Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jaki olej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Jak widać i ja specem od oliwy nie jestem, ale jeśli pali Ci 400ml na 6tyś półsyntetyka to chyba lepiej pozostać przy nim, bo jak zmienisz na fulla to może go palić nawet 800ml/6tyś km. Tak tylko zasłyszałem/wyczytałem, więc niech ktoś to potwierdzi lub zaprzeczy Red_icon_cheesygrin

Co do różnicy 300v, a 7100 to oba to fule, ale 300v jest dla osób bardziej pałujących lub latających po torze, a 7100 dla "cywila" który chce mieć fula w silniku Red_icon_smile
Polecam strone

http://www.dobierz-olej.pl/

Wybierasz szpeje i wszystko jasne co, ile i jaki olej

Co do spalania oliwy utarło sie w PL ze jak bierze olej to trzeba nalac minerał albo poł synteze a tu wrecz przeciwnie
Oleje minetalne i poł syntetyczne sa gęstsze od syntetycznych
ale tylko do pewnego momentu
Do momentu podgrzania widziałem nawet taka symulacje klega nam zrobił,
oleje mineralne, pół syntetyki czy hydrokraki przy temp siegajacej 90 st
robia sie rzadkie jak woda
Przy czym syntetyki trzymaja lepkosc i gestosc nawet w najtrudniejszych warunkach i przy wysokich temp
wiec olej syntetyczny czy jest 20 st czy 90 st to jego gestosc nie wiele sie zmienia

Mysle ze wszystko jasne
Ze stronki wynika, że można lać 300v, 7100 oraz 5100. Ważne aby było 10w40. Czyli, że co? Nie ma znaczenia co się wleje? Dziwne. Co jeszcze ciekawsze, to że wymiany co 12tyś km! Zawsze robię przy ok. 6tyś przebiegu od wymiany, ale 12 to lekka przesada moim zdaniem.
Ale jest rekomendacja od najlepszego do tego co moze byc zalane w kolejnosci odpowiadajacej a wymieniamy co 6 moze 7 tysi
Ja latam 3 sezon i zaraz po zakupie zalałem v300 i leje do tej pory 300V 4T Factory Line 10W40 i jest super a mam nalatane bagatela 48 tys. ( a wymieniam co 2,5tys gora 3 tys )
bpr powiem Ci, że w sumie nigdy nawet nie przyszło mi i innym pewnie też do głowy żeby zrobić taki manewr i podgrzać olej. Po mojej rn04 która chlała litra AGIP-a półsyntetycznego i to 15w50 został mi jeden litr, z ciekawości ugotuję chama Red_icon_cheesygrin i zobaczę jak to się będzie zachowywać. Z tymi olejami to idzie zgłupieć czasem bo faktycznie co mechanik to inna opinia ale jeśli jest tak jak piszesz to nie ma co się pierdolić tylko lać fulla. pzdr
Ok spoko 300v jest the best ale na 100% ale nie do zwykłego toczenia sie po miescie, nikt z was nie zauważył ze 300 nie jest sklasyfikowana nie ma zadnych norm a co lepsze nie ma nawet MA2 po prostu MOTUL 300v został stworzony do ostrego upalania po torze i tam sprawdza sie najlepiej
A zwykłe 7100 jest znormalizowane i ma wszystkie dopuszczenia JASO i MA2
Według mnie a siedze troszke w tym lepkim i sliskim temacie
Lanie 300v na droge nie ma sensu i jest to nieuzasadnione wyp.... własnych funduszy
w normalnym cywilnym użytkowaniu moto 7100 niczym nie odbiega od sławetnej 300v
i tyle mojego w tym temacie
Jak to dobrze mieć kogoś ogarniętego w temacie oliwy i do tego jeszcze może załatwić taniej ten olejowy specyfik Red_icon_cheesygrinRed_icon_cheesygrinRed_icon_cheesygrin Dzięki za rozwianie niepewności.
Jak tylko wpłyną fundusze, to leci zakup 7100 Red_icon_cheesygrin
7100 zajebiście pachnie Red_icon_smile W tamtym roku jak kupiłem to chodziłem do garażu żeby go sobie powąchać Red_icon_cheesygrin
to 7100 a ile taki za 4l chodzi znalazłem na alegro od skyseba 175zł,jak rozpoznać podróbke po ile wy macie bo ktos sie ogłaszał,sa tez ponad 200zł to skad nabyc......
Ja mam MOTULA 7100 10w40 za 160 jak chcesz + wysyłka albo odb osobisty w firmie

