krisr1
Młody
Szczecin
Liczba postów: 66
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
|
Porównanie R1.
Sam stałem przed dylematem kupna RN19 w Marcu tego roku, nie ukrywajmy w cenie poniżej 25 tyś, kupić bez zdarzeń losowych,ładną RN19 to trzeba albo trafić na jelenia co potrzebuje pilnie sos, albo trafić na jakiegoś zlepka.
Osobiście dodam od siebie iż za 2008 rok, czyli nowe malowanie w kolorze niebieskim, RN20 od pierwszego właściciela od nowości z przebiegiem 6 tyś km musiałem wyłożyć 27 tyś zł co itak uważam jest dobrą ceną, patrząc na to w jakim stanie jest sprzęt.
Życzę udanych poszukiwań, ale pamiętaj że nikt nie sprzeda Ci RN19 w super stanie, za 22 czy 23 tyś, bo jeśli po tyle je oferują to zapewne tanio kupili i złożyli w całość. A i jedna zasada, jeśli są zamontowane jakieś akcesoryjne elementy, to wołaj odrazu o oryginalne części. Często "przy okazji" gleby, są montowane jakieś ciekawe akcesoryjne elementy które tylko pozornie świadczą o tym że właściciel dbał o detale. Ja do swojej mam kartonik części, łącznie z takimi pierdołami jak odblaski kończąc na seryjnych klamkach czy amorku skrętu.
Pozdro
|
|
2012-09-18, 11:01 PM |
|
XoXo
Unregistered
|
RE: Porównanie R1.
nie wiem jak mozna nie poczuć róznicy między rn12 a rn19 pod prawie każdym względem...
|
|
2012-09-20, 12:20 PM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Porównanie R1.
Taka sama przepasc jest miedzy rn19 a 22, zwlaszcza w mocy na minus i prowadzeniu na plus mimo ze waga nowszej r1 wcale nie jest mniejsza
|
|
2012-09-20, 02:54 PM |
|
XoXo
Unregistered
|
RE: Porównanie R1.
W rn19 jest zupełnie nowa jednostka napędowa, zostawili tylko stosunek średnicy cylindra do skoku tloka a pozatym wszystko jest zmienione ( cztery zawory na cylinder a nie pięć, większa srednica glowic, większy skok zaworów ) Pozatym YCC-T i YCC-I, lepiej wykorzystana i wieksza jest moc poprawiony moment. RN19 jest szybsza. Na 19 jeździ sie inaczej niż na 12, lepiej bo rama jest sztywniejsza, ma większy rozstaw osi i lepiej rozłożona masę. Te roznice mógłbym wymieniać i wymieniać. RN19 to zupełnie inny motocykl !! Długo jeździłem na rn12 i jest inaczej...
|
|
2012-09-20, 03:33 PM |
|
waldi1
Użytkownik
Warszawa
RN12
Liczba postów: 122
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
0
|
RE: Porównanie R1.
(2012-09-20, 03:33 PM)XoXo napisał(a): W rn19 jest zupełnie nowa jednostka napędowa, zostawili tylko stosunek średnicy cylindra do skoku tloka a pozatym wszystko jest zmienione ( cztery zawory na cylinder a nie pięć, większa srednica glowic, większy skok zaworów ) Pozatym YCC-T i YCC-I, lepiej wykorzystana i wieksza jest moc poprawiony moment. RN19 jest szybsza. Na 19 jeździ sie inaczej niż na 12, lepiej bo rama jest sztywniejsza, ma większy rozstaw osi i lepiej rozłożona masę. Te roznice mógłbym wymieniać i wymieniać. RN19 to zupełnie inny motocykl !! Długo jeździłem na rn12 i jest inaczej...
Dzięki za info. właśnie szukałem kogoś kto jeździł jedną i drugą
A jeżdziłeś może na RN22 ?
