2013-03-04, 05:01 PM
PonuryKlecha78
2013-03-04, 06:36 PM
Zalej to co zalewales do tej pory
2013-03-04, 07:50 PM
lej pelny syntetyk i nie przejmuj sie, jesli go troche wypije. ta woda ma lepsze wlasciwosci smarujace niz gestszy semi. nawet jesli bedzie mi palila 0,5l na 1000km, to i tak bede lal pelny.
2013-03-06, 11:39 AM
ale wszystko jest juz mniej precyzyjne i trzeba gestrzym... no jak troche wypije ? dla mnie branie oleju jest nieakceptowalne znajomy ktory mi zalecil na polsyntetyk jezdzi na swojej cebrze juz 75 tys a ma ja od 16 tys km przejechanego... i w zeszlym roku tylko rozrzad zmienil a moto jak nowe smiga i jakos polsyntetyk ktory do niego lal mu niezaszkodzil
PonuryKlecha78
2013-03-07, 09:27 AM
Uszczelniacze pójdą sie" czesać" od oleju ??? Syntetycznego ?? O_o
2013-03-07, 11:54 AM
(2013-03-07, 09:27 AM)PonuryKlecha78 napisał(a): [ -> ]Uszczelniacze pójdą sie" czesać" od oleju ??? Syntetycznego ?? O_o
Oj tam... czepiasz się jemu chodziło o roślinny
PonuryKlecha78
2013-03-07, 12:06 PM
Aaa to wiele wyjaśnia
2013-03-07, 03:52 PM
ja ostatnio zalałem swoją w ciemno bo nie było mi dane dowiedzieć się co było wcześniej - Motul'em 300V (przebieg łani to teoretycznie 14 tys). Dam znać za jakiś czas czy było warto czy nie (czy np. znajdę w filtrze oleju opiłki wielkości czaszki małego dziecka) btw. zajebisty kolor i zapach ma ten olej - jak sok wieloowocowy Hortexu, z dużą ilością kiwi
2013-03-07, 08:52 PM
jesli silnik ma zużycie takie, ze trzeba lac inny olej niz pelny, to nadaje sie do remontu. to sa jednostki wysokoobrotowe, a nie stare diesle. widzieliscie jak pracuje silnik przy 14tys. obrotow? czesci nie sa w nim zatopione, musi byc odpowiedni film na nich pozostajacy, a nie smar. semi to tak naprawde wcale nie jest 50 na 50. znaczna czesc to mineral, zalezy od firmy.
2013-03-07, 09:29 PM
ja w swojej mam przebieg prawie 30tys na tamten sezon kupiłem 4l motul 7100 weszło 3.3l reszta zostala do dzis nic nie dolewałem w wczoraj odstawiłem do serwisu i tez bedzie M.7100 jak nie nie trzeba dolewac pół litra na 1000km mozna walic syntetyk
2013-03-08, 02:50 AM
Klecha- sporo musisz sie nauczyc o silnikach czy generalnie o mechanice bo Twoje posty czy komentarze w sprawach technicznych sa po prostu zenujace. Zacznij moze sie przyp... do innych albo idz polataj na swoim trzeszczacym padle.
PonuryKlecha78
2013-03-08, 07:19 AM
Marider popuszczasz widzę ale to nie szkodzi , nie martw się jeszcze kilka lat praktyki (nie mylic z googlaniem )i osiagniesz mój poziom wiedzy. Póki co zepnij sie i albo pisz coś co ma sens albo wogóle pozdrawiam.
2013-03-08, 11:06 AM
ehh juz nierobcie z polsyntetyku smaru... toc to w miare rzadki olej... u mnie wszyscy jezdza na polsyntetyku i jakos uwazaja ze glupota jest na tak uzywany silnik lanie syntetyka pierwsze 20 tys ok ale potem ehhh no niech kazdy robi jak chce ja wiem swoje ;] a zasady dzialania silnika w miare znam... w sumie dobrze bo z zawodu wyuczonego jestem technikiem zeglugi srodladowej i przedmiotem silniki spalinowe meczyli nas 4 lata ;]
PonuryKlecha78
2013-03-08, 11:19 AM
Jestem zdania że każdy wybiera olej pod siebi, swój styl jazdy itp. 20 tys km to przy konstrukcji silnika jaka ma r1 nie robi z niego cieknacego truchła i napewno nie robi mu krzywdy lanie syntetycznego oleju. Każdy start zimnego silnika przy gestszym oleju powoduje ze okres kiedy nie jest on smarowany wydłuża sie niestety.
2013-03-08, 01:38 PM
dzisiajsze semi mają się nijak do semi produkowanych w latach kiedy wychodziły pierwsze R1nki... ogarnijcie się.
2013-03-08, 08:36 PM
pytanie- tylko po co na sile zarzynać silniki krecac je w chuj wysoko na jakims semi, skoro mozna robic to bezpieczniej? w tych jednostkach nie ma sie co wyplukac, a to, ze gestszy olej nie jest zjadany, swiadczy tylko o tym, ze gorzej smaruje
PonuryKlecha78
2013-03-08, 08:52 PM
Jak już pisał ktoś wcześniej - jeśli silnik bierze olej to zalanie go polsyntetykiem to doraźne rozwiazanie. Podstawą do wyboru oleju jest jego klasa w moto kieruje się normą JASO (Japanese Automotive Standards Organisation) lub normą wpisaną do serwisówki, lepszy olej nie zabija silnika, ale tez nie wywoła cudownego ozdrowienia. Trzeba znaleźć sobie złoty środek w tym co się leje i co ile go wymienia. W zależności od trybu i sposobu użytkowania motocykla. Olej syntetyczny ma lepsze właściwości smarujace, dzięki dodatkom także płuczące , więc teoretycznie warto go częściej wymienić , ale z drugiej strony ma wyższa temp spalania i niższy współczynnik spopielenia niż semi , czy mineralny więc nie zostawia nagaru przy wyższych interwałach wymiany. Moje zdanie jest takie żeby lac syntetyczny jak długo się da i wymieniać trochę częściej niż zaleca instrukcja.
2013-03-25, 09:50 PM
Jaki olej wybrac? Czy yamalube jest duzo gorszym olejem od Motula?
PonuryKlecha78
2013-03-25, 09:53 PM
Yamalube jest dużo LEPSZYM olejem od motula
2013-03-25, 09:56 PM