Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RN12 i RN19 brak ładowania koło magnesowe,magneto
Autor Wiadomość
simon68 Offline
Administrator
*******

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,675
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#1
RN12 i RN19 brak ładowania koło magnesowe,magneto
RN12 i RN19 brak ładowania
Jeśli pojawi się jakikolwiek kłopot z napięciem,
To nie sprawdzamy czy na aku od sąsiada będzie lepiej, nie palimy na pycha, podstawowa zasada
Nie nagrywamy problemu telefonem żeby zapytca się na Facebookach co to możę być
Tylko zero odpalania silnika i pozostaje się pomodlić każdy do swojego Boga.
Owszem może być uwalony regulator napięcia, owszem może być uwalony akumulator, owszem może być zwarcie w instalacji, i oby to był któryś z tych problemów, lecz jego poszukiwania zaczynamy od wyciągnięcia koła magnesowego (Magneto) zwał jak zwał.
Bo jeśli  tam jest problem to szukając czy to nie coś z powyżej narobimy tylko większych szkód w silniku.
I teraz tak albo jesteśmy farciarze albo dupa,
Farciarz koło magnesowo rozleciało się ale jego magnesy nie wleciały w koła zębate wału i wałka napędzającego to koło , widać je wszystkie,
Nie Farciarz, magnesy wpadły w koła zębate wału, 90% wał będzie krzywy, wszystko bardziej uzależnione przy jakiej prędkości obrotowej silnika to się stało, niestety nie ma tego jak sprawdzić bez rozbiórki silnika.
 
Co robimy jeśli magnesy poleciały do miski, na pewno nie odpalamy silnika
Kolektory w dół, miska w dół i oglądamy smok, szukamy magnesów, wyciągamy pompę olejową, jej rotory i oglądamy czy są ślady po magnesach, jeśli tak, to silnik do rozbiórki mycia i wymiany panewek, przy takim zabiegu warto już rozważyć uszczelkę pod głowicą bo i tak silnik na stole.

Jeśli mamy fart że na smoku i rotorach nie widać magnesów to możemy poskładać wymienić oliwę,płukanki, wróżby itd.. lecz nie wyklucza to tego że część magnesu jest gdzieś przyklejona i po czasie nie dostanie się pod panewkę, to już robimy na własne ryzyko.
Ja jednak dla własnego spokoju polecam silnik na stół.
 
I dodam że przy remoncie silnika używamy zawsze nowych śrub na korby i kartery nigdy nie składamy na starych, to są śruby plastyczne które raz dokręcone i odkręcone nadają się tylko na złom.

No i ostatni przypadek nasze koło magnesowe jest ok i padł nam regulator, to możemy śmiało otworzyć browara a nawet dwa przemierzyć regulator zgodnie z tym: https://youtube.com/shorts/P6eF0oS_QD4?feature=share i cieszyć się szczęściem.

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2025-07-11, 12:17 PM przez simon68.)
2025-07-11, 12:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do: