Tuning motocykli
Autor Wiadomość
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#1
Tuning motocykli
Uszanowanie forumowiczom,

Tak sobie ostatnio sporo czytam i przeglądam zagranicznych stron i z przykrością stwierdzam, że tuning motocykli w polsce jest 500 lat za murzynami. Generalnie u nas przeróbki kończą się na wydechu, najlepiej akrapovica i dołożeniu akcesoryjnych klamek. Sam wpisałem się w ten trend. Moja rn19 jest w 100 % seryjna, za to ruszyłem swoją starą r6 ale modyfikacje to w zasadzie kosmetyka- kompletny układ wydechowy wyżej wymienionego, dynojety, linki hebli w stalowym oplocie i amor skrętu. Jest na forum ktoś kto dokonywał bardziej zaawansowanych przeróbek silnika? Znalazłem bardzo fajną stronę która traktuje o tej tematyce i oferują sprzedaż części. Do mojej starej poczciwej r6 można kupić wszystko, stroker na 630cc, tłoki doprężające, można uzbroić głowicę w podwójne sprężyny zaworowe i tytanowe talerzyki, sportowe wałki rozrządu w 4 konfiguracjach, regulowane koła rozrządu itp itd. Jak robiłem zmiennofazowy silnik swojego Nissana to on bardzo dobrze reagował na przefazowanie rozrządu (można przenosić dostępność momentu obrotowego i kształtować jego przebieg) jednak w moto każda próba ruszenia wałka kończy się nowym ustawieniem luzów zaworowych z racji dosyć ciasnego pasowania Red_icon_cheesygrin. Ktoś podejmował prób zaawansowanych modyfikacji? Link do stronki http://www.yamahazone.biz - baaaardzo ciekawy asortyment.

Pozdrosy
2015-10-24, 05:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#2
RE: Tuning motocykli
Raczej nie masz co liczyć na kogoś z forum.
Kiedyś był Marider, co bawił się w różnego rodzaju dodatki i ogólnie pojęty tunning, ale sprzedał dawno R1.
Tu masz jeden z jego wątków:
http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=87...ojekt+rn22
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2015-10-24, 05:16 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#3
RE: Tuning motocykli
Chodziło mi bardziej o ingerencję w silnik wyżej wymienionymi gadżetami Red_icon_smile
2015-10-24, 06:33 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#4
RE: Tuning motocykli
Wałki sporo dają rn22. Tylko wtedy ten motor jedzie.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-10-24, 07:33 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#5
RE: Tuning motocykli
Co masz na myśli? Daje przyrosty w całym zakresie obrotów? Wałki sportowe raczej przenoszą moment w górny zakres kosztem dolnego. Można by to jeszcze korygować fazą rozrządu. Możesz coś więcej powiedzieć?
2015-10-24, 07:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#6
RE: Tuning motocykli
Ale po co grzebać w piecu? Brakuje Ci mocy w rn 19?
Fakt że na dole jest trochę słaba, ale ja u siebie zmieniłem zebatki przód -1 tył +2 i jest ok Red_icon_smile dodatkowo żeby fajnie wyglądała założyłem zebatke czerwoną supersproxa i łańcuch RK najmocniejszy czerwony.
Poza tym czerwone sety z pełną regulacja i możliwością zrobienia biegów w reversie, czerwone przewody hamulcowe p+t, czerwono czarne klamki łamane, czerwone manetki i końcówki kierownicy, szyba iridowa, stompgripy, amor skrętu hyperpro progresywny, sprzęgło ebc kevlarowe, filtr powietrza k&n i jeszcze kierunki Led i wszystkie możliwe crash pady Red_icon_wink a i jeszcze wyświetlacz biegów Zamontowalem. No i zmieniłem żarówki postojowe i od mijania na osram hyper Blue. Wydech niestety mam serię, ale jest przerobiony przez jakąś firmę w Warszawie na przelotowy. Pozatym mam akcesoryjny uchwyt tablicy. No i pewnie coś jeszcze by się tam znalazło, ale wyleciało mi z głowy. Mam jeszcze w planach zmienić kierownicę na clip on i założyć ładne czerwone napinacze łańcucha, ale to może zimą Red_icon_smile


Załączone pliki Obrazki
   
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-24, 08:20 PM przez Dżony.)
2015-10-24, 08:10 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#7
RE: Tuning motocykli
Po pierwsze jak chcę poruszyć temat modyfikacji silnika to nie po, żebyś się mnie pytał czy mam za mało mocy. Po drugie pisałem, że chciałbym ruszyć r6. Po trzecie pisałem, że zupełnie nie interesują manetki, klamki, akcesoryjne kierunki i inne tego typu historie. Chciałbym porozmawiać o modyfikacjach mechanicznych silnika. Od takich modyfikacji jak twoje fora pękają w szwach i każdy może znaleźć interesujące tematy. To jest offtop.
2015-10-24, 08:45 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#8
RE: Tuning motocykli
Zadałem grzecznie pytanie to możesz odpowiedzieć. Ale widocznie mało bo po co grzebać przy piecu.
Swoją drogą modernizowalem silnik kiedyś z 15 lat temu może i więcej w jawie ts 350 Red_icon_smile poprzez polerowanie wszystkich kanałów dolotowych i przycinalem tłoki chyba po 2mm od kanałów ssących Red_icon_smile była różnica w porównaniu do silnika oryginalnej jawy Red_icon_smile ale dwusow jest prosty do roboty
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-24, 09:27 PM przez Dżony.)
2015-10-24, 09:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#9
RE: Tuning motocykli
Dla sztuki i przetarcia szlaków. Fajnie sobie coś podłubać.
2015-10-24, 09:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#10
RE: Tuning motocykli
Po wałkach rn22 dochodzi do 200 koni a nie 170 po elektronice.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-10-25, 02:10 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#11
RE: Tuning motocykli
(2015-10-24, 06:33 PM)Mawers Totem napisał(a): Chodziło mi bardziej o ingerencję w silnik wyżej wymienionymi gadżetami Red_icon_smile

Jeżeli chcesz duży przyrost mocy to tylko turbo, silniki w tych motocyklach i tak są już wysilone, jak pisałeś wałki bardziej wpływają na zmianę charakterystyki mocy, można założyć sportowy: układ wydechowy, filtr powietrza, moduł silnika, można zwiększyć obroty silnika, dać dynojety, oczywiście będzie lepiej ale i tak znikomo w porównaniu do doładowania.
Filmiki związane z tematem:
https://www.youtube.com/watch?v=C2Y2lrfyNGo
https://www.youtube.com/watch?v=pEAEtyiuz8k
2015-10-25, 10:08 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#12
RE: Tuning motocykli
Piotr czy wchodziłeś na tą stronę którą tam umieściłem? Modyfikacje które napisałeś mam przeprowadzone i tak jak napisałem jest to w zasadzie kosmetyka. Wałki zmieniają charakterystykę oddawania mocy, ale jak przeniesie się ją w wyższe obroty i będzie się wyżej kręcić motocykl to i mocy dojdzie, bo wynika to nawet z równania- moc to moment pomnożony przez obroty silnika i to wszystko podzielone przez stałą. Jeżeli w silniku motocyklowym uda się zakręcić silnik wyżej o 500 obrotów to przyrost mocy powinien być znaczny. Co się tyczy turbo- charakterystyka sprężarki zupełnie nie nadaję się do motocykli. Odpowiednie dozowanie mocy jest w stanie zapewnić tylko silnik wolnossący. Wyobrażasz sobie wejście na boost w ostrym zakręcie gdzie moment obrotowy może ci się nagle podwoić? Gaz w takim uturbionym sprzęcie byłby jak na gumie a nie lince. Jest też kilka problemów natury technicznej- jak odprężysz silnik motocyklowy? Wyobrażasz sobie co by się stało z podaniem ciśnienia ponad 0,5 z takim ciśnieniem jaki powinien mieć silnik motocyklowy? Albo dwie uszczelki pod głowicę albo podpiłować pierścienie hahaha Katastrofa! Red_icon_cheesygrin Uważam, że przyrost 20- 30 koni mechanicznych w tak wysilonym silniku to i tak bardzo dużo i w zupełności by mi to wystarczyło. Wiem z czym się wiąże przeróbka wolnossącego silnika. Jak budowałem silnik do Nissana to się pukali w czoło i mówili dawaj turbo- więcej mocy. A ja chciałem być oryginalny i tak włożyłem w mojego Neo Vvl blisko 17 tysięcy (sam silnik) ale jest to jedna z najmncniejszych wolnossących dwulitrówek w Polsce więc było warto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-25, 01:42 PM przez Mawers Totem.)
2015-10-25, 01:33 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#13
RE: Tuning motocykli
to jak zrobiłeś,to weź moto na warsztat
wiesz ,znasz się ,działaj bo tu nikt ci nie ogarnie
chyba ze to reklama by walić oknami ,po tuning swojej
ja już jadę....do ciebie
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-10-25, 01:54 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#14
RE: Tuning motocykli
Mawers Totem. Wyobrażam sobie jak się jeździ na uturbionym motocyklu, bo jeździłem, ale założenie turbosprężarki nie jest takie proste, najważniejsze jest zestrojenie na hamowni...bo bez tego to wiesz co będzie. Z tego, co piszesz to interesuje cię niewielki przyrost mocy w końcowym zakresie obrotów, jeżeli do tego dążysz to powodzenia.
2015-10-25, 02:22 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#15
RE: Tuning motocykli
(2015-10-25, 01:54 PM)srubar1 napisał(a): to jak zrobiłeś,to weź moto na warsztat
wiesz ,znasz się ,działaj bo tu nikt ci nie ogarnie
chyba ze to reklama by walić oknami ,po tuning swojej
ja już jadę....do ciebie

