powiem tak wiadomo nie od dziś że to jedna z najważniejszych rzeczy w naszych motocyklach od opon wiele zależy ale głównie nasze bezpieczeństwo i o tym warto pamiętać
Wiadomo ile kosztują nowe opony i nie każdego na nie stać zwłaszcza jeśli się dużo jeździ praktycznie jeden sezon i po oponach nawet nie raz na sezon nie starczy i robi się wydatek
ale do czego zmierzam wydawało mi się że opona jak opona każda trzyma tak samo lecz jak ogarnąłem moje R łan i zacząłem wykorzystywać jej moc i możliwości (czyt.nauczyłem się lepiej jeździć
) szybko stwierdziłem że tak nie jest wiadomo pierwsza podstawowa zasada jeśli kupujecie opony używane nie kupujcie nic starszego niż pięć lat bo to niebezpieczne dla was i waszego portfela nie wspominając o motocyklu
ale tutaj że tak powiem czekam na wasze opinie co do marki bo jeśli chodzi o mnie to moim zdaniem wszystkim mogę polecić opony firmy mischelin pilot power 2ct miałem wiele różnych opon ale tak jak ta guma trzyma R łan w zakrętach to poezja więc jeśli ktoś się kiedyś zastanawiał jakie wybrać opony gorąco polecam ten model ( nie handluje oponami z góry pisze) podejrzewam że nie będziecie żałować a co o tym myślą inni ?
Ja obecnie śmigam na Dunlop Sportmax Qualifier II -
http://www.scigacz.pl/Dunlop,Sportmax,Qu...,8971.html
Ogólnie to jestem zadowolony, opona trzyma się asfaltu, w zakrętach również daje radę, jeździ się pewnie no i niczego jej nie brakuje aczkolwiek długo się rozgrzewa i nie wiem niestety jak zachowuje się na mokrym.
Wg. mnie opona do agresywnej ale jednak turystyki i uważam, że na torze średnio by się spisała aczkolwiek nie sprawdziłem.
Następne moje opony będą jednoskładnikowe i typowo sportowe, nie jestem turystą
mischelin pilot power 2ct to opona dwuskładnikowa i każda opona dwuskładnikowa jest bardzo dobra gdyż jest bardziej miękka na bokach i twardsza na środku co sprawia że opona dłużej nam wytrzyma mało tego jest to tak skonstruowana opona że podczas dłuższej jazdy po prostych odcinkach dogrzewają się boki opon co gwarantuje bezpieczeństwo
jest artykuł w Motocyklu na temat opon polecam jest to test w różnych warunkach różnych opon,dodam tylko że mischelin wygrał
a każda opona jednoskładnikowa też jest bardzo dobra gdyż jest bardziej miękka ze wszystkich stron i gwarantuje jeszcze większe bezpieczeństwo...
... każda dobra opona nie jest zła
a tak na poważnie to nie opierałbym swojej opinii na artykule, pierwszy raz mam dwuskładnikową oponę i wiem, że drugi raz nie zainwestuję w takie coś.
Ja w nowym sezonie planuję zakup Michelina Power Pure 2ct. Niestety nie mam do Michelinów dobrego dostępu, do każdych innych mam a do tych co potrzebuję to nie mam. Trochę się różnią od PilotPower 2ct (są bardziej miękkie i ten pasek po środku jest węższy). W tej chili mam PilotPower te zwykłe i twierdzę, iż są do dupy, drift przy ruszaniu to standard... Na tor kupiłbym inne, ale do użytku sportowo-miejskiego będzie dobrze - tak myślę
. Artykuły wiadomo kto płaci ten wygrywa...
Ja śmigam na takich jak Tyson Dunlop Sportmax Qualifier II Ale ostatni raz na tyl kupilem nowa opone bo wydac 750 zl 2 razy na sezon to dla mnie nie malo ;p teraz na tyl bede bral opony od znajomego ktory smiga na torze o wiele taniej i duzo jeszcze wytrzymaja :p Co wy sadzicie o oponach ktore jezdzily po torze ??
