Witam vol. 2 :)
Autor Wiadomość
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#1
Witam vol. 2 :)
Witajcie, tak jak w temacie po raz drugi.

Przedstawiłem się już dwa lata temu, wtedy byłem w trakcie poszukiwań następcy poczciwego GPZ500S, kupiłem CBR929, bardzo fajny sprzęt, ale nadszedł czas rozłąki, motocykl poszedł w następne, dobre ręce.

I teraz co...? A no chyba przyszedł czas na R1, tylko kwestia na jakie, RN12 - jak myślicie po 929 poczuje ten słabszy dół? A może naprawdę doinwestowane RN09? Ja tu sobie posiedzę, poczytam i jak dokonam wyboru, oczywiście się pochwalę Red_icon_smile

Pozdrawiam! Red_icon_smile
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-07, 03:51 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wilku7 Offline
Ostatni Sprawiedliwy
****

Mińsk Mazowiecki
ZX10R

Liczba postów: 833
Dołączył: May 2012
Reputacja: 3
#2
RE: Witam vol. 2 :)
Ziutek jeśli kupisz RN12 lub 19 to na 1000% poczujesz kiepski dół Red_icon_smile. Tym bardziej że 929 ma bardzo silny dół i jest idealna do gumowania... Jeśli nie chcesz się rozczarować kiepskim dołem tak jak ja po zmianie z RN01 na 19 to kup albo RN09 albo RN22 Red_icon_smile.

Pytanie czy jeździsz na kole czy nie? Red_icon_smile
HJC RPHA 10 BEN SPIES + ALPINESTARS SMX PLUS + SHIMA VRS-1 + TSCHUL 737
2015-01-07, 07:49 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#3
RE: Witam vol. 2 :)
Wiadomo, że jeżdżę Red_icon_tongue

Na 929 wrzucam jedynkę i od 3 tys. idzie na koło z gazu...

Tego się właśnie obawiałem, a jakoś od razu po zakupie nie chce mi się bawić w zmianę zębatek, później inne wartości będzie licznik pokazywał itp.

Ktoś mi może zarzucić, że motocyklem się jeździ tylko na wysokich obrotach, ale Panowie czy tak naprawdę każdy z Nas kręci do czerwonego pola jeżdżąc po mieście, ja osobiście kupuje litra dla elastyczności, w 929 bardzo mi się to podoba, że ciągnie fajnie z każdych obrotów Red_icon_smile

No nic czyli zostaje mi chyba zakup Gixa k5(k7 byłoby najlepsze, bo wyeliminowano tą wadę ramy, ale to już bliżej 20k), 1000rr lub przy mniejszym budżecie właśnie wspomniane RN09. Niestety na rn22 mnie nie stać Red_icon_sad

Ale bądź co bądź będę chciał się przejechać jakąś RN12/19, żeby samemu odczuć braku dolnych obrotów Red_icon_wink
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-07, 10:40 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#4
RE: Witam vol. 2 :)
Poczujesz, oj poczujesz Red_icon_smile
Ale przy zmianie zębatek na -1/+2 masz już taką elastyczność, że więcej nie trzeba Red_icon_wink z 3 z gazu na koło bez problemu, a i z 5 z klamy się zdarzało Red_icon_tongue Na 6 można spokojnie od 3-4 tys obrotów przyspieszać, więc w razie co polecam takie rozwiązanie. Założysz na tył oponę 190/55 i licznik będzie mniej przekłamywał a i lepiej się na tym jeździ.
2015-01-07, 11:25 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#5
RE: Witam vol. 2 :)
No to teraz mam mętlik w głowie... Red_icon_tongue

To co opisujesz po zmianie zębatek jest zapewne dość przyjemne, ale kurde jednak te zębatki trzeba zmieniać, począwszy od tego, że to dodatkowy koszt(wymiana całego napędu), kończąc na tym przekłamaniu, można zmienić gumę i będzie mniej przekłamywał, ale jednak będzie...

Swoją drogą, ciekawe ile się zmniejszy vmax?
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-07, 12:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
CzarR1 Offline
Użytkownik
***

Warszawa
~ RN22 2009 ~

Liczba postów: 233
Dołączył: Oct 2012
Reputacja: 0
#6
RE: Witam vol. 2 :)
Witam,

Z mojego doświadczenia RN09 na 1 biegu lepiej idzie do ok 7/8 tyś obrotów, ale później nie ma porównania z RN12. Bardzo przyjemne sprzęty. Jak miałbym wybierać to zdecydowanie RN12.

