Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Dlatego tez napisałem o propozycji dawania 7 dniowego okresu testowego po reflashu. W ten sposób bardzo chętnie bym zapłacił, przetestował i jak faktycznie motocykl lepiej jedzie to elegancko. A jak nie to zwrot kasy + oryginalne oprogramowanie.
AS przypomniałem sobie że przecież PC5 caly czas ma dany obrotowe silnika. Podłącz sobie kompa do PC5 i wlącz oprogramowanie. Masz widoczne wszystkie parametry R1. Nie wiem jak ale masz.
Druga sprawa cały czas uważam że RN22 sie nie grzeje. Pooglądajcie filmy z torowania mije czy innych, temperatura mega stabilna, co innego RN12 RN19 tam temp 98 stopni. 
Nie mam katalizatora to wiadome i tak samo wiadome że w miescie kazdy bedzie sie grzał tak samo jak po zjeździe do boxu. Pisze o pracy silnika i jego nolmalnej pracy w czasie jazdy. Ja nie miałem wysokich temperatur.
Jak jedziesz mniej niz 70-80 km/h to sie grzeje. Mam porównanie jak sie dałem koledze przejechać i jechałem na jego hornecie. Jadąc 60 na r1 temperatura około 95-99 stopni a jego około 75-82. Tak samo jak miałem r6, w upalne dni mozna było spokojnie przez miasto przejechsc, wentylator włączał sie raz na jakis czas a w r1 włącza sie co chwile jak sie stoi. Mowie o upalnych dniach.

Inna sprawa jak sie jedzie powyżej 80 km/h. Wtedy juz ładnie spada. Jak kupiłem r1 i wracałem autostrada 160-200kmh to spadala czasem do 71 stopni
no właśnie !
podkręśliłem że w mieście to się grzeje i to raczej norma w każdym benzyniaku
ale przy obciążeniu ten motor utrzymuje ładnie temperaturę
no jak waliłem 300 non stop przez 10 km to temp było coś 95-98 ale to rzadkość
mad666 >> póki co to nie mam do czego się podpiąć .. moja Rn22 wygląda teraz jak prototyp nowego Transformersa i cholera wie czy wyjdzie z tego "Autobot" czy "Deseptikon" Red_icon_tongue ..
Ale jak już ogarnę kasę ( bo jeszcze muszę koledze tu z forum kasę za klocki i klamki dać więc intensywnie zarabiam Red_icon_tongue ) po nowym roku to wezmę się za to .....
Póki co jestem chętny na ECU reflash .. co nie zmienia faktu że PCV też można wziąść na warsztat Red_icon_smile  ..

[Obrazek: 2a9zh4y.jpg]
też mam takie sety
Czesc;

Czytam ten watek i czytam i caly czas zastanawiam sie co wy chcecie odblokowywac w wersji EU? Przeciez przepustnice w RN22 zablokowane na 80% sa tylko w wersji US!

Jeden gamon wcisnal komus ciemnote i wszyscy powtarzaja to jak mantre...

Mam mozliwosc podgladu i edycji ECU dwoma niezaleznymi programami i w obu sytuacja wyglada identycznie!
Czyli czym się różni to co wgrywa się kablem YEC od tego co jest tam oryginalnie ??
Jeśli motocykl po przekręceniu kluczyka zgłasza się w A a nie STD - to co tam jest wgrane ? To samo co wgrywa fabryka tylko przestawiona opcja startu mapy w ECU ??
Hehe pierwszy raz padło na tym forum i ogóle stwierdzenie że tylko usa są zablokowane. Jeżeli tak jest to się smieje bo tyle tydzi wydało swoje pieniądze niemałe na ten zabieg Red_icon_smile a to jeśli tylko marketing to mam niezły polew z tego. Co więcej: zgadzało by się to z moimi testami i porównywaniem bo mam usa i czuć ewidentnie przyciętą moc po predkosci 270 kmh.
(2015-11-28, 04:33 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Czyli czym się różni to co wgrywa się kablem YEC od tego co jest tam oryginalnie ??
Jeśli motocykl po przekręceniu kluczyka zgłasza się w A a nie STD - to co tam jest wgrane ? To samo co wgrywa fabryka tylko przestawiona opcja startu mapy w ECU ??

Pokaz mi ten kabel YEC....

