Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Budżetowa RN22 :P
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
I know you said you're on a budget, same here, wondering if you had looked into changing the springs on the stock suspension? I did this and it made a big difference, also didn't cost what Ohlins costs. I also added an adjustable linkage rod and a 2mm shim to the rear shock, raising the rear 8.5mm. Total cost was around $500 USD including having a shop install the fork springs and set the suspension. Eventually I'll switch to Matris cartridges and rear shock, but that's $2000 USD down the road.

The stock fork springs are progressive and the first part is very soft. I'd recommend getting linear springs, this transformed how the front of my bike feels and handles.

Adding shims will make the rear shock softer, shortening the linkage rod will make it harder, this is why I chose to use both methods. The factory linkage is progressive, you can buy linear linkage setups, but they're not cheap, I believe $400 to $700 USD. Raising the rear end has helped a lot with turn in and making the bike feel more nimble and less heavy.
Front springs are progressive ?!?! Realy !?! Hmmm .. So i must buy linear springs to 75 kg ready to ride ..

Have You any links with stuff to rear shock or photo this ? Red_icon_smile
Yup, sure are. Front are progressive and rear is linear since the linkage is progressive.

Give me a second here and I'll dig up some links to the stuff I used for the rear...

Adjustable linkage rod:

http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=517

It says lowering, but it will also raise the bike some 19mm, this is the same linkage I have in my R1 and the least expensive I've found. There was a guy selling one of these on the R1-forum.com for $55 I think. Not sure if he still has it.

Shim set I bought:

http://www.traxxion.com/Ride-Height-Shim-Kit-16mm/

I only used the red 2mm shim from the kit. Of course some stainless steel washers from the hardware store stacked to 2mm will do the same job for a lot less money. They need to be 16mm ID to fit the shock shaft. Any adjustments are about 2x, so 2mm of shims will add 4mm to the rear height. The linkage rod is 1.5mm thread pitch on each shaft end, one full turn will increase or decrease the length by 3mm and change the ride height by 6mm. I did a 3/4 turn to get a 4.5mm increase in ride height and shorten the linkage rod by 2.25mm.

Pic of the linkage rod on my bike when I initially installed it (didn't have the shim installed at that time), had a turn and a half on it to get 9mm of added ride height.

[Obrazek: IMG_0328.JPG]

I can also dig up links to the linear SBU and Graves rear linkage setups, if you're interested.
THX !!! Point of reputation added Red_icon_wink !!

For me it is no problem to do it myself ( for rear shock ) .. I will try playing with this Red_icon_wink ..
Po proszę bardzo.

The rear shock is easy to work on, I also did this myself. The forks require a few special tools so it was cheaper to have a shop do them.
No... tak że .. tego tyn .. ZAGADAŁA Red_icon_smile
Dzisiaj po 19.00 Erłan powstał niczym Fenix z popiołów po zimowym rozbieraniu do śrubki, myciu, serwisowaniu itd ... Pracy zostało i dużo i nie dużo .. niby jedna sobota i będzie OK ... ale czy na pewno to się okaże podczas kończenia i dopieszczania szczegółów Red_icon_smile ...

Gaz jak w Romecie jak się linka urwała .. ale banan na twarzy był MEGA Red_icon_smile !!

http://www.youtube.com/watch?v=Ebso1fJmd...e=youtu.be
ciekawe jakie czasy wykręcisz na tym cacku Red_icon_cheesygrin
You broke your throttle tube? Time for a Robby Moto quick turn throttle.
No .. its not broken .. I must change one detail for quick turn Red_icon_smile .. But first, I had verified that the motor will start after my exchanges and regulations Red_icon_tongue ...

kyniu >> pewnie lepsze bo będę się bał każdej sekundy jazdy na tym .. więc czym szybciej skończę tym lepiej Red_icon_tongue ...

Ale co wy tacy mało spostrzegawczy >> ?? Nic się wam, tam na liczniku, nie rzuciło w oczy Red_icon_tongue ??
Prócz swiecącej kontrolki rozrusznika NIC Red_icon_cheesygrin Red_icon_tongue
No też właśnie .. Po złożeniu wywaliło BŁĘDA Red_icon_tongue .... Ale ogarnięte ..
Kto normalny spodziewał by się czujnika AITS w zasadniczo >> lampie :p !?!? ...
No ale spoko .. kod błędu 22, na diagnozie dI:05 wartośc -30 Red_icon_tongue ... a było może z 17 .. więc szybko doszedłem co mu nie pasi .. Wydłubałem czujkę, podłączyłem i tera świci tylko LUZ Red_icon_smile ..
A tak na marginesie, jak ktoś ma dobre audio ew. słuchawki dobre to odpalcie sobie ten filmik w HD ... Różnica w dźwięku bez kata ... powala traz basen ... Jak stoję obok tylu to każde "tugu-tugu-tugu" czuje na klacie Red_icon_smile
No i LIPA .. Jak mogłem tego nie zobaczyć to nie wiem .. ale stało się ..
Nauczony doświadczeniem z ZX-10 odebranej od dobrego w sumie mechanika notabene, kiedy jeszcze sam nie działałem z tymi tematami.. zawsze po rozebraniu rozrządu i poskładaniu pokrywy robię "test łosia" sprawdzający jej szczelność ..
Test polega na odpaleniu motocykla, zagrzaniu i jebnięciu pod 12 tysięcy 2 - 3 razy ALE >> TYŁ na stojaku a przód na kole .. Pod stojak podkładam deski dwie żeby tył motocykla był na prawdę wysoko a silnik przechylony extremalnie kolektorami w dół .. Wtedy oliwa zbiera się w pokrywie i każda ALE TO KAŻDA nieszczelność od razu wychodzi na jaw .. A jak już zdążyłem się przekonać, lepiej w domu niż w torze gdzieś 500 km od garażu gdzie na spokojnie można to poprawić Red_icon_smile ..
Niestety dzisiejszy test OBLANY Red_icon_sad ... a WIELKA szkoda bo moto gotowe było tylko czachę założyć, boki i zrobić oświetlenie .. No może jeszcze czujnik ciśnieniowy do seta pod tylny hampel .. ale to 10 minut .. a tak DUPA ZBITA >> całość znowu w drobny mak poleci Red_icon_sad .. przez małe, maleńkie podwinięcie uszczelki na 1 - 1,5 mm Red_icon_sad ...
Dobre jest tylko to że kolejne dwie godziny rozbierania i składania pozwolą naumić się tego sprzęta już w 100% nawet po ciemku, a to kiedyś pewnie się przyda Red_icon_tongue ....
Nie jest łatwo dobrze złożyć tej pokrywy bo strasznie ciasno tam jest Red_icon_tongue
Ja niczym nie smarowałem tylko troszkę wytarłem i ani kropla nie leci Red_icon_tongue

