Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jakie OPONY do R1 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
(2015-11-23, 02:09 PM)mad666 napisał(a): [ -> ]no na koniec sezonu to wbrew pozorom takie twardsze opony są właśnie lepsze
i osobiście sądze że o wiele łatwiej fikołka zrobić na miękkiej D211 na jesień niż takich zwykłych oponach z niby niższej półki. A to wynika własnie z przeznaczenia tych opon i tyle: Torowe wysokotemperaturowe opony dobrze kleją w lato, szosówki to szosówki do niskich temperatur i wody, deszczy itd wiadomo.  Kiedyś miałem poślizg przód na D212 najnowszej gumie świeżej na prostej drodze w niskiej temp około 14-15 stopni, nie rozumiem do końca dlaczego i nikt tego pewnie nie wytłumaczy. Dlatego używam tylko dobrej klasy gum i nie wyjeżdzam poniżej 19 stopni z domu Red_icon_cheesygrin


...i tutaj się zgodzę w 100% ...w zeszłym sezonie znajomy na s1000rr - końcówka września, pora wieczorna, temp. otoczenia około 8-10 'C, na jezdni delikatna wilgoć. Wyjechaliśmy ze stacji benzynowej po dłuższej przerwie, a wiec zaczęliśmy dogrzewać opony, no i w tym momencie tył D211 "puściła",  nawet trakcja nie pomogła.... pech taki, że wzdłuż drogi był głęboki rów no i motocykl wpadł do niego robiąc kilka "fikołków" 

...co do samej D211 to według mnie super guma ale do stosowania w odpowiednich warunkach, pomijam tor oczywiście ;p
(2015-11-24, 08:41 PM)Kafel napisał(a): [ -> ]Ciekawe czy dużo lepsze PP3? Mało kto o nich wspomina

Ja miałem PP3 jak i PP2 są bardzo podobne do siebie.  PP3 ma inny profil opony bardziej zaokrąglony przez co lepiej sie moto w zakrety kładzie . Jak jeździłem po drogach to nie widziałem innych opon dla siebie ale wszystko zmieniło sie jak zaczełem jeździć po torach. Opony na torze łapią ciągłe uslizgi nawet jak są rozgrzane.
Chciałem tylko napisać ze gdyby ktoś pytał czy chciał wiedzieć to przednia felga podobnie jak w ZX10 i w RN22 jest SYMETRYCZNA Red_icon_smile ... Na torze wystarczy wyjąć ośkę i ABAROT felgę Red_icon_smile ... Nie trzeba naparzć z frla co chwilę do przekładania opony czy tam zdejmować kiedy jedna strona jak nowa a drugiej zostało 20-30 % ... Piękna sprawa Red_icon_wink !!!!
Witam.

Chciałbym poznać Wasze zdanie nt. Dunlop Sportmax SportSmart(MT), gdyż mam takowe obecnie na moto.
Jak sprawują się na suchym, mokrym, jak szybko się nagrzewają i co ważne, na jak długo wystarczą?
Obecnie są praktycznie nowe(przód i tył). Dzięki.
Napiszę tylko to co wiem .. na tych gumach 1.50 - 1.51 w Poznaniu to taki czas w sam raz dla początkującego który czas robi odkręcaniem gdzie się tylko da ( czyt, jest kawalątek prostej) że chce manete urwać i mocnym hamowaniem a nie prędkością w winklu .. Red_icon_smile
Na Radomiu bez koców można łatwo polecieć - czyli na drodze mocnych złożeń tez raczej nie będzie ..
Zużycie środka - bardzo przyzwoite ..
To ja też się podepnę do tematu.
Z przodu mam metzeller racetec k3 z połowy 2013r. A z tyłu metzeller racetec interact z 2010r.

Pytania:
1. Jakie to są opony i czego się po nich spodziewać?
2. Czy zmieniać ten tył bo już trochę wiekowy czy go jeszcze dojeździć trochę?

Z tego co mi się udało zauważyć po 2 przejażdżkach w niskiej temperaturze  to zimne nic nie kleją, jak po lodzie, nawet ruszyć było ciężko. Jak się trochę zagrzały to było już lepiej ale to chyba opony na cieplejsze dni.
Opony twarde i śliskie na drogę .. a ten z 2010 roku to na prawdę zmień Red_icon_smile ..
S20 np. .. będzie OK ...
Ogólnie to po deszczu nie latam a na tor może się wybiorę z 1 raz w sezonie.

