Wymiana przewodów na oplot
Autor Wiadomość
korzen Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 238
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 0
#1
Wymiana przewodów na oplot
Pany, pytanie do tych, którzy już przy tym grzebali

W RN09 fabrycznie jest układ "S" z tego co się orientuje. Chcę wymienić przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie firmy HEL i oni tam proponują parę rozwiązań, które powinny być zamienne.

http://www.przewodywoplocie.pl/index.php...wodow.html

Moje pytanie który układ polecacie do RN09 > "S" - jak jest fabrycznie czy "F" ? I czy przy zmianie na "F" będę potrzebował jakieś dodatkowe gadżety do przymocowania drogiego przewodu idącego od pompy czy zwykłe opaski zaciskowe też się nadadzą ?
2012-01-08, 04:38 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#2
RE: Wymiana przewodów na oplot
Ja w RN19 mam układ F i wszystko co potrzeba do zamocowania łącznie z podkładkami było w zestawie...
2012-01-08, 10:49 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#3
RE: Wymiana przewodów na oplot
w zestawie powinienes miec wszystko do montazu, kupuj bez zastanowienia , nie ma porownania do seryjnych przewodow Red_icon_wink
2012-01-09, 01:04 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
korzen Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 238
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 0
#4
RE: Wymiana przewodów na oplot
kwestia tego że zestaw "S" wychodzi z trujnikiem duzo dorzej, dlatego pytam czy ktos zmieniał to na "F"
2012-01-09, 03:21 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#5
RE: Wymiana przewodów na oplot
Mój kumpel tak zrobił kiedyś, ale nie mam z nim kontaktu więc się nie dowiem. Wydaje mi się że nie ma różnicy jaki układ włożysz do moto, jedyne kryterium to na pewno takie, że układ F jest tańszy.
2012-01-09, 07:41 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
KdeL Offline
Młody
**

Gliwice
RN09

Liczba postów: 16
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 0
#6
RE: Wymiana przewodów na oplot
Ja mam z Hel-a układ F. Wszystko jest w komplecie. Przy pompie jest podwójna śruba do której montujesz dwa przewody.
Jak będe w garażu to klikne ci foto jak to wygląda.
2012-01-10, 02:18 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
korzen Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 238
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 0
#7
RE: Wymiana przewodów na oplot
(2012-01-10, 02:18 PM)KdeL napisał(a): Ja mam z Hel-a układ F. Wszystko jest w komplecie. Przy pompie jest podwójna śruba do której montujesz dwa przewody.
Jak będe w garażu to klikne ci foto jak to wygląda.
jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-01-10, 03:52 PM przez korzen.)
2012-01-10, 03:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#8
RE: Wymiana przewodów na oplot
(2012-01-10, 03:49 PM)korzen napisał(a): jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
Wrzucaj F (uklad sportowy), w zestawie dostajesz wszystko - sruby, podkladki i przewody. Spinasz przewody trytytka z dolna polka tam gdzie jest oryginalny rozgaleznik zeby nie lataly luzem nad blotnikiem (bo rysuje plastik) i sie cieszysz. roznica z oryginalem jest niebo a ziemia. Aha, Goodridge daje dozywotnia gwarancje (mialem w RN19), teraz mam zalozone stalowe HEL'a (przewaga jest taka ze za kolorowy oplot nic nie doplacasz, w hamowaniu roznicy nie czuje). Ale do kompletu dorzucic dobre klocki, tarcze i pompe (typu Brembo czy AP Racing) i deba moto stanie w kazdych warunkach Red_icon_smile

Tak przewody ida w RN09:

[Obrazek: R1_zdjecie4.jpg]

PS: Nie zapomnij odpowietrzyc pompy hamulcowej (czesto o tym ludki nie wiedza a pozniej jest placz ze heble sa miekkie). A przewody zaczynasz odpowietrzac od zewnetrznego zacisku. 30min roboty.
2012-01-10, 11:08 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
korzen Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 238
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 0
#9
RE: Wymiana przewodów na oplot
(2012-01-10, 11:08 PM)marider napisał(a):
(2012-01-10, 03:49 PM)korzen napisał(a): jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
Wrzucaj F (uklad sportowy), w zestawie dostajesz wszystko - sruby, podkladki i przewody. Spinasz przewody trytytka z dolna polka tam gdzie jest oryginalny rozgaleznik zeby nie lataly luzem nad blotnikiem (bo rysuje plastik) i sie cieszysz. roznica z oryginalem jest niebo a ziemia. Aha, Goodridge daje dozywotnia gwarancje (mialem w RN19), teraz mam zalozone stalowe HEL'a (przewaga jest taka ze za kolorowy oplot nic nie doplacasz, w hamowaniu roznicy nie czuje). Ale do kompletu dorzucic dobre klocki, tarcze i pompe (typu Brembo czy AP Racing) i deba moto stanie w kazdych warunkach Red_icon_smile

Tak przewody ida w RN09:

[Obrazek: R1_zdjecie4.jpg]

PS: Nie zapomnij odpowietrzyc pompy hamulcowej (czesto o tym ludki nie wiedza a pozniej jest placz ze heble sa miekkie). A przewody zaczynasz odpowietrzac od zewnetrznego zacisku. 30min roboty.

