Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jakie OPONY do R1 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Panowie, a jak zachowuje się erłan na 200/55/17 ? Bo widziałem, że ktoś tu chyba taką miał lub ma.
A no to coś pomieszałem, przyznaję się do błędu bez bicia.
Sprawdzałem jednak na stronie Dunlopa i mają wszędzie zarówno D211 jak i D212 wypisane Red_icon_smile
Też bym był wdzięczny za wypowiedź na temat rozmiaru 200, bo zastanawiam sie nad zakupem metzelera racetec k3 w rozm 200/55/17 z przeznaczeniem na wizyty na torze
Myślę, że to jest zły pomysł. Dwusetki w r1m i w s1000rr występują na lekkich magnezowych felgach. W zwykłych Alu dają max 190/55 i myślę, że wiedzą co robią . Red_icon_smile
Ja latam na 200/55 i jest ok, szkoda ze mało jest opon 200/60 bo bym brał ale to raczej idzie w sliku. Prowadzenie motocykla jak dla mnie na takiej oponie jest ok. No i mamy zawsze troszkę więcej przyczepności przy dużych złożeniach Red_icon_smile mówią że troszkę idzie ciężej w winkle na szerszej oponie. Osobiście ja tego nie odczuwam. Zjezdzilem już jedną D212,dwie d211 i supercorse v2 w rozmiarze 200 i na wiosnę czeka kolejna supercorsa 200/55
Szerokość jest większa .. ale nie tak dużo .. 190 mm a 200 mm - to dokładnie 10 mm różnicy czyli po bokach Red_icon_smile .. 5 mm ( np. Dunlop mimo że pisze 200/55 to szerokość fizyczna jest 195 mm ).. Więc bez przesady chociaż gdzieniegdzie trudno jest ją zmieścić Red_icon_sad  do tego  kluczowe jest kiedy zaczniemy liczyć z tego 55% .. Niektóre moto po zmianie zębatek np. nie "przyjmują" tak wysokiej gumy - trze o wahacz od strony silnika ( w GSXR 750 K1 180/60 po zwiększeniu zębatki tylnej nie właziła - musiałem łańcuch przedłużyć Red_icon_tongue ) .. ALE >>  jak się już zmieści to ładnie idzie Red_icon_smile bo tak jak napisał Dżony - większa jest powierzchnia styku na bokach .. a w litrach zasadniczo włazi ..
Podniesienie tyłu powoduje wyostrzenie geometrii motocykl powinien łatwiej skręcać tak jak to jest przy skompresowanym zawieszeniu w trakcie hamowania do 1/3 winkla czy nawet połowy ( jak ktoś ma odwagę ) Red_icon_tongue .. czy nawet trochę lepsze dociążenie przodu też pomaga gumie nabrać przyczepności ...
200/55 zamiast 190/55 jest 100% lepszym rozwiązaniem niż pakowanie 190/50 zamiast 190/55 ...
190/50 to precel do preclowania w koło komina kiedy na oponie zostaje po 5 cm po bokach .. Ten profil jest jakąś zemstą Szatana Red_icon_smile ... Na takim naleśniku można spokojnie coś tam próbować ale na tor ( jaki by on nie był ) to szkoda moto i kości ..

Sie taka sie robi róznica sie Red_icon_tongue  miedzy 50 niebieskie a 55 czerwone - obrazek z innej bajki bo pokazuje szerokość felgi - ale tak na szybko żeby było widać jak to się przedstawia bo różnica profilu jest ogromna :Red_icon_smile

[Obrazek: dhfswl.png]
Dzięki za wyczerpujące informacje. Mogłem poczekać z kupnem Red_icon_sad
Tak to wygląda 200/55 jest jeszcze ciut szersza i wyższa niż 190/55. Takze jak ktoś kocha latać ostro po winklach i się zmieści to polecam 200/55
[attachment=6080]
Żeby włożyć oponę 200/55 do RN12 musiałem zmienić zębatki przód -2, tył bez zmian. Przy poprzedniej zmianie, czyli tył +2, przód -1 opona tarła o wahacz.
Ja jeżdżę na D211 i D212 na torze na ciśnieniu z tyłu 1,45 przy mocnym przyśpieszaniu opona zmienia swoją wysokość i wtedy trze o wahacz.
Poza tym nie mogłem założyć koców grzewczych.
A to zależy od ilości zębów w zębatkach czy od długości łańcucha ? Dłuższy łańcuch nie załatwiłby sprawy ?
Z tego co wiem w 2006r rn12 dostała dłuższy wahacz, tam nie powinno być problemu, dodanie ogniwa też powinno załatwić sprawę, jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Ja nie chciałem przedłużać łańcucha, a zębatek mam kilka na przód i tył więc wybór był prosty przeliczyć przełożenie i założyć odpowiedni zestaw zębatek.
Pomogło i działa.
A w RN12 z 2006 chyba faktycznie jest dłuższy wahacz.
Ja mam D212 przód i powiem ze warto. Ale były w lepszej cenie. Fajnie wyglądają barki tej opony. Jak nie miałeś styczności to będziesz w szoku Red_icon_smile przynajmniej ja byłem Red_icon_smile ta guma wygląda kosmicznie
Pytanie czy na drodze osiągnie temperaturę roboczą tak sportowej opony Red_icon_smile
Pro 1 pro 2 jest na niskie temperatury. Więc da radę ja po drodze zbyt dużo nie latam, ale jak latam to dosyć ostro i nie miałem z ta opona problemów. Szybko łapie temp.
Po mokrym nie jeżdżę to nie wiem jak się zachowuje, ale pewnie słabo
Dżony, to jaką w koncu masz - pro 1 czy 2?
Ja mam pro 2
Pro 2 jest Lepsza pracuje w większym zakresie temp.
Wpisz sobie w Google grafika dunlop D212 to ci wyskoczy jaka mieszanka na jaką temp.
Jak ci się nie chce szukać to proszę bardzo specyfikacja D212 
[attachment=6133]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30