Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: R1 KYNIU - RN22 2009r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
A w ile km skonczyles tylny laczek?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Będę monotematyczny Red_icon_wink .. Racetec RR K2 ... albo nawet K3 .. 400 zł 200/55 2017.. Red_icon_smile ... I po winklach i po torach czy tam kartingach ... MIODZIO ..
Za Supercorsę SP 190/55 z 2018 trzeba dać 700-710 zł ... za to masz praktycznie dwie RR Red_icon_wink ..
z tego co pamiętam to 6500km chyba jest aktualnie i do 7000 może dobije, z tego może z 200km w 2 osoby Red_icon_tongue
No właśnie korci mnie żeby sprawdzić jaka jest różnica między takimi jak miałem a taką supecorsą.

Racetec RR chyba miałem jak kupiłem R1, tylko że miała 6 lat i była jak plastik - nie dało się jeździć i teraz mam uraz Red_icon_cheesygrin
Na pewno nie miałeś, bo ta opona jest w sprzedaży od 2015 roku ..
(2018-09-13, 09:27 PM)kyniu napisał(a): [ -> ]Racetec RR chyba miałem jak kupiłem R1, tylko że miała 6 lat i była jak plastik - nie dało się jeździć i teraz mam uraz Red_icon_cheesygrin

Kyniek nie pierdol .... ja właśnie dziś zawiozłem zestaw D212M i K2 do wulkanizatora, a jutro Artek tam wpada na wymianę .... na prawdę zaje zestawik.........
Racetec K3 Interact ze starych zdjęć odczytałem.
Ja nie mówię że to złe opony tylko że moja była stara i jak plastik Red_icon_tongue

Te M7RR bym też chciał przetestować.
I sezon rozpoczęty Red_icon_cheesygrin

[Obrazek: 47583864_189293495362500_572149768919238...tagram.com]
Kyniu, co to masz za mocowanie tablicy? Jest ono ruchome? Pozdr
Oryginalne yamahy + kierunki LED.
Można ustawiać kąt rejestracji ale to jest na śrubach, raz zakręcasz i trzyma jak beton Red_icon_tongue
I nadeszła ta chwila, po 21 500km fabryczny napęd odmówił posłuszeństwa.
Ze 100km wcześniej wymieniłem też tylną oponę (S20 EVO wytrzymała 3 seozny i prawie 8000km). Założyłem do testów polecana przez wszystkich Racetec RR K3 200/55.

Wnioski po zmianie opony:
- moto zmulone, straciło dużo ze swojej dzikości,
- opona klei jak szalona, aż korci żeby bardziej odkręcać,
- za to jak już puszcza to nagle i ciężko wyczuć kiedy to nastąpi. S20EVO puszczała wcześniej ale mniej gwałtownie i można było to wyczuć (od razu było wiadomo że kiepskiej jakości asfalt),
- na racetecu ze 2 dni temu na solinie jak mi puściła to dupa z pół metra odjechała, trzeba bardziej uważać (S20EVO by puściło wcześniej i bym tak dużo nie odkręcił jak na racetecu, a im wiecej odkręcisz tym bardziej dupa poleci jak już straci przyczepność) 

Co do napędu to teraz wpadła złota zębatka aluminiowo stalowa (lżejsza niż cała stalowa) + łańcuch DID 520 ZVMX podwójny złoty. Konwersja z 530 (bo mniejsza waga na łańcuchu robi dużą różnicę) + przednia zębatka 15 zębów zamiast 17  Miało być 16 zębów ale się walnęli w sklepie.

Jakie efekty:
- na 4 biegu potrafi dźwigać przód,
- na 1 i 2 strach odkręcać do oporu (teraz na 2 jest tak jak wcześniej na 1),
- w mieście 1000 razy wygodniej i sprzęgło/kosz podczas startu nie dostaje tak po dupie bo pierwszy bieg krótszy,
- na trasie (bez autostrad) można wykorzystać wszystkie biegi a wcześniej to rzadko kiedy 5 wrzucałem (na autostrady to pewnie lepiej zostać przy fabryce bo v-max z 30km/h mniej),
- oszukuje przebieg i prędkość na liczniku (zawyża ok 10%),
- w połączeniu z pełnym akrapem to teraz nie przyspiesza tylko wystrzeliwuje, aż się muszę trzymać mocniej bo mi parę razy z pod tyłka chciała uciec Red_icon_cheesygrin
- tryb A (sportowy) teraz bardzo rzadko włączam bo taki dzik się zrobił na STD.
- zębatkę z przodu będę musiał jednak zmienić na 16 bo przy przyspieszaniu łańcuch się napina i obciera o ślizg (zębatka mniejsza, przez to łańcuch idzie niżej i ślizg go podnosi).

Oczywiście w ramach testów musiałem zrobić traskę i wypadło na duża pętle bieszczadzką (tak jak na zlocie)  

[attachment=10321]

[attachment=10323]

[attachment=10322]
Zębatkę 16 na przód mam .. 17 też do tego napędu .... 16 + 47 to idealna opcja ...więcej to przy tym silniku nie ma żadnego sensu :/ ..
A przy 15 + 47 to nie zaniża o 10% ( bo tyle przekłamuje przy standardowym układzie ) tylko ze 30% Red_icon_wink ... Przy reflashu można to ustawić ... Spalanie będzie masakryczne po drogach Red_icon_wink ..