Te metzellery to są torowe opony?
A jak złapie Cię deszcz w trasie?
Ja na tak leciwej oponie bałbym się wyjechać, ale ja to ogólnie strachliwy jestem Red_icon_cheesygrin
Ludzie mówią, że 3 lata jest ok, ja do 5 jeszcze jeżdżę, ale 6 to już za dużo jak na moje bezpieczeństwo.
Nie planuje aż tak dalekich wyjazdów Red_icon_cheesygrin
Ale jak złapie to się będzie wolno jechało albo gdzieś schowa Red_icon_cheesygrin
Z oponami to jest tak że 3 -5 lat to jest fajna czy tam znośna opona >> ALE JAK LEŻY W CIEPŁYM MAGAZYNIE i bez promieni słonecznych !
Jak opona jest na feldze 5-6 lat i działa na nią słońce i cykle cieplne to sorry .. ale to na prawdę jest szrot ..
Co do jazdy po drodze to i tak większość jeździ zasadniczo tylko prosto więc jakoś ona da radę ... tylko może być tak że jak będzie trzeba to ta słonina zamiast utrzymać awaryjne hamowanie czy złożenie to niestety będzie jak na lodzie ..

Raceteck K3 to torowa opona - no taka z toru z homologacją na drogę .. mieszanki są od K0-K1-K2 do K3 .. K0 najmiększa ... K3 najtwardsza ... Opona pakowana do S1000RR seryjnie ( swego czasu - nie wiem jak do dzisiaj ) ... Na poznaniu ładnie mi pracowała z Suzuki K1 750 ( ta K3 ) .. ale jakoś tak lepiej mi potem Supercorsa SC2 trzymała Red_icon_tongue ..
dokładnie o taki opis mi chodziło, wielkie dzięki Red_icon_cheesygrin
Pewnie zmienię ten tył na młodszą używkę a później się kupi jakiś nowy komplet.
Bierz S20 Evo. Polecone Mi przez A.S. na forum. Mam u siebie w moto, opona świetna na drogę. Przy 10 stopniach na zewnątrz nagrzewa się dosyć szybko, czujesz się pewnie na moto, na gumę bez problemu idzie. Nie wiem jak z żywotnością, ale dla Mnie jak narazie opona super. Zjada z butami Micheliny...
koledzy powiedzcie mi co sądzicie o
http://allegro.pl/metzeler-sportec-m7-rr...96517.html
nada się do rn12 2004r tutaj widzę, żę tył jest 190/55 a preferowana do tego modelu to 190/50 i zastanawiam się czy nie będę miał później żadnych dzikich akcji.  

czy lepiej brać http://allegro.pl/metzeler-sportec-m7-rr...36715.html

I jeszcze jedno jak jest z żywotnością tych oponek(bez ostrego pałowania, jazda raczej spokojna, czasami jakieś odkręcenie ale to nie na dłużej) bo z tego co doczytałem trzymają porządnie a i szybko się nagrzewają.
Ja mam u siebie te metzelery, i złego słowa nie mogę powiedzieć, w zakrętach trzymają pewnie, żadnych uślizgów przy rozgrzanej oponie nieuświadczyłem, co do zużycia przejechałem nanich w tamtym sezonie 1500km i wygląda jak nowa.
M7RR są bardzo dobre do tego co piszesz. 190/55 mi osobiście bardziej podchodzi niż 190/50, lepiej w zakręty się składa.
Co powiecie o Pirelli supercorsa sp ? Jeździł ktoś z was na tym ? I jak wielka jest różnica miedzy supercorsa sc? Czy moze jednak cos innego polecacie ? Zależy mi na dobrej przyczepności, oczywiście pasowałoby zeby opina nie była do wymiany po 2 tys Red_icon_bggrin. Mam zamiar czasem wybrać sie na jakis tor, tak wiec słucham waszych prozpozycji i rad Red_icon_wink
Adi na swoje pytanie masz odpowiedz w naszych postach wyżej, nie ma co więcej dodać. Wiele opon wymieniliśmy które się nadają.
przeczytałem cały temat niestety nikt nie porównywał tych modeli opon do siebie sp i sc dlatego pytałem
Opony SP to opony drogowe nadajace sie na tor. A SC to typowa opona torowa. Numerek za SC oznacza twardość mieszanek gumy. Tez załozylem SP na tył wiec zobaczymy jak zda egzamin.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30