dizzastar
Młody
WWA
XC125E Vity
Liczba postów: 91
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
1
|
RE: opony
(2012-01-24, 09:41 AM)szymekshow napisał(a): a co myślicie o oponach nowych lecz rocznikowo 2009-2010-2011? pytam bo ponoć są tańsze ale czy warto?
Jeśli faktycznie nowe i tańsze, to pod warunkiem właściwego przychowywania - na pewno warto. Np. wg koncernu Pirelli opona zachowuje swoje właściwości opony nowej do 5 lat od daty produkcji, o ile są odpowiednio przechowywane.
Wiele osób uznaje tylko opony z bieżącego rocznika, zapominając o tym, że po założeniu opony na felgę i rozpoczęciu eksploatacji opona po pierwszym miesiącu "starzeje się" o kilka lat. Nowych opon 2-3 letnich nie ma się co obawiać, często jest to okazja do tańszego zakupu.
|
|
2012-01-24, 10:21 AM |
|
YZF R1
Konkretny
Liczba postów: 558
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
|
RE: opony
dizzastar chodzi mi o to zdanie
Wiele osób uznaje tylko opony z bieżącego rocznika, zapominając o tym, że po założeniu opony na felgę i rozpoczęciu eksploatacji opona po pierwszym miesiącu "starzeje się" o kilka lat.
Jak to po założeniu nówki sztuki 2012 po miesiącu starzeje się o kilka lat???
Co ty mówisz przecież to jest jakiś bezsens nie wierzę w takie brednie.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
naprawdę...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić!!!
|
|
2012-01-24, 12:16 PM |
|
dizzastar
Młody
WWA
XC125E Vity
Liczba postów: 91
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
1
|
RE: opony
Jest to fakt jaki tłumaczył podczas szkolenia Pirelli główny technik Pirelli Austria.
Przypuśćmy, że mamy nową oponę z bieżącego rocznika.
-> Jeśli będzie leżała na półce przez rok to będziemy mieć roczną oponę.
-> Jeśli założymy ją od razu do pojazdu i zaczniemy używać to uznaje się, że taka opona po roku będzie "miała" kilka lat (zużycia eksploatacyjnego). Wynika to z faktu, że nowa opona po rozpoczęciu użytkowania traci powłokę zabezpieczającą, pracuje termicznie, bo podczas jazdy zaczyna się nagrzewać, podczas postoju np. nocnego "zaczyna jej być nieco zimno" itp. Oczywiście nie ma się tym faktem co przejmować, nie oznacza to, że będziemy musieli zaraz rozglądać się nowym kompletem gum, bo przecież gumy nie mają terminu przydatności do spożycia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-01-24, 03:00 PM przez dizzastar.)
|
|
2012-01-24, 01:39 PM |
|
YZF R1
Konkretny
Liczba postów: 558
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
|
RE: opony
(2012-01-24, 01:39 PM)dizzastar napisał(a): Jest to fakt jaki tłumaczył podczas szkolenia Pirelli główny technik Pirelli Austria.
Przypuśćmy, że mamy nową oponę z bieżącego rocznika.
-> Jeśli będzie leżała na półce przez rok to będziemy mieć roczną oponę.
-> Jeśli założymy ją od razu do pojazdu i zaczniemy używać to uznaje się, że taka opona po roku będzie "miała" kilka lat (zużycia eksploatacyjnego). Wynika to z faktu, że nowa opona po rozpoczęciu użytkowania traci powłokę zabezpieczającą, pracuje termicznie, bo podczas jazdy zaczyna się nagrzewać, podczas postoju np. nocnego "zaczyna jej być nieco zimno" itp. Oczywiście nie ma się tym faktem co przejmować, nie oznacza to, że będziemy musieli zaraz rozglądać się nowym kompletem gum, bo przecież gumy nie mają terminu przydatności do spożycia.
Teraz to rozumiem ale i tak nie chce mi się w to wieżyc.
I nie mam zamiaru bo nie po to kupuje nowe gumy pirelki żeby coś takiego miało miejsce Nie po to daje ponad tyś za komplet żeby ktoś mi powiedział ze po miesiącu eksploatacji są tak stare jak moje 2czy 3letnie KŁAMSTWO
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
naprawdę...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić!!!
|
|
2012-01-24, 03:24 PM |
|
kaczor_scigacz
kaczor
okolica wawy
yamaha r1 rn19
Liczba postów: 384
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
|
RE: opony
najlepsze opony jak dla mnie to MICHELIN PILOT POWER 2CT latam trzeci sezon na takich i jak dla mnie nie ma lepszej opony na mokrej ulicy po dluzszym postoju ruszalem i na gume moto szlo dla mnie te opony sa rewelacyjne polecam!
(2011-12-13, 06:25 PM)Koczis napisał(a): A ja właśnie kupiłem Pilot Power. Pierwszy raz będę miał styczność z tą oponką. Ciekaw jestem czy będę zadowolony i czy przy moim stylu jazdy wystarczy na przynajmniej 18tyś. Wszystkie poprzednie z jakimi miałem styczność zużywały się ok. 0,7mm na sezon(tj. 5-6tyś km).
18tys?! zapomnij
zawsze i wszedzie nR1 bedzie!!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-05, 06:53 PM przez kaczor_scigacz.)
|
|
2012-03-05, 06:52 PM |
|
XoXo
Unregistered
|
RE: opony
Popieram Kaczora, tylko PP 2CT, ale w obecnej chwili brałbym Pure Power czyli zastępce PP 2CT
|
|
2012-03-05, 06:55 PM |
|
mumin78
Młody
wwa
rn12
Liczba postów: 55
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
|
RE: opony
zakładam jutro /pojutrze Metzeler'y racetec w mieszance K1, fakt że sa po torze ale zobaczymy, dam znać jakie wrażenia,
teraz mam "prawie nowa" pilot road 2ct - na trasie i na codzień bardzo spoko ale ostrzejszej jazdy nie czuje , w zakrętach tez nie czuje sie pewnie- na takiej gumie (tylnej) kupiłem erke, niestety przednia pilot sport jest zjechana i może temu takie wrazenia.
tak czy owak tylnego michała road 2ct 17/190/50 mam na sprzedaż ( przebieg ok 600- 700 km) rok połowa 2009 - za 200 oddam, jak ktos chętny , zakładam sportowe racetec K0 - pewnie znikną w 3 tyś ale licze ze sie będą kleić jak trzeba i dadzą wieksze poczucie bezpieczeństwa.
jak ktoś na takich jezdził - dajcie znać jak sie spisują na codzień - jak z nagrzewaniem , i jak w zimniejsze dni , na mokrym pewnie nie ma liczyć na cokolwiek - ale nie jezdze na mokro
Pozdr
|
|
2012-04-24, 09:08 AM |
|
griosek
ninja
Warszawa
zx10r
Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
|
RE: opony
Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj...
Co lepsze
Metzeler Sportec M3 z 2010 za 755 zł (komplet) czy
Bridgestone Battlax BT012 za 550 zł (komplet)
Zastanawia mnie, na której zrobię większy przebieg i która jest lepsza na mokrym (często zdarza mi się jeździć w deszcz)... Chociaż z chęcią usłyszę każdą opinie ...
|
|
2012-05-27, 04:51 PM |
|