Co do opony, nie bardzo kumam co to że moto zamula ? Nie potrafi uciągnąć Red_icon_smile ? Czy jest taka przyczepna że dupa co chwile nie mieli ? Jakie ciśnienie ?
(2019-08-26, 10:57 AM)A.S. napisał(a): [ -> ]Zębatkę 16 na przód mam .. 17 też do tego napędu .... 16 + 47 to idealna opcja ...więcej to przy tym silniku nie ma żadnego sensu :/ ..
A przy 15 + 47 to nie zaniża o 10% ( bo tyle przekłamuje przy standardowym układzie ) tylko ze 30% Red_icon_wink  ... Przy reflashu można to ustawić ... Spalanie będzie masakryczne po drogach Red_icon_wink ..

Co do opony, nie bardzo kumam co to że moto zamula ? Nie potrafi uciągnąć Red_icon_smile ? Czy jest taka przyczepna że dupa co chwile nie mieli ?  Jakie ciśnienie ?

10% w stosunku do serii a w stosunku do tego co na prawdę to obstawiam że z 15%-20%.
Co do spalania to bym powiedział że podobnie pali bo jeżdżę na wyższym biegu niż wcześniej i wychodzi na 0. Tylko licznik teraz zaniża spalanie.

A opona to wszystko po trochę pewnie. Większa, cięższa to i ciężej obrócić a do tego lepiej klei. Takie były odczucia na starym napędzie, teraz poszło w druga stronę  Red_icon_cheesygrin 

Jak ta opona się skończy to założę RACETECA 190/55. Mam nadzieje że będzie tak samo kleił a moto będzie agresywniejsze.

Jakie ciśnienie ta opona lubi, bo jeszcze nie miałem kiedy się tym tematem zająć?
Jeśli litrowy motocykl z silnikiem BigBang nie daje rady obrócić opony 200/55 czy 190/55 do tego kilogram lżejszej albo cięższej to koniecznie trzeba sprawdzić silnik .. bo chyba się kończy Red_icon_smile Red_icon_smile ..
A tak na poważnie Red_icon_wink >> ciśnienie to chyba najbardziej podstawowa sprawa w oponie nie ?
To ono powoduje to jak odbieramy jej trakcję czy jak przekazuje moc na asfalt czy wreszcie jakie masz odczucia przy jeździe i składaniu .. Ja nie wiem jakie na drogę .. to pewnie ktoś napisze, ale ja bym oscylował w okolicy 1.8 - 2.0 .. jeśli tak zamula w porównaniu do tej babci S20 ... Czym dasz więcej luftu tym szybciej będzie się składać, tym "lżejsza" będzie .. ale przyczepność i nagrzewanie się tyłu maleje ...
Różnica w obwodach opony 190 a 200, to zaledwie 0,9%, czyli ... jeśli ....
# na oponie 190/55 jedziesz z prędkością 100 km/godz.
to
# na oponie 200/55 prędkość rzeczywista będzie wynosiła 100,9 km/godz.
czyli ...  Red_icon_cheesygrin

Red_icon_tongue2
(2019-08-27, 06:00 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Jeśli litrowy motocykl z silnikiem BigBang nie daje rady obrócić opony 200/55 czy 190/55 do tego kilogram lżejszej albo cięższej to koniecznie trzeba sprawdzić silnik .. bo chyba się kończy Red_icon_smile Red_icon_smile ..
A tak na poważnie Red_icon_wink >> ciśnienie to chyba najbardziej podstawowa sprawa w oponie nie ?
To ono powoduje to jak odbieramy jej trakcję czy jak przekazuje moc na asfalt czy wreszcie jakie masz odczucia przy jeździe i składaniu .. Ja nie wiem jakie na drogę .. to pewnie ktoś napisze, ale ja bym oscylował w okolicy 1.8 - 2.0 .. jeśli tak zamula w porównaniu do tej babci S20 ... Czym dasz więcej luftu tym szybciej będzie się składać, tym "lżejsza" będzie .. ale przyczepność i nagrzewanie się tyłu maleje ...


Amen.


Jak ja lubię czytać Twoje przemyślenia hehe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Według tego kalkulatora to różnica 1,7% w prędkości:
https://www.gearingcommander.com/
+ większa waga, w s1000rr hp4 dawali 200/55 ale na lżejszej feldze bo waga w układzie przeniesienia napędu robi większą różnicę niż gdzie indziej,
+ lepsza przyczepność 
i zamiast na 3 to jeździłem na 2 (nieświadomie) tak że obstawiam różnice na 7-8%

Co do ciśnienia to ja wiem jaka jest różnica w zachowaniu, tylko nie miałem jeszcze kiedy wytestować tej opony na różnych ciśnieniach  Red_icon_tongue2
Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin
Czuć wiosnę Red_icon_cheesygrin
Tak powinna R1 odpalać po zimie: Red_icon_smoke
https://www.youtube.com/watch?v=YBdE2gD7uP8

A jutro wrzucam na YouTube porównanie dźwięku: Akrapy vs Yoshimury Red_icon_tongue

[attachment=10629]
Nice Red_icon_cheesygrin oby każda tak odpaliła po zimie Red_icon_smile
Link do premiery filmu z porównaniem wydechów: Red_icon_cheesygrin
https://youtu.be/8hDVdEZ6pis
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23