Użytkowałem RN09 i RN12 zgodnie z jej przeznaczeniem i na kole też latałem.
RN09 - robiłem 2gi bieg i wymieniałem tarcze i przekładki w sprzęgle (w salonie oryginał), po 3 miesiącach
sprzęgło znowu zaczeło się delikatnie ślizgać.

RN12 - bezproblemowo przez całe użytkowanie.
Dokładnie tak jak pisze Blue przy zmianie zębatki jest ciekawiej Red_icon_smile zależności co kto lubi i co potrzebuje.

Obecnie jest RN22 i przyzwyczajam się do niej, ale brakuje mi tego mruczenia co miała RN12 Red_icon_smile


Załączone pliki Obrazki
           
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-01-07, 12:34 PM przez CzarR1.)
2015-01-07, 12:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wilku7 Offline
Ostatni Sprawiedliwy
****

Mińsk Mazowiecki
ZX10R

Liczba postów: 833
Dołączył: May 2012
Reputacja: 3
#7
RE: Witam vol. 2 :)
V-max zmienijszy się o ok. 20km/h... Jezdziłem rn12 ze zmienionymi zębatkami i bardzo dynamicznie i przyjemnie się jezdziło Red_icon_smile. Tylkop nie wiem o ile były zmienione... K7 idealny sprzęt do gumy... Ja mam zx10r '09 i też bardzo przyjemnie wpada na gume ale i tak musze po ząbku zmienić u siebie Red_icon_wink. Blue zminiałeś też łąncuch czy tylko zebatki?
HJC RPHA 10 BEN SPIES + ALPINESTARS SMX PLUS + SHIMA VRS-1 + TSCHUL 737
2015-01-07, 12:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#8
RE: Witam vol. 2 :)
No właśnie, co do RN09 to boję się tej skrzyni...

Pewnie jak zacznę już ostro poszukiwania(bliżej wiosny, co by można się karnąć Red_icon_tongue) to wezmę co będzie w lepszym stanie, ale wolałbym jednak RN12, bo jest ładniejsza niż RN09, najbardziej to RN19 w biało-czerwonym malowaniu Red_icon_smile

Jak kupię RN12 to na pewno zmienię zębatki, preferuję jednak styl, że ma jechać od samego dołu, na gumę tak samo, ze sprzęgła nie strzelam Red_icon_smile

[edit]

To teraz muszę namierzyć kogoś kto ma serie RN12 i RN12 po zmianie zębatek i da się przejechać, ta pogoda wszystko psuję Red_icon_tongue

K7 mi się podoba, ale powiedzcie mi... kto zaprojektował te dwa wydechy po obu stronach!? Red_icon_cheesygrin
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-01-07, 12:34 PM przez [Ziutek].)
2015-01-07, 12:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wilku7 Offline
Ostatni Sprawiedliwy
****

Mińsk Mazowiecki
ZX10R

Liczba postów: 833
Dołączył: May 2012
Reputacja: 3
#9
RE: Witam vol. 2 :)
Na pewno nikt mądry Red_icon_tongue
HJC RPHA 10 BEN SPIES + ALPINESTARS SMX PLUS + SHIMA VRS-1 + TSCHUL 737
2015-01-07, 12:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#10
RE: Witam vol. 2 :)
niemusisz zmieniac napedu przy zmianie zebatek -1,+2 ori starczy koszt zebatek 150pln
ja mam rn12
mam ori zebaty
i -1,+2
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-01-07, 03:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#11
RE: Witam vol. 2 :)
I jesteś ze Starachowic... Red_icon_bggrin
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-07, 03:52 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#12
RE: Witam vol. 2 :)
Ja kupiłem to miałem -1/+2, później zmieniłem na serie, ale było nudnow i tylko tył teraz mam dorzucony +2. Pasuje na Ori łańcuchu, ale jest na minimum naciąg, przy -1 na przodzie powinno wejść bez problemu. Tylko opona też dość ciasno 55 Red_icon_wink
2015-01-07, 05:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#13
RE: Witam vol. 2 :)
Siemanko
Ja u siebie zmieniłem w rn 19 cały napęd i zębatki dałem -1 +2 to trójce idzie z gazu na gumę bez problemu i naprawdę na dół już nie narzekam a jeżeli chodzi o górę Red_icon_cheesygrin to jest coś niesamowitego Red_icon_tongue
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-01-07, 07:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#14
RE: Witam vol. 2 :)
A jak z przeklamywaniem licznika, załóżmy jadę 100 km/h i ile będzie pokazywał licznik?