Po co się znowu wyzłośliwiasz? Chciałem tylko porozmawiać o zaawansowanych modyfikacjach.
2015-10-25, 02:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#16
RE: Tuning motocykli
ale on chyba tego zlosliwie nie powiedzial tutaj nikt nie ma o tym pojecia naprawde, wujek google tylko Ci pozostal my raczej nie pomozemy

rob zdjecia wstawiaj opisy a my bedziemy patrzec i kibicowac
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-25, 03:10 PM przez wonsz.)
2015-10-25, 02:48 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#17
RE: Tuning motocykli
dokładnie,połowa ludzi tu olej daje do zmiany ,a tu tuning pieca
to koszty części,wiedza z mechaniki,koszt narzędzi i hamowni to wyzwanie dla warsztatu a gdzie mowa o takich jak my.....
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-10-25, 03:45 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#18
RE: Tuning motocykli
Moim zdaniem te silniki są mocno wysilone. Zakładając ostre walki krzywdy silnikowi nie zrobimy. Ale np czy jest możliwość splanowania głowicy żeby zwiększyć stopień sprężania? Tylko o ile jest taka możliwość to napewno skróci to żywotność silnika. A pewnie trochę by to dało
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-10-25, 04:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#19
RE: Tuning motocykli
(2015-10-25, 01:54 PM)srubar1 napisał(a): chyba ze to reklama by walić oknami ,po tuning swojej
ja już jadę....do ciebie

Nie... to nie było złośliwe. Wujek google nic nie powie. I faktycznie nie ma chyba z kim gadać, bo jak ja mówię o modyfikacjach a już ktoś podnosi temat żywotności silnika to macie rację- szkoda czasu.  W google nie ma takich informacji. Są tylko zagraniczne strony które traktują o takiej tematyce. Wejdźcie na yamahazone.biz i zobaczcie co można zrobić z moto. Jestem na tym forum od tygodnia. Chciałem się dowiedzieć czy są tu ludzie co próbowali takich rzeczy. Nie jestem jasnowidzem, żebym wiedział co kto robi lub robił.
2015-10-25, 08:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Maly Offline
Młody
**




Liczba postów: 65
Dołączył: Jun 2015
Reputacja: 0
#20
RE: Tuning motocykli
Nie no ciekawy temat... sam chcialem sie dowiedziec cos wiecej bo pojecia o tym nie mam i tez przyznam ze to byl jeden z powodow, dla ktorego dolaczylem do forum.. znalazlem jedynie w jednym artykule w angielskiej gazecie kolesia ktory podkrecilby moj silnik z rn09 do okolo 175 koni ale na tym rozmowy stanely bo braklo mi kasy ale w przyszlosci chcialbym cos porobic przy silniku zeby to wszystko ladnie hulalo Red_icon_wink no i dzieki waszej rozmowie i panu o pseudonimie Mawers Totem zauwazylem, ze jednak sie tu czegos dowiem i fajnie ale ja was raczej niczym nie poratuje bo wiem jedynie to co gdzies przeczytam bo nawet nie mam z kim o czyms takim pogadac...
2015-10-28, 08:49 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->