Dawaj film z odciną, jak tak lekko przy gazujesz to jest fajny dźwięk, na światłach ludzie nie wiedza co się dzieje Red_icon_cheesygrin
So the timing cover is leaking? Weird. I changed my covers, put in some RTV to seal the sensor wire, new gaskets, torqued the screws to 9 ft-lbs, no leaks. Before installing the gaskets and covers I cleaned the surface with a bronze brush to remove all the old gasket material.
A.S podeslij foto jak bedziesz znów robił test "łosia", jestem ciekaw pozycji motocykla i stopnia wychylenia. Sam kupiłem budżetowe moto dla zabicia wolnego czasu i rozkręcam je do ostatniej śrubki, aby przywrócić je do jak najlepszego stanu. Red_icon_smile
No Expert - This is my mistake .. seal is badly on the head .. One place - I'll try to get a picture ..

Sorenek - nie ma problemu, ogólnie to jak siądę wtedy na moto to mam tyłek wyżej niż ręce na kierownicy .. Red_icon_smile

A tak się skraca rollgaz w wersji dla zamożnych inaczej Red_icon_tongue

[Obrazek: egqvdv.jpg]


Kto zgadnie co to jest ( z czego to jest ) to czerwone ?? Red_icon_tongue2
No dobra to ja napisze... kawałek taśmy SATA Red_icon_smile hehe

Ps.Swoją drogą bardzo pomysłowe Red_icon_smile
BRAWO Red_icon_smile ... Dokładnie Red_icon_smile ...   SATA ....
Ale okazało się że jest zbyt grube 2 cm gazu to już przesada Red_icon_sad ... jednak zrobiłem z PCV rurki .. teraz mam ok 3-3.5 cm na poznawanie ze sprzętem jest OK .. w połowie sezonu wrócę do SATA ...

A po kilku godzinach dzisiaj w garażu moto >> REDY TO RACE Red_icon_smile ...
Wstępnie poskładane wszystko .. Sety chińskie ogarnięte czyli czujnik stopu ciśnieniowy, zamocowanie dźwigni biegów w ori miejscu, poskręcanie tego dokładne .. mocowanie osłon wydechu z prawej  itd.. itd ..
Laminaty poskładane, zostało :
- zamocować szybę
- wymyślić oświetlenie z przodu
- zamocować czujnik temperatury powietrza zasysanego we wlocie
- ogarnąć lusterka i kierunki w nich żeby były szybko odpinane bo jest sieczka zrobiona przez poprzedniego właściciela, tak samo zresztą jak z tyłu ( głównie polutować kostki itp .. )
- ogarnąć jak do cholery ma iść ta linka sprzęgła Red_icon_tongue  
- i chyba najgorsze .. co mnie pokonało na całej linii ... JAK USŁYSZĘ OD KOGOŚ że był oglądać RN22 i wydechy z tyłu są niesymetryczne to go ZABIJE śmiechem Red_icon_smile !!! JAK DO CIĘŻKIEJ CHOLERY poskręcać to żeby te zasrane kominy były równo TO JA POJĘCIA nie mam Red_icon_smile ... Stracę godzinę ale dojdę do tego Red_icon_smile
Nooo .. i tyle ... jak się jutro nie okaże że znowu coś gdzieś kapie to zostanie malowanie i pakowanie Vita na wyjazdy Red_icon_smile ...

Acha >>> jak by kto pytał to do RN22 pasuje oryginalny amor skrętu z Suzuki GSX-R z lat 2001 -2003 ... Były tam 3 wersje XA3 jest najtwardszy. Można to kupić za grosze i jak komuś brakuje na fabrycznym to może spokojnie kupić z Gixxa bo jest identyczny Red_icon_smile  ....
A.S strasznie lubie czytać Twoje posty Red_icon_tongue sam staram pobawić sie mechaniką w wolnym czasie :Red_icon_smile jak bd chciał troszke odskoczni od asfaltowego toru to zapraszam na zabawę w mx, juz kilka lat w tym siedzę, i jakies sukcesy miałem, chociaz teraz bardziej w enduro uderzam, ale jezeli masz syna to służę pomocą w "początkach" :p w zamian licze na jakies dobre słowo co do jazdy na utwardzonym torze (byłem na brnie i slowakia ring, ale to nie dla złotych majtek, a po to by udoskonalić co wyniosło sie z dróg publicznych Red_icon_smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21