kilka razy co mam i dlaczego .. ale może jeszcze raz ..

Ja piszę o tym co w ZUPEŁNOŚCI wystarczy na tor a co aż nadto starcza na ulicę .. a ty piszesz o zmianie hamowania silnikiem z kierownicy ( POKAŻ mi jednego człowieka, nawet ostro jeżdżącego po torze który to w czasie jazdy reguluje - abstrakcja ) albo takiego co to robi pałując po obwodnicy .. no bez jaj ..
Piszemy TU O STROJENIU PO ZMIANIE WYDECHU albo filtra powietrza ( tak dla przypomnienia ) ..
JA NIE porównuję reflasha do modułu Rapida .. ja piszę o opcjach jakie są w sofcie w ECU ... które BEZ problemu starczają do zapisania w nim nawet BARDZO zaawansowanego wystrojenia map paliwa ( również > każdy cylinder osobno ), wszystkie opcje dotyczące dodatkowych wtryskiwaczy czy systemów - notabene wspomniałeś o modyfikacji pracy elektronicznej przepustnicy >> NO prezesie Red_icon_smile co to jest YCC-T Red_icon_tongue .. podstawowa sprawa w FT ..
No ale ..
Sprzedać możesz FT bez problemu .. PCV + AT też ...
Zróbmy podsumowanie :
FT - 1600 zł >> nie kupisz używanego
PCV - 700 zł bez problemu nawet 600 zł - raczej się proszą żeby to kupić - pasujące do RN22 Red_icon_wink
AT-200 >> 700 zł bez problemu jest na FB do wzięcia .. 600 zł, jak pytałem ile do odbioru..
Masz kompletne narzędzie >> ustawiasz w PC co trzeba, sonda w wydech .. ori wyłączona, QS ustawiasz, prace przepustnic, wtrysków, mapy zapłonu ( też każdy cylinder osobno jak chcesz i każdy bieg itd ). Do tego bardzo szczegółowe ustawienia w A czy B czy STD masy funkcji na danym biegu, wolne obroty itd.. co chcesz :p nie tylko wentylatory .. Ja mam np. prace przepustnicy ustawioną agresywnie w A do startu zatrzymanego .. STD jest łagodniej na początku do 33% otwarcia >> na wyścig z większym hamowaniem silnikiem .. B na deszcz albo do pracy nad płynnością i prędkością w zakręcie bez hamowania piecem ...
Po zbudowaniu mapy przez PCV wgrywasz ją w ECU .. może wypiąć AT i PCV .. resztę zmieniasz kiedy chcesz i jak chcesz ( no jeden minus MUSISZ MIEĆ INTERNET w kompie żeby interfejs zadziałał ) no to jest głupie ..

Rapid >> ten RACE ile ?? Do tego YOUTUNE bez którego nie działa LC i strojenia itd .. ?? Kupisz używane do RN22 ??

Tak że >> JA NIE TWIERDZĘ że FT zastąpi wszystko Red_icon_smile .. twierdzę że co tylko można a można dużo warto robić na ECU .... reszta może być kiedy jest potrzebna ( strojenie dynamiczne jak pisałeś ) potem może być wyjęta z moto i tyle .. Do tego z ARMATĄ na muchy ?? No można tylko po co Red_icon_smile ?? NO to STEROWANIE siłą hamowania silnikiem z kierownicy - DŻIZASSS - no zabiło mnie dosłownie Red_icon_smile ..
Dynamiczne czasy QS - tutaj nie wiem .. może bada czy obroty za bardzo spadają lub za mało, porównuje czy bieg wszedł i kiedy i na tej podstawie reguluje czas odcięcia .. no to może być fajne Red_icon_smile ..
Każde rozwiązanie ma swoje zalety >> ja wolę wykorzystać na MAX to co się da i dołożyć ewentualnie co mi jest potrzebne.. niż kupić za 5000 zł coś czego i tak nie wykorzystam Red_icon_sad ..
FT + PCV + AT to zestaw prosty i tani o MEGA możliwościach .. i nie ma co pisać że beee, że drogo, że się nie da i że na drogę RAPID RACE to minimum mające sens ..
FT + hamowania >> też wystarczy do porządnego ustawienia AFRu po zmianie wydechu czy filtra .. a uczciwie wygląda to tak że reflash to licencja ( jeśli w ogóle jest ale mniejsza ) a reszta to praca na hamowni .. nie liczenie za 4 reflashe czy 7 + kilka sesji na rolce...
Nie da sie ukryc, ze mamy odmienne podejscie do tematu strojenia motocykli. I jak dla mnie to jest OK, nie mam z tym problemu. Sa ludzie, ktorzy przyjda do mnie i sa ludzie, ktorzy podja twoja droga. Ot, wolnosc wyboru.

Jednak z technicznej uczciwosci wobec czytaczy tego forum musze zauwazyc, ze strojenie silnika z osmioma wtryskiwaczami modulem PCV obslugujacym tylko 4 wtryski to - delikatnie mowiac - duuuze uproszczenie. Wiec w twojej kalkulacji trzeba dodac minimum 1200 zl (ebay, na Alledrogo nie znalazlem) jesli strojenie ta metoda ma byc technicznie *poprawne*.
A z praktycznej strony ??
Bo z praktycznej to te wtryskiwacze kiedy się włączają ??
Jeśli mają wprogramowane dane dawki paliwa którymi NIE mogę sterować to w momencie ich włączenia mieszanka powinna być zbyt BOGATA TAK ?? Bo przecież podstawowe wtryski leją paliwo wiadrami ....
A sprawa wygląda tak że w całym zakresie obrotów i pracy przepustnicy PCV ustawiając AFR do wartości w przedziale od 13,2 do 12,2 ( tak na skróty pisząc bo wiesz o co chodzi ) DODAJE paliwo nie ujmuje Red_icon_smile , NO przynajmniej w mapach u mnie .. więc raczej sterowanie nimi nie daje zbyt dużo ..
Dodaje paliwo sesja po sesji .... po każdej akceptacji zmian i zapisaniu w mapie .. tu 3 tam 5 tam 12 ( choć czasem odejmie to fakt kilka procent ) i tak buduje komórka po komórce całość .. Nie zbuduje bez drugiego rzędu wtryskiwaczy ?? Nigdy nie ma sytuacji że mam -20 na przykład a gdyby nawet ?
To tak jak w TC ... można odcinać 4 świece a można tylko jedną jak wynika w najnowszej wersji GripOne .. DZIAŁA ?? A no działa i też można napisać że co tu zrobić z jednym cylindrem ....
No chyba że cylindry rozróżniają które paliwo jest z dolnego rzędu a które z górnego no to wtedy zamawiam moduł sterowania górnym rzędem Red_icon_tongue ..
No coz, popelniasz zasadniczy blad - jesli PCV podlaczony do dolnych wtryskow zaproponuje zmiane o 3% to bedzie ona dotyczyc i dolnych i gornych wtryskow. W takiej sytuacji dawka paliwa zostala obliczona z bledem. Oczywiscie mozna przyjac, ze blad jest niewielki (choc nie wiadomo do konca czy tak jest) ale jesli robic takie uproszczenia to po co w ogole strojenie.....

Jak i kiedy uzywane sa gorne wtryski mozesz przeanalizowac w FT.

Cylinder oczywiscie nie rozpoznaje czy dawka paliwa zostala podane dolnym czy gornym wtryskiem ale w okreslonych sytuacjach zrodlo paliwa ma znaczenie dla procesu jego spalania. W koncu nie bez powodu wszystkie nowoczesne superbiki i supersporty maja po 2 wtryski na cylinder.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24