Wydaję mi się, ze mnie chyba interesował by właśnie taki setup - 1 i +2 Red_icon_tongue

Czyli zmieniając zębatki j/w nie trzeba wymieniać łańcucha na dłuższy, czyli na początek nie ma sensu generować dodatkowych kosztów. Zmieniamy zębatki, sprawdzamy czy efekt jest zadowalający i ew. wymieniamy łańcuch, bo szkoda nowych zębatek na starym łańcuchu.
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-01-07, 10:26 PM przez [Ziutek].)
2015-01-07, 10:20 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#15
RE: Witam vol. 2 :)
Kiedyś sprawdzałem ale nie pamiętam dokładniej, około 10 % było błędu. Jest gdzieś strona na której możesz sobie ustawić wszystko i Ci przeliczy jak z prędkościami. U mnie byłem zdziwiony na jeździe próbnej jak szybko do 299 dochodziła, bo nie wiedziałem że ma inne zębatki, no i pierwszy litr, więc byłem w szoku Red_icon_cheesygrin

-1/+2 to już dość hardcorowa zmiana Red_icon_wink Mi obecnie wystarcza +2 na tyle, idzie na gume kiedy tylko chce i jak tylko chce, więc jest ok Red_icon_smile
2015-01-07, 10:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#16
RE: Witam vol. 2 :)
To znaczy, co masz na myśli mówiąc kiedy i jak chce... wspomniane przeze mnie 'pierwszy bieg, 3 tys. obrotów i idzie na koło' jak w 929 jest osiągalne na takim setupie? Na pewno jak zdecyduje się na zakup rn12/19 to będę testował, najpierw jedną zębatke, jak będzie mało to zmienię drugą Red_icon_tongue

Byle do wiosny Red_icon_smile
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-08, 12:59 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#17
RE: Witam vol. 2 :)
Nie jeździłem 929 ani niczym co by ciągnęło od 3 tysięcy, nawet sv1000 trochę dalej zaczyna Red_icon_tongue
Standardowo Koło 7-8 tysięcy zaczyna się coś czuć, a przy +2 zębach na tyle od 6 jakoś. A na koło i z miejsca pójdzie, ja jestem zwolennikiem strzelania z kłamy, z gazu nie praktykuję, chyba że na śniegu i w deszczu Red_icon_tongue
2015-01-08, 07:23 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
[Ziutek] Offline
Użytkownik
***

Starachowice
R1 RN22

Liczba postów: 180
Dołączył: Dec 2012
Reputacja: 1
#18
RE: Witam vol. 2 :)
Nie twierdzę, że 929 ciągnie od 3 tys. tylko, że normalnie wstaje na koło od 3-3.5 tys. z gazu i idzie do końca bez problemu Red_icon_smile jeździłem Nią dwa sezony, ludzie na forum piszą dokładnie to samo, dlatego to co oczekuję to elastyczność, bo nie mam zamiaru wachlowac biegami jak na 600stce :/

Ma być elastyczna w możliwie całym zakresie Red_icon_smile

Muszę się przejechać i będę miał odwzorowanie, bo na sucho to jednak kiepsko Red_icon_wink

Ale z tego co czytam to jak faktycznie zdecyduje się na RN12/19 to zmiana zębatek to ewidentny 'must have'.
________________________________________________
Big Ben, znaczy się Bang ! Yamaha R1 RN22 by Ziutek  Red_icon_smile
2015-01-08, 08:22 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kolcik1988 Offline
Młody
**




Liczba postów: 13
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#19
RE: Witam vol. 2 :)
kolego jakbyś chciał rn12 to mam zacną do sprzedania na kozackich wydechach Red_icon_smile jako coś to priv
2015-01-09, 04:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->