Autor Wiadomość
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#1
"Cykanie"
Witam wszystkich
Tak wiem, jestem świeży i w ogóle ale potrzebuje od Was porady co z robić z tytułowym "cykaniem".. (czy jest zimny czy jest ciepły "cykanie" występuje).
Więcej na filmiku - klik 
Chodzi mi o to "cykanie" w tle.. u kolegi który mi serwisuje co wiosnę mój dyliżans mówi że to może być ta blaszka która jest w przepustnicy ale sam nie wiem.. może ktoś miał coś w podobie i by mi poradził a ja razem z nim byśmy ogarnęli sprawe. Ten mój znajomek jest mechanikiem w salonie motocyklowym w okolicach Łodzi także wiem że nie ściemnia bo nie jednego pytałem i każdy mi go polecał/poleca. Dodatkowym problemem u mnie jaki występuje to jest to, że motocykl po wymianie uszczelki pod głowicę, świec, regulacji gaźników, nowych klocków hamulcowych i trochę jeszcze tego było na wiosnę stał się tak jakby "słabszy" na niskich obrotach.. ciężko mi go w ogóle podnieść na koło -.- Ma takiego "doła" przy 2.500-4.500 obrotów i już regulowaliśmy gaźnikami ilość "dostarczanego" paliwa.. trochę pomogło ale nie wiele bo nadal czuć że nie ma "mocy"
Chodzi o yamahe R1 2001
P.S. - totalnie nie ogarniam mechaniki i tym podobnych spraw także łopatologicznie jakby było można Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 12:31 PM przez Ryba1987.)
2015-10-31, 12:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#2
RE: "Cykanie"
a to nie bedzie panewka czasem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 12:46 PM przez wonsz.)
2015-10-31, 12:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mkre555 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 132
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 0
#3
RE: "Cykanie"
Tez mi sie nie podoba ten dzwiek. Obstawiam jak wonsz.
2015-10-31, 12:50 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#4
RE: "Cykanie"
Ja bym stawiał na zawory. Sprawdzaliscie luz zaworowy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 12:54 PM przez Massiv.)
2015-10-31, 12:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#5
RE: "Cykanie"
no ale pisal ze robil regualcje ganikow to raczej z zaworami , chyba ze sie myle kolego i tylko gazniki regulowali ci bez zaworow? ( w takim razie amatorka) bo robi sie to i to naraz Red_icon_tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 01:00 PM przez wonsz.)
2015-10-31, 12:54 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#6
RE: "Cykanie"
Co mają zawory do gaźnikow? Może zrobili tylko regulacje gaźnikow ale luzu zaworowoego nie sprawdzali. Jak dla mnie to zawory klepia ale bez sprawdzenia luzów można wróżyć. A co do słabego dołu od 2500 do 4500 polecałbym zacząć od ustawienia exup-a według serwisowki. Ciężko odpala ci moto kiedy jest gorące?  Bo rn01 i 04 miały problem z pekajacymi tulejmi cylindrów
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 01:00 PM przez Massiv.)
2015-10-31, 12:56 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#7
RE: "Cykanie"
ja jak mialem ten model r1 to za jednym zamachem to mialem robione i byl spokoj


a tu z forum


Nie wiem czy to normalne...ale mogę Cię pocieszyć, że jest to pewnie skutek regulacji zaworów. Powiedz mi czy jak wymieniałeś płytki, to na cieńsze w większości?. Bo zazwyczaj w układzie DOHC zawór wyklepie gniazdo szybciej niż płytka sie zetrze. Dlatego masz teraz większe wartości luzów zaworowych niż przed regulacją...i dlatego klepie. Nie ma co sie przejmować...wraz z rosnącym przebiegiem luzy powinny sie zmniejszać i stukanie będzie cichło. "

chyba rzeczywiscie zawory..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 01:00 PM przez wonsz.)
2015-10-31, 12:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#8
RE: "Cykanie"
Wonsz bo tak każdy powinien robić czyli gaźnik i zawory ale dużo ludzi reguluje tylko gaźniki a zapomina i sprawdzeniu luzów zaworowych
2015-10-31, 01:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#9
RE: "Cykanie"
no dokladnie tak jak piszesz , mechanik kiedys powiedzial mi ze jezeli regulujesz gazniki obowiazkowo zawory sprawdzic, i jesli sa luzy to plytki dobrac
2015-10-31, 01:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#10
RE: "Cykanie"
No dokładnie. Ja bym zaczął od sprawdzenia luzów bo dźwięk jest bardzo podobny do klepiacego zaworu. Ale z filmu ciężko wywnioskować.
2015-10-31, 01:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#11
RE: "Cykanie"
Jakby była zatarta panewka to na gorącym silniku będzie zapalala się kontrolka od ciśnienia oleju bo będzie gubila ciśnienie.
2015-10-31, 01:05 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#12
RE: "Cykanie"
zmien mechanika moze Red_icon_tongue bo bez sens jest dwa razy rozkrecac moto powinien to sprawdzic przed a nie po fakcie
2015-10-31, 01:06 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Massiv Offline
Młody
**