Idealna odpowiedz =) THX

luknij prv
2012-01-11, 01:44 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#10
RE: Wymiana przewodów na oplot
Troszkę odkopię, ale mam pytanko.
Jak się odpowietrza pompę? Jak ostatnio dla zabawy wymieniałem sobie płyn ham to niechcący wypompowałem cały płyn ze zbiorniczka zanim dolałem nowy. Efekt. Po wlaniu nowego pompa nie chciała zassać płynu, a klamkę mogłem sobie wciskać bez oporu. Po około 10-15 minutach w końcu coś załapała i po kolejnych 50 razach wszystko wróciło do normy i mogłem odpowietrzyć układ. Teraz przymierzam się do zmiany przewodów na oplot i tu muszę zlać cały płyn, aby zdemontować przewody. Czy znów będzie konieczność pompowania przez 20 minut, aby w końcu pompka zassała płyn, czy może jest na to jakiś inny sposób?

Dzięki.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-01-22, 06:19 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#11
RE: Wymiana przewodów na oplot
Nacisnij klamke kilka razy, poluzuj srube przy pompie zeby plyn zlecial (na wcisnietej klamce), jak dojdzie klamka do manetki to srube zakrec i powtorz operacje kilka razy - ta sama zabawa co z zaciskami, jak pompa zassie nowy plyn to juz bedzie z gorki. Albo zainwestuj w urzadzonko do odpowietrzania, robote robi szybko i bez zbednego cudowania.
2013-01-22, 08:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#12
RE: Wymiana przewodów na oplot
czyli jak zmieniam płyn i odp najpierw pompe ,potem najdalszy zacisk ,czy kolejnosc ma znaczenie,np zacisk1,2 i pompa....
2013-01-22, 08:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#13
RE: Wymiana przewodów na oplot
Ja zaczynam od najdalszego i widze czy pompa ssie czy nie. Jesli nie, to w/w.

Szybciej robi sie to czyms takim np:

http://moto.allegro.pl/zestaw-do-wymiany...59898.html

Sa tez patenty inne.
2013-01-22, 08:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
PonuryKlecha78
Unregistered




 
#14
RE: Wymiana przewodów na oplot
Zawsze od najsalszego inaczej cała robota nie ma sensu Red_icon_smile
2013-01-22, 09:11 PM
Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#15
RE: Wymiana przewodów na oplot
Jak odpowietrzyć heble to ja wiem, mi chodzi o samą pompkę, aby zaciągnęła płyn ze zbiorniczka.
Czy trzeba odkręcać (tak jak przy zacisku) odpowietrznik na pompce i założyć na niego wężyk i: odkręcamy-naciskamy-zakręcamy-puszczamy-odkręcamy-naciskamy-zakręcamy... i tak aż do momentu jak poleci płyn z odpowietrznika przy zacisku, który zostawiam odkręcony?
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-01-22, 09:34 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
PonuryKlecha78
Unregistered




 
#16
RE: Wymiana przewodów na oplot
Ja nigdy w ten sposób nie odpowietrzalem pompy, zawsze zostawialem trochę płynu w zbiorniczku albo czekałem z przykreceniem przewodu do zacisku i przepompowałem przez przytkniety palcami przewód. Przytkaj czymś krociec wychodzacy z pompy po zdjęciu głównego przewodu, po przykreceniu nowego przepompuj go trochę starym płynem przykrec do zacisku i dopiero odpowietrzaj cały układ. Sprawdzone, działa i nie lejesz bez sensu nowego płynu Red_icon_smile
2013-01-22, 09:50 PM
Odpowiedz cytując ten post
marcin83 Offline
-----HAWK -----
***

Choszczno
r1/ WSK125

Liczba postów: 313
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#17
RE: Wymiana przewodów na oplot
(2013-01-22, 09:34 PM)Koczis napisał(a): Jak odpowietrzyć heble to ja wiem, mi chodzi o samą pompkę, aby zaciągnęła płyn ze zbiorniczka.
Czy trzeba odkręcać (tak jak przy zacisku) odpowietrznik na pompce i założyć na niego wężyk i: odkręcamy-naciskamy-zakręcamy-puszczamy-odkręcamy-naciskamy-zakręcamy... i tak aż do momentu jak poleci płyn z odpowietrznika przy zacisku, który zostawiam odkręcony?

Ja założyłem na odpowietrznik pompy 1,5m wężyka 5mmRed_icon_wink i po prostu zaciągałem powietrze do siebie aż do momentu pojawienia się płynu w wżęyku...taki chłopski sposóbRed_icon_LOL ale skuteczny...
YZF-R1  RN12 /WSK 125 Red_icon_cheesygrin AGV STEALTH SV+FULL VANUCCI Art VIII +VANUCCI RV4 AIR http://www.youtube.com/watch?v=YoTLsvOUeY0

Passat B6 2.0 TDI 08 sportline  Red_icon_cheesygrin
2013-01-22, 09:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
PonuryKlecha78
Unregistered




 
#18
RE: Wymiana przewodów na oplot
Też dobry. Teraz mam wysysarke ale zanim nabyłem nigdy nie odpowietrzałem samej pompy. Jakie kable Koczis kupujesz ?
2013-01-22, 09:55 PM
Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#19
RE: Wymiana przewodów na oplot
Zapytaj XoXo, bo to przez Niego będą załatwiane, tylko dozbieram troszkę grosików Red_icon_smile
Jakieś Googridge, ale nie wiem czy mają różne, czy jeden rodzaj.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-01-22, 10:25 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
PonuryKlecha78
Unregistered




 
#20
RE: Wymiana przewodów na oplot
Aaa to paskudztwo. Kupiłem niedawno Red_icon_smile kolorystyke masz tutaj :

https://www.google.pl/search?q=przewody+...ari#miuv=1

Ja mam końcówki stal- bez dopłaty ale dodali koszulki termokurczliwe czarne z logo więc sobie zapiekę na koncowkach Red_icon_smile
2013-01-22, 10:50 PM
Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->