Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jakie OPONY do R1 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Czy przy takich dużych zależnościach między temperaturami, a ciśnieniem w oponie nie lepiej po prostu pompować je azotem ?
As kup metzeler racetec k3 ta ta twardą mieszankę. Też wszystkie gumy mi szarpało przez zbyt mocne odwijanie. A teraz ta k3 schodzi mi książkowo. Styl jazdy na niej nie uległ zmianie i dalej ostro nawijam w dużym złozeniu Red_icon_smile
Jak radziłeś tak zrobiłem Red_icon_smile ..
Pieniądze dosłownie śmieszne ... kupiłem 2 tyły i przód jeden 2015 rok K3 .. wszystko w takim MEGA stanie .. za całość nieco powyżej 400 zł z wysyłką HEEHH Red_icon_smile !!!!!! PETARDA !!!

[Obrazek: 14ju7nd.jpg]

[Obrazek: 3168ebr.jpg]

A propos AZOTU ... każdy kto nie spał na fizyce w podstawówce zna w miarę skład powietrza którym oddychamy .. a wówczas teorie azotowe zaczynają pachnieć dość specyficznie Red_icon_tongue ...
Koledze chodzilo o pompowanie czystym azotem a nie mieszanka 70 pare  % azotu 21 % tlenu itp i to raczej na chemi ale na fizyce tez. Jak ktos nie spal na fizyce i chemi to wie ze azot nie matrozszerzalnosci cieplnej co za tym idzie nie ma zmian cisnienia a dla motocykla to wazne.
A ja wam powiem jedno o dotach... wlasnie wrocilismy z poznania i kolega na 9letniej supercorsie sc0 ktora sie luszczyla w srodku jezdzil 1:43 a ludzie sie zastanawiaja czy 3 letnia opone zakladac...
(2016-08-26, 11:33 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]A propos AZOTU ... każdy kto nie spał na fizyce w podstawówce zna w miarę skład powietrza którym oddychamy .. a wówczas teorie azotowe zaczynają pachnieć dość specyficznie Red_icon_tongue ...

A.S. Kto spał, ten spał Red_icon_smile
Azot ma znacznie niższy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż mieszanka gazów zwana powietrzem. Powszechnie znany jest związek między objętością, ciśnieniem i temperaturą gazów i opisuje je równanie Clapeyrona (w przypadku powietrza należy pamiętać, że jest mieszanką i ilość moli będzie różna ale policzyć się da Red_icon_wink ). Drugie AZOT TECHNICZNY nie ma tyle wilgoci co pompowane powietrze. Myślę, że to drugie chyba bardziej wpływa na zachowanie parametrów opon.
Dobra, nie robię OT Red_icon_wink
dmn - o DOT napisałem w kwestii ceny Red_icon_smile .. jakby miały 9 lat to bym je po 40 zł kupił ..

Co do Azotu .. spoko .. Napompowałem sobie z przodu w Kangoo i jest wypasss ..
Mnie tylko zastanawia jak coś co zajmuje 20% powoduje tak duże różnice w objętości Red_icon_smile ... ALE >> pompujta, bawta się dla mnie spoko .. Jakby było jak piszecie to na każdym torze byłby tylko azot ..
WIDZIAŁ KTOŚ COŚ TAKIEGO TAM ? W tak kurewsko ważnej sprawie nikt tego nie robi ?? Red_icon_tongue
pV=nRT. Powstawiaj tu dane powietrza a pozniej samego azotu, zobaczysz pewnie jakas roznice. Czy duza to nie wiem bo liczyc mi sie nie chce ;d chemia fizyczna czy termodynamika sie klania ;d

Nie pompuja azotem bo po co targac zbiornik jak maja koce i sobie cisnienie ustawiaja na cieplych gumach.
Na ciepłych gumach ?? Jedź kiedyś na tor - zobaczysz jak to wygląda w kwestii temperatury opony na kocu a w trakcie jazdy ... Jaka jest różnica miedzy kocem a jazdą szybką jak jest gorąco a jak jest chłodno .. jaka różnica między poszczególnym tempem jazdy .....
Koce są do podtrzymania cyklu cieplnego ...
Ale .. tak jak pisałem .... dla mnie temat naciągany .... Podjadę, napompuję i sprawdzę Red_icon_smile
Nie posiadam kocow wiec nie wiem Red_icon_wink a na torach bywam i nie zaglebiam sie w to jak kto koce uzywa.
Powiedzcie mi coś o metzeler sportec m5 interact. Mam takie założone i jestem ciekawy opinii.
Kolega miał w zx6r i znikły po ok 4,500km. Ogólnie nie był z nich zadowolony, ja mam Metzelery M7RR, przejechane 5000km i jeszcze spokojnie ze 2-3 tysiące zrobię. Między nimi jest ogólnie przepaść piszę to jak byś chciał zmienić na coś lepszego, długo wytrzymuje  i klei również zajebiście, cenowo również jest OK w porównaniu do innych topowych modeli, tyle że te nie wytrzmają tylo co te M7RR. A odwijam na maxa dość często Red_icon_cheesygrin
A co byście brali na miasto i wypady za miasto ?
Tory w moim przypadku narazie odpadają.
Mam możliwość kupienia używek
Przód - Metzeler Sportec M3 DOT 4014 4mm
Tył - Dunlop Sport Max 190/50/17ZR DOT 5014 5mm
Za 200 zł obie. Na sezon powinny starczyć
Witam.
Jakie opony sa teraz w mecie? Do tej pory jezdzilem na pirelli diablo rosso corsa (byłem bardzo zadowolony)

Cel: droga (ale jeżdżenie dość ostre)
Zostań przy rosso corsie...
Albo supercorsy załóż , ja mam i jestem zadowolony Red_icon_smile

Wysłane z mojego Samsung S7 przy użyciu Tapatalka
Supercorsa na drogę to porażka.
(2017-10-28, 10:04 PM)ryba napisał(a): [ -> ]Supercorsa na drogę to porażka.
Tak ? A czemu ? Uświadom mnie Red_icon_smile))

Wysłane z mojego Samsung S7 przy użyciu Tapatalka
Bo sezon w pl to nie tylko słoneczna pogoda i +30 stopni. Nie dogrzejesz tych opon przy powiedzmy 10 stopniach a tyle często jest jak wracam wieczorem do domu. Taka rosso corsa o wiele szybciej łapie temperaturę, wolniej schodzi a i tak na Poznaniu robiłem niskie 1.50 na cywilnym motocyklu. Nie widzę kompletnie powodu by pchać się na drogę w torowe opony jak są specjalnie do tego przygotowane opcje.
Niby jo , mi idealnie pasuje supercorsa Red_icon_smile))

Wysłane z mojego Samsung S7 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30