Milanówek
Kawasaki Zx10R

Liczba postów: 35
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#13
RE: "Cykanie"
Jeśli mechaniki nie zajrzał do zaworów to faktycznie zmień mechanika bo amatorka straszna
2015-10-31, 01:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#14
RE: "Cykanie"
ja mechanikiem nie jestem a wiem ze konieczne bylo sprawdzenie i tak tego Red_icon_cheesygrin dobra koniec of topaRed_icon_tongue wyreguluj zawory bedzie dzialac jak nowa
2015-10-31, 01:09 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#15
RE: "Cykanie"
(2015-10-31, 01:02 PM)wonsz napisał(a): no dokladnie tak jak piszesz , mechanik kiedys powiedzial mi ze jezeli regulujesz gazniki obowiazkowo zawory sprawdzic, i jesli sa luzy to plytki dobrac

Sprawdź w serwisówce co ile się reguluje zawory a co ile gaźniki.
O ile mnie pamięć nie myli to np w RN12 luzy zaworowe co 40 000 km się sprawdza, więc chyba trochę rzadziej niż gaźniki.

(2015-10-31, 01:05 PM)Massiv napisał(a): Jakby była zatarta panewka to na gorącym silniku będzie zapalala się kontrolka od ciśnienia oleju bo będzie gubila ciśnienie.

A to Ci dopiero teoria ;Red_icon_wink
Nic takiego się nie dzieje, a jeżeli tak to przypadkiem i raz na 1000
2015-10-31, 01:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#16
RE: "Cykanie"
Dużo odpowiedzi i nie wiem do których się odnieść.. ale po kolei
Luzy zaworowe były sprawdzane i mierzył przy mnie szczelinomierzem - jedna sprężyna była "miękka" - wymieniona na nową oryginalną.. (początkowo to myśleliśmy że to ona powoduje owe "cykanie".. bo nie odbijała w zaworze i latała w jak żyd po pustym sklepie) w sumie to jak dobrze pamiętam to dostałem 7 z 8 bo tylko tyle mieli na serwisie yamahy więc jedną zostawiliśmy "najtwardszą" czy tam najlepszą z tych co tam miałem. Była wyjmowana cała głowica i czyszczona (tak tylko piszę w razie jakbyście pytali) tak samo zawory były oczyszczone, regulowane oraz gaźniki czyszczone i regulowane - ogólnie to był taki ogólny serwis, wszystko co było można wymienić/poprawić zostało wymienione/poprawione.. szkoda że nie do końca Red_icon_smile Płytki były dobrane dwie ze wszystkich bo tamte były "wytarte". Co do panewki to tego nie sprawdzaliśmy..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 02:13 PM przez Ryba1987.)
2015-10-31, 02:11 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#17
RE: "Cykanie"
a uszczelke pod glowica wymieniales? , jak panewki spusc olej na rozgrzanym silniku ( po wylaczeniu) i zobacz czy sa opilki na dnie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-31, 02:16 PM przez wonsz.)
2015-10-31, 02:15 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#18
RE: "Cykanie"
Uszczelka pod głowicą była wymieniona (oryginalna.. 450zł Red_icon_sad) yamahowksa. Spróbuje z tym spuszczeniem oleju. Aha - jeszcze jedno zauważyłem że po tych wymianach/regulacjach spala więcej oleju.. (tak, oleju nie benzyny). Czy to może mieć jakiś wpływ na owo cykanie czy to raczej kwestia regulacji gaźników? Podczas kilkukrotnego regulowania (dobieranie "mocy" żeby w ogóle przyśpieszał na niskich obrotach bo wczesniej to łapał takie "doły" że prawie gasł) wyregulowaliśmy tak, żeby brał więcej paliwa ale kosztem lepszego przyśpieszenia..
2015-10-31, 02:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#19
RE: "Cykanie"
Z tymi opiłkami, najlepiej ściągnąć całą miskę olejową, bo dopiero tam je widać. Przynajmniej w RN12 widziałem u kumpla. Spuszczony olej był czysty, a w misce pełno opiłków (trochę słabo skonstruowana micha, że wylot oleju nie jest w najniższym miejscu, i resztki zostają w środku).
2015-10-31, 08:33 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#20
RE: "Cykanie"
hujnia bedzie jak to bedzie panewka
2015-10-31, 09:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->