Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jakie OPONY do R1 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Właśnie AS - zapomniałem o najważniejszym - oczywiście seria to 190/55, obecnie mam 200/55 - ale one są do zmiany w marcu.

Zdaje sobie sprawę, że 190 chętniej będą się składały w zakręty, ale wielu właśnie zmienia na 200... Ja jestem jednak wiernym zwolennikiem fabryki i bardzo poważnie myśle o powrocie na 190/55. Co powiesz na ten temat?

Bezpozdrowien - jak toru nie będą widziały to przypuszczam, że D212 raczej sensu nie maja (Ew. medium + endurance). Ale na drodze częściej złapiesz wodę, dziury, itp. Wiec jak już mi tutaj koledzy nakreślili raczej bym celował w M7RR lub S22 (nowość na 2019).
Żadne opony nie bedą dobre gdy nabija sie duzo powietrza...

Mniejsze cisnienie = bezpiecznie
Booztek w BMW jest problem ze zmianą rozmiaru opon .. TC szaleje ... Sprawdzałeś to ?
(2019-04-09, 08:52 PM)karol210 napisał(a): [ -> ]Żadne opony nie bedą dobre gdy nabija sie duzo powietrza...

Mniejsze cisnienie = bezpiecznie
Według mnie nie do końca... zależy od opony. W tamtym sezonie miałem nowe diablo rosso II i jeździłem z ciśnieniem 2,5, w tym sezonie mam m7rr i ciśnienie musiałem zmniejszyć do 2,0. Producent podaje 2,5 przód, tył 2,9. 
Przy zejściu na 2,0 w diablo nie dało się jeżdzić, moto topornie skręcało i jakby pływało do czasu rozgrzania. Na wyższym ciśnieniu trzymało się i prowadziło super.
Teraz na m7rr musiałem zejść na 2,0 bo na 2,5 można było plomby stracić i czuć było jakby opony tylko czekały aby się uślizgnąć...
Panowie, testował ktoś Mitas sportforce plus?
Jestem ciekaw, ostatnio ujeżdżałem diablo rosso II, byłem zadowolony jesli chodzi o trzymanie w stosunku do przebiegu, ale właśnie rozglądam się za czymś nowym, miał ktoś może styczność z tymi gumami?
(2019-04-10, 08:32 AM)niebieski708 napisał(a): [ -> ]
(2019-04-09, 08:52 PM)karol210 napisał(a): [ -> ]Żadne opony nie bedą dobre gdy nabija sie duzo powietrza...