Interfejs YEC przypisany jest do JEDNEGO ECU YEC i nie ma mozliwosci uzywania go ze zwyklym, drogowym ECU. Podejrzewam, ze to co wydaje ci sie byc kablem YEC jest zwyklym interfejsem do ECU Yamahy. 

Odnosnie trybu A - to jest podstawowa zmiana jaka robi sie podczas reflashu drogowego ECU. Wiec jesli po przekreceniu kluczyka masz tryb A to znaczy tylko tyle, ze drogowy sterownik ma zmienione to ustawienie i tyle.
(2015-11-28, 05:25 PM)mad666 napisał(a): [ -> ]Hehe pierwszy raz padło na tym forum i ogóle stwierdzenie że tylko usa są zablokowane. Jeżeli tak jest to się smieje bo tyle tydzi wydało swoje pieniądze niemałe na ten zabieg Red_icon_smile a to jeśli tylko marketing to mam niezły polew z tego. Co więcej: zgadzało by się to z moimi testami i porównywaniem bo mam usa i czuć ewidentnie przyciętą moc po predkosci 270 kmh.

Zeby nie walczyc tutaj ze wstawianiem zdjec to wrzucilem screenshot map na naszego fanpage'a. Na screenshocie widac porownanie otwacia przepustnic w wersji US i EU. 

http://www.facebook.com/motokofeina/

Mysle, ze to powinno rozwiac watpliwosci.
Jestem posikany ze szczęścia, że 800zl zostalo u mnie w portfelu bedzie na opony Red_icon_cheesygrin
a ja tak srednio bo faktycznie myslalem, ze mozna za 1000 zł dodac 10 koni ^^
@szymek: podziekowania przyjmuje w poniedzialki miedzy 15:30 a 17:00. Red_icon_smile

@k1kristo: mogles kupic wersje francuska - wtedy przyrost mocy bylby znacznie wiekszy Red_icon_smile
Czyli tutaj już się różnimy zdaniem .. i ja wiem że to co mówię jest prawdą bo sam to robiłem u kolesia w KIELCACH .. "Pokaż mi kabel" .. a no spoko zrobię ci zdjęcie ..
Z jednej strony USB z drugiej biała wtyczka z 4 bodajże pinami .. i TAKI OTO KABEL który pożyczany był notabene ( zanim kupiliśmy go razem z wiązką i oprogramowaniem YEC ) od Adasia z POLand Position programował kompy YECa w pierdylionie R6 Red_icon_smile ....

Więc jeśli chcesz coś przypisywać to co najwyżej OPROGRAMOWANIE do danego kompa .. po numerze seryjnym komputera YEC i oprogramowania ( co zresztą też jak widziałem na własne oczy nie jest tak do końca prawdą Red_icon_tongue - być może jest jakaś wersja "warsztatowo - korporacyjna" mówiąc oględnie i na skróty ) ale kabla to ja możliwości przypisania nie widzę Red_icon_smile ...

Poza tym - teraz inne pytanie >> czyli wgrywają gotowe "nowe" oprogramowanie do kompa drogowego czy MODYFIKUJĄ parametry oryginalnego oprogramowania ?  Mnie najbardziej chodzi o wolne obroty - nie wiedze sposobu jazdy po torze z 1200 obr. czy nawet 1600 .... 2100 to minimum...  
Tak dla ogólnego info :
https://ftecu.com/shop/09-11-r1-denso-da...hing-kits/


Kabelek proszzzzz :
[Obrazek: 28a8apd.jpg]
(2015-11-28, 08:54 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Czyli tutaj już się różnimy zdaniem .. i ja wiem że to co mówię jest prawdą bo sam to robiłem u kolesia w KIELCACH .. "Pokaż mi kabel" .. a no spoko zrobię ci zdjęcie ..
Z jednej strony USB z drugiej biała wtyczka z 4 bodajże pinami .. i TAKI OTO KABEL który pożyczany był notabene ( zanim kupiliśmy go razem z wiązką i oprogramowaniem YEC ) od Adasia z POLand Position programował kompy YECa w pierdylionie R6 Red_icon_smile ....

Więc jeśli chcesz coś przypisywać to co najwyżej OPROGRAMOWANIE do danego kompa .. po numerze seryjnym komputera YEC i oprogramowania ( co zresztą też jak widziałem na własne oczy nie jest tak do końca prawdą Red_icon_tongue - być może jest jakaś wersja "warsztatowo - korporacyjna" mówiąc oględnie i na skróty ) ale kabla to ja możliwości przypisania nie widzę Red_icon_smile ...

