Co do toru to
Immortal powinienes wsadzić raczej to zdjecie:
Nie wiem kiedy byłeś, teraz jakoś? Jeśli tak to zapewne samochody narzuciły trochę na nawierzchnie ale z pewnością na sezon tor będzie wyglądał jak na tym obrazku powyżej.
Na moim kanale jest parę filmów z tego toru (w prawdzie takie bez obróbki tak sobie wrzucone)
Jazdy były zrealizowane w oparciu o dwie formuły spotkań tzw. "Motocyklowe Środy" oraz niedzielne "Treningi doskonalenia jazdy"
podczas imprez Cały czas do dyspozycji był instruktor sporów motorowych pan Andrzej Wajda.
Dodatkowo cały czas w pogotowiu czekał zastęp straży pożarnej, który interweniował w razie potrzeby ja podczas sezonu 2014 byłem 6 razy i widziałem 3 gleby jeden złamany obojczyk i 2 ślizgi wszystkie gleby nie były bynajmniej spowodowane problemem nawierzchni tylko przecenieniem swoich możliwości.
Odnośnie nawierzchni to nie mam jej nic do zarzucenia nie jestem ekspertem ale można naprawdę ostro gumy zerżnąć.
Tor jest naprawdę świetny motocykliści z każdym poziomem zaawansowania bądź też jego brakiem, znajdą grupę dla siebie i będą jeździli bez najmniejszego stresu czy ciśnienia, na torze panuje porządek i skład.
Prędkość jaką można rozwinąć jest w granicach 140 mówię tu o takiej górnej bezpiecznej granicy można oczywiście większą jeśli tylko manetka pozwoli się za winklem odwinąć i heble przed kolejnym wyhamować.
Winkle są dosyć techniczne jest ich dużo można naprawdę mocno się zmęczyć w zależności od oczywiście zaangażowania czasami na koniec dnia gdy był tzw "open track" to wjeżdżałem na max 15 min taki byłem zmęczony a dodam że łatwo się nie poddaję.
Dzięki tak powiedzmy dziwnej konstrukcji tego toru można konfigurować go dowolnie, w zeszłym sezonie organizatorzy obiecywali utworzyć kilka docelowych powiedzmy oficjalnych konfiguracji więc każdy znajdzie coś dla siebie
Dodatkowo wczoraj w pewnym czasopiśmie motocyklowym wyczytałem że w tym roku ma być co najmniej 3 spotkania w tygodniu, tak więc kasa na kupkę i czekam na otwarcie mam nadzieje że wprowadzą jakąś kartę członkowską bo mam zamiar tam być ile tylko się będzie dało ja mam jakieś 52-65 km w zależności od drogi.
Poniżej zamieszczam jak wyglądały i ile trwały i kosztowały poszczególne spotkania:
Harmonogram „motocyklowej środy”
14:00 – 14:30 – rejestracja
14:30 – 14:45 – przywitanie uczestników i przedstawienie zasad poruszania się po obiekcie oraz przedstawienie konfiguracji ułożenia zakrętów
14:45 – 15:00 podział na grupy i wyjazd zapoznawczy na nitkę toru jazdy
15:00 – 19:00 swobodne jazdy
Podczas trwania zajęć instruktor będzie do dyspozycji w boksie socjalno-technicznym, i w razie wątpliwości czy pytań, będzie służył radą i swoim doświadczeniem.
Każdy uczestnik, który złamie lub celowo będzie ignorował ustalone zasady bezpieczeństwa i korzystania z obiektu, zostanie upomniany, a w razie konieczności wykluczony z jazd.
Maksymalna dopuszczalna liczba motocykli biorących udział w spotkaniu to 45.
Przewidujemy podział na grupy:
- 3 x 15 motocykli dla liczby uczestników wynoszącej 45
- 3 x 10 motocykli dla liczby uczestników wynoszącej 30
- 2 x 10 motocykli dla liczby uczestników wynoszącej 20
- 1 x 15 motocykli dla liczby uczestników wynoszącej 15 lub mniej
Czas trwania jednej sesji (jednego wyjazdu) wynosi 15 minut. W przypadku uczestnictwa grupy liczącej 15 lub mniej motocykli, jazdy będą odbywać się z kilkuminutowymi przerwami co 15 minut.
Ostateczną liczbę uczestników w grupie/ach na dany dzień jazd ustala instruktor prowadzący. Jedynym kryterium przyjętym w tym wypadku będzie doświadczenie uczestników oraz ich bezpieczeństwo.
Koszt udziału w "motocyklowej środzie" to każdorazowo 110 zł. Udział nie wymaga wcześniejszego zgłaszania chęci uczestnictwa, a jedynie dopełnienia formalności rejestracyjnych na miejscu spotkania.
Niedzielny "Trening doskonalenia jazdy"
Zajęcia będą miały formułę treningu doskonalenia techniki jazdy motocyklem. Uczestnicy otrzymają możliwie najwięcej czasu na wykorzystanie poznanych technik podczas swobodnej jazdy wyznaczoną trasą, z wykorzystaniem całej nitki toru.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
09:00-10:00 Rejestracja uczestników
10:00-10:30 Omówienie zasad i regulaminu treningu
10:30-11:00 Przygotowanie techniczne motocykli i podział na grupy
11:00-14:00 Swobodne jazdy według podziału na grupy
14:00-15:00 Przerwa obiadowa
15:00-17:30 Swobodne jazdy według podziału na grupy
17:30 Zakończenie zajęć i omówienie treningu
Trening odbędzie się pod nadzorem instruktora techniki jazdy, który będzie do Państwa dyspozycji przez cały czas trwania imprezy.
Program zajęć został opracowany z myślą o motocyklistach i motocyklistkach, chcących w bezpiecznych warunkach zapoznać się z możliwościami jakie oferuje im własny motocykl, w przyjaznej atmosferze ogólnego zrozumienia. Jeżeli tylko pojawią się jakieś pytania, instruktor chętnie poinstruuje i rozwieje ewentualne wątpliwości.
Podkreślamy, że nie będzie to trening jazdy sportowej.
KADRA INSTRUKTORSKA:
Instruktorem prowadzącym będzie Artur Wajda – wielokrotny motocyklowy mistrz Polski, posiadający uprawnienia instruktora sportu motorowego.
Organizator nie przewiduję zwrotu wpisowego w przypadku nie stawienia się na obiekcie.
Odnośnie samego Toru Jastrząb będzie osobny MotoVlog