2016-01-24, 10:39 PM
2016-01-25, 07:33 AM
A no to coś pomieszałem, przyznaję się do błędu bez bicia.
Sprawdzałem jednak na stronie Dunlopa i mają wszędzie zarówno D211 jak i D212 wypisane
Sprawdzałem jednak na stronie Dunlopa i mają wszędzie zarówno D211 jak i D212 wypisane
2016-01-25, 08:28 AM
Też bym był wdzięczny za wypowiedź na temat rozmiaru 200, bo zastanawiam sie nad zakupem metzelera racetec k3 w rozm 200/55/17 z przeznaczeniem na wizyty na torze
2016-01-25, 08:30 AM
Myślę, że to jest zły pomysł. Dwusetki w r1m i w s1000rr występują na lekkich magnezowych felgach. W zwykłych Alu dają max 190/55 i myślę, że wiedzą co robią .
2016-01-25, 10:17 AM
Ja latam na 200/55 i jest ok, szkoda ze mało jest opon 200/60 bo bym brał ale to raczej idzie w sliku. Prowadzenie motocykla jak dla mnie na takiej oponie jest ok. No i mamy zawsze troszkę więcej przyczepności przy dużych złożeniach mówią że troszkę idzie ciężej w winkle na szerszej oponie. Osobiście ja tego nie odczuwam. Zjezdzilem już jedną D212,dwie d211 i supercorse v2 w rozmiarze 200 i na wiosnę czeka kolejna supercorsa 200/55
2016-01-25, 11:37 AM
Szerokość jest większa .. ale nie tak dużo .. 190 mm a 200 mm - to dokładnie 10 mm różnicy czyli po bokach .. 5 mm ( np. Dunlop mimo że pisze 200/55 to szerokość fizyczna jest 195 mm ).. Więc bez przesady chociaż gdzieniegdzie trudno jest ją zmieścić do tego kluczowe jest kiedy zaczniemy liczyć z tego 55% .. Niektóre moto po zmianie zębatek np. nie "przyjmują" tak wysokiej gumy - trze o wahacz od strony silnika ( w GSXR 750 K1 180/60 po zwiększeniu zębatki tylnej nie właziła - musiałem łańcuch przedłużyć ) .. ALE >> jak się już zmieści to ładnie idzie bo tak jak napisał Dżony - większa jest powierzchnia styku na bokach .. a w litrach zasadniczo włazi ..
Podniesienie tyłu powoduje wyostrzenie geometrii motocykl powinien łatwiej skręcać tak jak to jest przy skompresowanym zawieszeniu w trakcie hamowania do 1/3 winkla czy nawet połowy ( jak ktoś ma odwagę ) .. czy nawet trochę lepsze dociążenie przodu też pomaga gumie nabrać przyczepności ...
200/55 zamiast 190/55 jest 100% lepszym rozwiązaniem niż pakowanie 190/50 zamiast 190/55 ...
190/50 to precel do preclowania w koło komina kiedy na oponie zostaje po 5 cm po bokach .. Ten profil jest jakąś zemstą Szatana ... Na takim naleśniku można spokojnie coś tam próbować ale na tor ( jaki by on nie był ) to szkoda moto i kości ..
Sie taka sie robi róznica sie miedzy 50 niebieskie a 55 czerwone - obrazek z innej bajki bo pokazuje szerokość felgi - ale tak na szybko żeby było widać jak to się przedstawia bo różnica profilu jest ogromna :
Podniesienie tyłu powoduje wyostrzenie geometrii motocykl powinien łatwiej skręcać tak jak to jest przy skompresowanym zawieszeniu w trakcie hamowania do 1/3 winkla czy nawet połowy ( jak ktoś ma odwagę ) .. czy nawet trochę lepsze dociążenie przodu też pomaga gumie nabrać przyczepności ...
200/55 zamiast 190/55 jest 100% lepszym rozwiązaniem niż pakowanie 190/50 zamiast 190/55 ...
190/50 to precel do preclowania w koło komina kiedy na oponie zostaje po 5 cm po bokach .. Ten profil jest jakąś zemstą Szatana ... Na takim naleśniku można spokojnie coś tam próbować ale na tor ( jaki by on nie był ) to szkoda moto i kości ..