A jak poznac podjebke nie kupowac na alledrogo tylko u autoryzowanego dystrybutora
to olej dobrany teraz wymiana jak na zime.
wymieniać po zakonczeniu sezonu, a swierzy olej na zime
czy spuscic stary tak zostawic,a na wiosne nowy,dodam garaz nieogrzewany
jak wymieniać rozgrzać wiadomo,spuscic ,wykręcić filtr jak zkapie wszystko zalac nowy i tu ważne czy po zalaniu odpalac silnik na 1,2 sek .raz tak robiłem to faktycznie rzygnęło sporo oleju starego z układu kawasaki bodaj opisywał to ,.a jak wasze opinie.
Śruba odłącz czujnik położenia wału i delikatnie zarkęć żeby moto nie odpaliło. Zalej nowy olej i to samo zarkęć kilka sekund, zakręć drugi raz żeby moto zaciągło oliwy. Bo jak cały olej zleci to lepiej nie odpalać bo wiadomo odracu dostanie 1200obr/min i może to źle na niego wpłynąć. A na rozruniku wiadomo obroty są niewielkie.
tak ale olej swiezy zalany,smok ma co pobrac,a przez filtr wyleciał stary to sek 2 i starczy,wiem ze sam rozrusznik to najlepiej ale ile roboty,no i przy okazij mozna do cylindrów dac deko.
Wymieniamy olej teraz i zostawiamy na zime nowa oliwke
Co by moto stało zalane na świeżo
Czy teraz czy na wiosne to moim zdaniem nie ma roznicy. Nic sie nie stanie jak przez zime bedzie "stary" olej w silniku.
Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się że jak ktoś wymienia oliwę co 6tyś km to olej nie jest "aż" tak stary.
W hondzie zaleca się wymiany co 12tyś i jakoś moto jeździ i same silniki ma trwalsze niż w Yamaszkach, więc jakoś można.
Wiem, że przepracowany olej ma więcej jakiś tam związków chemicznych, które niekorzystnie wpływają na silnik, ale też sam olej ciągnie wilgoć z otoczenia. Więc jak teraz zaleję nowy, to do wiosny już troszkę też tej wilgoci załapie.
Ja tam robię to zaraz po pierwszej przejażdżce w sezonie.
sorrki że wtrące swoj grosz, generlnie testowałem praktycznie 3 rodz. olejów
Motul 5100 10w40
Motul 300V 10w40
Castrol 10w50
poza kolorem to ciężko coś wyczaić , skrzynie chodziły podobnie ,choc z Castrolem jakby lepiej ,Dwa ostatnie to syntetyki co do z "czernienia" oleju to po przebiegu ok 1,5 kkm już zaczynały byc ciemnie , znaczy że dobrze , likwidacja sadzy i innych była prawidłowa, 5100 to pół syntetyk olej jak na cenę to bardzo dobry , wiele wytrzymuje, ale nie jest wieczny , jeśli ktoś dba o sprzęt to zmiana na nowy sezon z nowym olejem jak najbardziej na plus, dużo ludzi źle robi że idzie i przepala moto w zime , wilgoć i tak się dostanie do komory a potem sie wymiesza z olejem ,i on taki mentny albo masełko na korku.Nikogo nie zmuszam ale jak masz zlać olej to zlej i zostaw na next sezon , unikaj wahań temp , czyli zostaw najlepiej pod dachem lub pokrowcem, a nie w domu ,lub garażu gdzie przyjdziesz i napalisz lub włączysz ogrzewanie, może to dla nie których jakieś brednie, wasza sprawa.
300v olej bardzo dobry ,znosi katowania , ect.. ale i tak się zesra jak musi, pytanie tylko takie , po co to komu i za ile ??A jak trafisz na podróbkę ?? to i tak wine zwalisz na olej...
Ważna uwaga odnośnie zlewania oleju i pozostawienia silnika na dłużej bez oliwy , sam się przekonałem , jak zlejesz olej i ponownie zalejesz musisz najlepiej odpowietrzyć układ smarowania, duzo ludzi popełnia błąd jeśli takowy są , bo po odpaleniu wał idzie na sucho.Ale kto tym się przejmuję.
Wracając do olejów , lejemy zgodnie co producent przewidział, im więcej dodatków/estrów to chyba lepiej ??
Spoko fajne 5 groszy dobrze poczytac opinie innej osoby
A teraz powiem cos ciekawego
Mam kolege co ma swoj serwis moto i on swoj sprzet na zime zalewa benzyna cały silnik pod sam korek wylewa oliwe i leje bene a po huj i mowi ze tak jest lepiej na zime??????
ja mam na zime zalane moto nowym olejem moto stoi w domu takze ma ciagle plus 20 stopni i sadze ze tak jest najlepiej co do zalania bena to nigdy nie slyszalem ale slyszalem rozne opowiesci ze wiara zlewa olej wlewa jakies gowno do czyszczenie i odpala na pol minuty no idiociRed_icon_cheesygrin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18