Ciekaw jestem jakby wyglądało porównanie RN19 z RN22
Z tych dodatków co napisałeś to moim zdanie jedyne co może byc na plus to system YCC-I. Miałem coś takiego w swoim poprzednim samochodzie i rzeczywiście to działa -> jest lepszy rozkład momentu w zakresie RPM. YCC-T to raczej nie koniecznie -> mam coś takiego teraz w samochodzie i chyba lepszy jest drut kórym otwierasz sam przepustnicę. Mam wrażenie że komputer nie zawsze otwiera przepustnice tak jakbym chciał. Zresztą było już pisane w oddzielnych wątkach dotyczących odblokowanie ECU i tych opóźnionych reakcjach przepustnicy.
Pozdrawiam,
Waldemar
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-21, 08:47 AM przez waldi1.)
|
|
2012-09-21, 08:31 AM |
|
XoXo
Unregistered
|
RE: Porównanie R1.
No czy YCC-T to kiepski system to bym polemizowal, odczucia są inne niż na zwykłej lince ale reakcja na gaz jest szybsza o obrót rolką dużo lżejszy.
Jeździłem na rn22.
Hamulce w tej i w tej są bardzo podobne i hamują bardzo dobrze. Na samym początku rn22 zbiera sie fajniej ale potem dostaje lekkiej zadyszki, ściągalem sie na zamkniętym odcinku z rn22 swoją rn20 i za chiny nie mogła mnie dojść (z tym, ze moja jest lekko przerobiona). Prowadzenie na plus dla rn22 pomimo tego, ze jej sie trochę utylo to rozkład masy jest fantastyczny. Kontrola Trakcji w najnowszej rn22... No kto co lubi, ja najchętniej bym ja wyłączył całkowicie i powiesilbym osobę co zaprojektowała lusterka...To tak pokrótce.
|
|
2012-09-21, 10:44 AM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Porównanie R1.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-09-22, 12:03 AM przez marider.)
|
|
2012-09-21, 11:59 PM |
|
kawasakizx9r
Użytkownik
Liczba postów: 373
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
1
|
porównanie rn19 do rn22
Dodam Cos od siebie dla wszystkich szukajacych R1 od rn19 i rn22. Przepraszam ze zabrzmi to nieladnie ale kazdy ktory szuka r1 i mysli o wyborze miedzy rn19 a rn22 POWINIEN skupic sie na RN22!!!!!.
1. RN22 duzo nowzsza technologia w poronaniu do rn19( ale juz nie taka nowa )
1.5 RN22 to zupelnie nowa r1 a nie jak bylo miedzy rn12 a rn19 w sumie bardzo podobne nawet silnik pasuje z jednej do drugiej
2. Im nowzszy motocykl tym mniej uszkodzony przez zab czasu
3. Jak wyzej silnik sprzeglo wszystko mniej zluzyte bo maja male przebiegi te sprzety
4. Jest male prawdopodobienstwo ze si etrafi na wrak ( czesci sa za drogie do nowej technologii zeby remontowac totalne rozbitki a RN19 juz mozna bylo zrobic)
5. Ceny spadly dosyc mocno i mozna czasami znal. rn22 w cenie rn19. A tak naprawde tych sprzetow nie ma co porownywac
bo to
NIEBO a ZIEMIA
Moj typ kupil bym ta za 21tys RN22 do malego remontu wydajesz male pieniadze w gotowce a czesci i naprawa moze byc rozciagnieta w czasie co nie nadszarpnie twojego budzetu(sumarycznie i tak dojdziesz do 28-30 tysi ale masz poduche czasowa na wydatki no i znasz konia wiesz jak byl rozbity ). Zapewne koles dostal pieniadze z ubezpieczlani i dlatego tak ja wycenil (suma sumarow i tak dostanie cos ok 40 tysiecy).
|
|
2012-11-09, 02:13 PM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
porównanie rn19 do rn22
Hmmm, patrzac okiem pro RN19 kupisz raczej dobra za nie mniej niz 27 tys zl, RN22 > 35 tys zl. Ponizej 33tysi nie ma co sobie tylka zawracac najnowszym modelem R1, w goliznie oczywiscie. IMVHO. Ale wiadomo, jak ktos chce taniego ulepa to i za 20 znajdzie.
|
|
2012-11-10, 12:01 AM |
|