Sie taka sie robi róznica sie miedzy 50 niebieskie a 55 czerwone - obrazek z innej bajki bo pokazuje szerokość felgi - ale tak na szybko żeby było widać jak to się przedstawia bo różnica profilu jest ogromna :
2016-01-25, 02:06 PM
Dzięki za wyczerpujące informacje. Mogłem poczekać z kupnem
2016-01-25, 02:59 PM
Tak to wygląda 200/55 jest jeszcze ciut szersza i wyższa niż 190/55. Takze jak ktoś kocha latać ostro po winklach i się zmieści to polecam 200/55
[attachment=6080]
[attachment=6080]
2016-01-25, 07:21 PM
Żeby włożyć oponę 200/55 do RN12 musiałem zmienić zębatki przód -2, tył bez zmian. Przy poprzedniej zmianie, czyli tył +2, przód -1 opona tarła o wahacz.
Ja jeżdżę na D211 i D212 na torze na ciśnieniu z tyłu 1,45 przy mocnym przyśpieszaniu opona zmienia swoją wysokość i wtedy trze o wahacz.
Poza tym nie mogłem założyć koców grzewczych.
Ja jeżdżę na D211 i D212 na torze na ciśnieniu z tyłu 1,45 przy mocnym przyśpieszaniu opona zmienia swoją wysokość i wtedy trze o wahacz.
Poza tym nie mogłem założyć koców grzewczych.
2016-01-25, 07:45 PM
A to zależy od ilości zębów w zębatkach czy od długości łańcucha ? Dłuższy łańcuch nie załatwiłby sprawy ?
2016-01-25, 08:14 PM
Z tego co wiem w 2006r rn12 dostała dłuższy wahacz, tam nie powinno być problemu, dodanie ogniwa też powinno załatwić sprawę, jeśli się mylę proszę mnie poprawić
2016-01-27, 07:42 PM
Ja nie chciałem przedłużać łańcucha, a zębatek mam kilka na przód i tył więc wybór był prosty przeliczyć przełożenie i założyć odpowiedni zestaw zębatek.
Pomogło i działa.
A w RN12 z 2006 chyba faktycznie jest dłuższy wahacz.
Pomogło i działa.
A w RN12 z 2006 chyba faktycznie jest dłuższy wahacz.
2016-01-31, 08:15 PM
Wszystko w temacie : http://www.scigacz.pl/Rozmiar,ma,znaczen...27135.html
2016-02-05, 06:19 PM
http://allegro.pl/120-70zr17-120-70-17-d...73732.html warto nie warto ? Co sadzicie?
2016-02-05, 06:48 PM
Ja mam D212 przód i powiem ze warto. Ale były w lepszej cenie. Fajnie wyglądają barki tej opony. Jak nie miałeś styczności to będziesz w szoku przynajmniej ja byłem ta guma wygląda kosmicznie
2016-02-05, 07:10 PM
Pytanie czy na drodze osiągnie temperaturę roboczą tak sportowej opony
2016-02-05, 07:49 PM
Pro 1 pro 2 jest na niskie temperatury. Więc da radę ja po drodze zbyt dużo nie latam, ale jak latam to dosyć ostro i nie miałem z ta opona problemów. Szybko łapie temp.
Po mokrym nie jeżdżę to nie wiem jak się zachowuje, ale pewnie słabo
Po mokrym nie jeżdżę to nie wiem jak się zachowuje, ale pewnie słabo
2016-02-05, 07:58 PM
Dżony, to jaką w koncu masz - pro 1 czy 2?
2016-02-05, 08:00 PM
Ja mam pro 2
Pro 2 jest Lepsza pracuje w większym zakresie temp.
Wpisz sobie w Google grafika dunlop D212 to ci wyskoczy jaka mieszanka na jaką temp.
Pro 2 jest Lepsza pracuje w większym zakresie temp.
Wpisz sobie w Google grafika dunlop D212 to ci wyskoczy jaka mieszanka na jaką temp.
2016-02-05, 09:58 PM
Jak ci się nie chce szukać to proszę bardzo specyfikacja D212
[attachment=6133]
[attachment=6133]