Niee u nas raczej za takie cos to sie nie czepiaja :p Moze nie beda tak zagladac :p duzo zjamych smiga na takich oponach i jakos narazie nic takiego sie nie wydarzylo zeby zabrali dowod ;P
szczęściarze
wiadomo nie każda pała się na tym zna ale są tacy co wiedzą i sprawdzają jak trafisz dowodu nie ma
ja lubilem jezdzic na torowych oponach(na R6) ale odkad wsiadlem na R1 to od razu wymienilem na Sportec M3... bardzo dobrze sie grzaly, temp tryzmaly (nawet przy -2'C) i ogolnie bylem zadowolony
teraz pewnie sa jeszcze lepsze oponki
Opony torowe zależy w jakim stanie i czy slicki (chyab nielegalne)? Ja śmigam na Pirelli Diablo Supercorsa i polecam chociaż na mokrej nawierzchni i poniżej -10 C nie trzymają za dobrze
Ja rowniez bylem super zadowolony z Supercorsy do momentu kiedy nie przesiadlem sie na normalne drogowe sportowe opony... dlaczego? Supercorsa to opona torowa i po przegrzaniu traci swoje wlasciwosci w zwiazku z czym nie nadaje sie do wielokrotnego uzycia.. to tak z teorii
ALe jak nowa na tor oponka jest MEGA!
Na czym teraz latacie? 2CT? m3? m5? Diablo corsa? Co ejst teraz na topie?
ja tylko mówię za siebie
przerabiałem parę opon i jak na razie dla mnie Michelin Pilot Power 2CT jest najlepsza ,zresztą moi znajomi też się przekonali i są tego samego zdania
2CT dobra oponka, byla zaraz obok sportec m3 3lata temu
A teraz co jest jeszcze dobrego? Widzialem ze wyszlo pare nowych opon... musze zagooglowac sie
Opony teraz przeszły taką metamorfozę, że ciężko cokolwiek wybrać. Tyle tego "narobili"...
Może napisze co miałem:
Jak kupiłem "jedynę" to dostała nowe Diablo Corsa 3. Trzy składniki mieszanki... bla bla bla... Na suchym rewelacja. Szybko się nagrzewała i za Boga nie chciała puścić. Na mokrym też można mieć do niej duże zaufanie.
Jeśli chodzi o wytrzymałość... cóż, to sportowa guma - więc standard.
Potem Michelin, standardowy Pilot Power i... na mokrym jeszcze lepsza niż Corsa. Dało się odczuć w zakrętach. Moje zaskoczenie przyszło na suchym. Ogólnie wszystko w porządku, ale miała czasem momenty, gdzie po prostu łapała uślizg. Wszystko było cacy - pogoda, tęp. asfalt ciepły i nagle coś takiego. To odosobnione przypadki, ale występowały. To samo zdarzało się kumplowi na 750 GSX-R. Dlatego uważam, że Corsa jest przed Michelinem jeśli chodzi o jazdę na suchym.
Tyle z moich doświadczeń.
co sądzicie o Dunlop Qualifier D209 ?? Jestem mocno zainteresowany ich kupnem ,a nie miałem porównania np z Pirelli. Chce ostro kłaść erłane na kolao i dlatego szukam opon którym bedę mógł zaufać
Prezes muszę Tobie przyznać rację,wiem że strasznie zachwalałem Micheliny Pilot Power 2CT Daahool coś o tym wie
ale w tym sezonie chyba moje umiejętności się poprawiły i zauważyłem że nie są one takie dobre,dlatego właśnie powstał ten wątek jeśli ma ktoś cenne wskazówki co brać czego unikać w kwestii opon będziemy wszyscy wdzięczni
Ja slyszalem co do qualifierow ze "bywaja lepsze". Jak wyszla nowa R6 to mowili o wadach i jednym z nich byly wlasnie seryjnie wkladane qualifiery. Ja teraz jezdze na pilot road 2ct tył i pilot road 3 2ct na przodzie. 3 seria Roadow ... Po prostu wykur*****. Klei sie niemozliwie dobrze. Tylna tez jak najbardziej przy dobrym rogrzaniu kladac sie zadrapalem sobie slidery na butach
Natomiast widzialem czlowieka na bandicie na metzelerach m5 i to co on wyczynial na tych oponach to do tej pory jestem pod wrazeniem
na kostce brukowej jezdzil na kolanie w kolko
piekna sprawa. Tak wiec jak ktos poszukuje opony ktora dosc dlugo mu wytrzyma dzieki 2 ( w przypadku metzelerow m5 - 3 skladnikowej ) formule i lubi sie poskladac bezpiecznie w zakrety to jak najbardziej polecam michelin pilot road 3 seria 2ct albo m5
PS. Zdecydowanie odradzam bridgestony xD
dzięki z info będę się jeszcze orientował w temacie
A ja polecam Dunlopy 209 GP racer i 211 GP racer .