Mniejsze cisnienie = bezpiecznie
Według mnie nie do końca... zależy od opony. W tamtym sezonie miałem nowe diablo rosso II i jeździłem z ciśnieniem 2,5, w tym sezonie mam m7rr i ciśnienie musiałem zmniejszyć do 2,0. Producent podaje 2,5 przód, tył 2,9. 
Przy zejściu na 2,0 w diablo nie dało się jeżdzić, moto topornie skręcało i jakby pływało do czasu rozgrzania. Na wyższym ciśnieniu trzymało się i prowadziło super.
Teraz na m7rr musiałem zejść na 2,0 bo na 2,5 można było plomby stracić i czuć było jakby opony tylko czekały aby się uślizgnąć...
kurde zobaczyłem żółte moto w awatarze i już miałem zacząć... koczis ty się o oponach nie wypowiadaj.... ale to temu że rano i oczy zaspane  Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin 
każda opona ma inny karkas, i dużo od tego zależy czy będzie pływać czy nie na mniejszym ciśnieniu,
osoby latające po lesie to mają opanowane, czasem opona o węższym oznaczeniu jest w realu szersza na podłodze bo taki karkas.....
ale wracając do sportów, niestety najlepszym rozwiązanie jest pirometr, popałować i spr. temperaturę do jakiej się rozgrzewa i zostawić wartość ciśnienia na najmniejszej wartości gdy opona łapie temperaturę.....
dla tego wspominałem kiedyś o gadżecie co pokazuje temp. i ciśnienie opony jak dla mnie jest to bajka .....
a co do tabel ciśnień, to producenci podają temp. w zależności od przeznaczenia opony, i ktoś kupi oponę typowo drogową producent poda jej wartości dla zwykłego kowalskiego snującego się przepisowo... pałując na tej oponie niestety trzeba szukać ustawień czasem wręcz niemożliwe jest jej dogrzanie bo trzeba było by tak mocno zejść z ciśnieniem że karkas już jej nie utrzyma i będzie pływać .., kupując oponę do pałowania tabela od producenta już to przewiduje i podaje bardziej realne wartości przy pałowaniu ( ale także podaje wartości dla kowalskiego jeżdżącego przepisowo i tam wartości są bardzo zbliżone albo identyczne jak w serwisów-ce motocykla 2,5 i 2,9) taka opona ma także twardszy karkas by trzymać ją przy mniejszym ciśnieniu - lecz przy snuciu się przepisowo trzeba pamiętać że opona nie będzie mieć temp. roboczej..... niestety nie ma złotego środka abo abo .....
dla tego jeżdżę tak jak producent opon zaleca w przypadku Metzelera K2  Red_icon_tongue2
wygląda na to,że tylko ja je mam.... zaliczyły zlot w Biesach,  Jastrząb - ( musowo upuścić powietrze ) i Ci powiem że na nich było to pierwsze kolanko ,2,6, i 20te hehehe , guma się pozwijała jak na slickach , mnie trzymały ( jak nie wiem co) , nawinęły 7 tys i dużo zostało, obecnie mam K3 K2 i jeszcze pare innych....
właśnie szykuje się do wymiany opon i wpadły mi w oko Bridgestone RS10, podobno szybko się rozgrzewają i dobrze się kleją, ktoś miał z nimi do czynienia i może się wypowiedzieć???
Jakie polecacie opony do r1?
Lubię troszkę mocno wchodzić w zakręty, budżet to około 600zl na tylną oponę. Bo przod założę chyba d212 bo opinie są ponoć bardzo dobre
Siema, lata ktoś na k3 na drodze? Da to rade, czy słaby pomysł? Długo to trzeba grzać?
ja latam na k2. ciśnienie odpowiednie, po nie całych 2 km już ma temperaturę jak ta lala, przy moim stylu jazdy....
(2019-08-07, 10:43 PM)simon68 napisał(a): [ -> ]ja latam na k2. ciśnienie odpowiednie, po nie całych 2 km już ma temperaturę jak ta lala, przy moim stylu jazdy....

Czyli wiem co brać, miałem obawy że do dogrzania będą niezbędne koce
Dopiero co założyłem k3. I bardzo dobrze się grzeje fajnie trzyma. Zobaczymy ile km wytrzyma. Tanie były to kupiłem 200 na 55
(2019-08-08, 06:18 PM)przemoyzf napisał(a): [ -> ]Dopiero co założyłem k3. I bardzo dobrze się grzeje fajnie trzyma. Zobaczymy ile km wytrzyma. Tanie były to kupiłem 200  na 55

własnie w rozmiarze 200/55 to najtansza opona jaka jest, pytanie tylko jak bardzo nadaje się to na drogę..
Przecież to jest opona na drogę. Nie rozumiem pytania...
Kilof mówiłem jedź ze mną na tor to byś dotknął zobaczył jak te opony się grzeją i bez kocy , no zajebiście grzeją i kleją.
Ciekaw jak wypadają battlaxy hypersporty s22 w porównaniu do rosso corsa 2 i metzeler k2 bo ponoć biją   w testach w tym roku wszystko jeżeli chodzi o drogowa oponę Red_icon_kill
Pisałem to kilka razy. Napiszę jeszcze raz. Najtańsze bt016 pro są tanie a bez kocy robię na Poznaniu spokojnie 1.48. Opona na drodze grzeje się szybko i jest bardzo przewidywalna. Najlepszy stosunek pieniędzy do właściwości. Zaraz po k3. Reszta jest już wyraźne droższa a różnicy przeciętny kierowca kompletnie nie zauważy.
No musi trzymać .. bo tyle co pamiętam to była to ( BT016 PRO ) NAJSZYBCIEJ znikająca mi opona ever Red_icon_wink ... BARDZO miękka - ale tak jak piszesz - na prawdę tania i w tym przypadku nie robi to strasznego problemu ..
(2019-08-09, 11:39 AM)A.S. napisał(a): [ -> ]No musi trzymać .. bo tyle co pamiętam to była to ( BT016 PRO ) NAJSZYBCIEJ znikająca mi opona ever Red_icon_wink ... BARDZO miękka - ale tak jak piszesz - na prawdę tania i w tym przypadku nie robi to strasznego problemu ..
No właśnie komplet przód tył kosztuje niecałe 600, myślałem też od nich ale wezmę chyba coś trochę bardziej trwałego. Pytanie ile trwalsza będzie s20evo, s21, Rosso corsa,czy m7rr?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30