Poza tym - teraz inne pytanie >> czyli wgrywają gotowe "nowe" oprogramowanie do kompa drogowego czy MODYFIKUJĄ parametry oryginalnego oprogramowania ?  Mnie najbardziej chodzi o wolne obroty - nie wiedze sposobu jazdy po torze z 1200 obr. czy nawet 1600 .... 2100 to minimum...  
Tak dla ogólnego info :
https://ftecu.com/shop/09-11-r1-denso-da...hing-kits/


Kabelek proszzzzz :
[Obrazek: 28a8apd.jpg]
AS, nie zamierzam sie z toba sprzeczac skoro "wiesz ze to jest prawda bo robiles to u kolesia w Kielcach". Ale wiedz, ze kabelek, ktory pokazales to nie jest kabelec z zestawu YECa. Oryginal mozna zobaczyc na tej stronie: https://www.yec.co.jp/yecracingparts/yzf_r1/ (na dole - kliknij ikone aparatu). 

Zgadzam sie z toba, ze moga istniec wersje pirackie. BMW tez mozna spiracic na HP4...
Zgadzam sie z toba, ze niekoniecznie serial number ECU przypisany jest do kabla. Chociaz kto wie - ten kabel ktory pokazales jest inny. 

Ostatniej czesci twojego posta nie rozumiem...
No to trzeba to wyjaśnić bo widać Adam w pudełku razem z wiązką, płytą z oprogramowaniem wysłał nam podróbę KABLA ??? Masakra jakaś ..

Ostatnia część to proste pytanie czy ten cały reflash to podpięcie pod ECU >> uruchomienie oprogramowania i wprowadzanie w ORYGINALNYM ECU zmian na zasadzie klikania opcji i zatwierdzania wgrywaniem do ECU czy wgranie gotowego oprogramowania przygotowanego gdzieś tam przez kogoś ?

Jeżeli nie wgrywają softu z YECa to ciekawi mnie po prostu co wgrywają ?
Co do kabla: nie znam szczegolow wiec sie dalej nie wypowiadam.

Jesli chodzi o modyfikacje ECU to zawsze wgrywa sie calosc zawartosci pamieci. Zmiany nie polegaja na polaczeniu sie z ECU i przelaczeniu wybranych "przelacznikow" w trybie online. Zmian dokonuje sie na kompie, w aplikacji a nastepnie zapisuje sie je w pamieci ECU. W Yamasze YCCT mamy do czynienia z dwoma procesorami i dwoma "pamieciami".
No dobra. To teraz o co chodzi z tym sflashowaniem ecu? Co to da?

Bo ja np jak chce sobie quickshifter podłączyć musze sflashować ecu.
(2015-11-28, 11:11 PM)k1kristo napisał(a): [ -> ]No dobra. To teraz o co chodzi z tym sflashowaniem ecu? Co to da?

Bo ja np jak chce sobie quickshifter podłączyć musze sflashować ecu.

Flashowanie to nic innego jak mozliwosc zmiany zawartosci ECU. Flashowanie daje dokladnie tyle ile potrafi czlowiek, ktory je robi. Wielu rzeczy ktore umozliwia reflash nie da sie zrobic innymi metodami. Sa tez rzeczy, ktorych nawet najlepszy reflash nie zrobi tak dobrze jak np. zewnetrzny modul tuningowy. 

Z quickshifterem sprawa wyglada tak: mozesz czujnik podlaczyc do ECU i wtedy konieczne jest uruchomienie na ECU tej funkcji. Ale mozesz tez zainstalowac niezalezny quickshifter lub quickshifter podlaczony do modulu tuningowego.

Najwieksza wada reflashu/flashowania/chiptuningu jest to, ze pieniedzy wydanych na te usluge juz nigdy z motocykla nie wyjmiesz. Wiecej: jesli dzisiaj masz wgrany reflash pod same slipony to co bedzie kiedy zalozysz dekata? Znowu reflash....

Z mojego doswiadczenia tuningowego wynika, ze najlepsze rezultaty pod wzgledem technicznym i ekonomicznym daje polaczenie reflashu z dobrym modulem tuningowym.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24