Problem z odpaleniem rn12 2004
Autor Wiadomość
Mr.fanta.04 Offline
Świeżak
*

Lublin
Y R1 rn12

Liczba postów: 2
Dołączył: Aug 2025
Reputacja: 0
#1
Problem z odpaleniem rn12 2004
Cześć, 

Mam problem ze swoją yamaha i jej odpaleniem, zacznę od początku: 
Moto kupiłem w tym roku, poprzedni kolega właściciel deklarował, że moto używane zgodnie z przeznaczeniem upalane wzorowo :). ale było w dobrej cenie to stwierdziłem czemu nie.

Moto normalnie jeździło paliło bez większego problemu, lecz miało kilka rzeczy do roboty tzn. uszczelka pod głowica bo przy mocnym pałowaniu wywalało ciśnienie do układu oraz zaczęło coś dzwonić w silniku ale to już później.

Jako, iż z dzwoniącym czymś w silniku stwierdziłem, że nie będę jeździł to wziąłem się za rozbieranie. Zaczynając od góry okazało się, że łancuch rozrządu jest do wymiany przebieg około 42tys. km oraz zatarta jest głowica na wałkach. 

Kupiłem używkę głowice dałem do planowania (zebrano z niej 0,014) wymieniłem uszczelniacze sprawdziłem ją na podciśnienie i trzymała jest git wiec nowe uszczelki i składam wszystko do kupy(zawory nowy łańcuch rozrządu wszystko na zanki) . Po złożeniu silnika wsadzeniu go do moto, pierwsza próba kręcenia bez paliwa czy wszystko gra, moto bez większego problemu kręciło. 
Założyłem wiec paliwo i próba odpalenia i tutaj jest już problem, w chwili kiedy moto ma założone całość. Gdy zaczyna krecić silnikiem ma przerwy co chwile(link tutaj), dałem wiec dodatkowy prąd co tak naprawdę nie pomogło bo dalej przy rozruchu spadki były dość mocne szczególnie w momęcie tego zacięcia przy kręceniu. Przy tym zacięciu przy kręceniu napięcie potrafi spadać poniżej 8V. 

Przeszedłem wiec do diagnozowania problemu. Na pierwszy strzał poleciał sprawdzenie kabli minusowych i plusowych, nowy akumulator od znajomego spadki nadal te same. Kolejna rzeczą był rozrusznik, oddałem go do sprawdzenia powiedziano mi, że jest okej. omijałem przekaźnik na zwarcie tez nie pomaga. 

Przy dalszej diagnozie sprawdzałem wszystkie wtyczki, mam problem z tą od obrotów wału, nawet jak się ją odepnie to nie wywala mi błędu to dość dziwne, lecz jak sprawdzałem oporność na czujniku jest w normie zgodnie z serwisówką. Iskra na świecach jest zapobiegawczo kupiłem nowe świeczki. Cewki mają parametry w Normie. 

Kolejny sposób diagnozy, aby definitywnie wykluczyć rozrusznik to złożyłem moto i podłączyłem go bezpośrednio pod akumulator, kręcił bez problemu całym silnikiem. 

Ostatnio zauważyłem taką zależność, że problem z przerywaniem przy kręceniu(zwarciem) ustaje w momencie, kiedy odepnę przepustnice od króćców dolotowych i połóżę je obok nawet z podłączonym paliwem, w takiej sytuacji moto potrafi strzelić zapłonem.

Moto próbowałem odpalić na popych, zero reakcji poza strzałem z wydechu mieszanką i jakimś lekkim smrodem przepalonego paliwa. 

Pompe paliwa też sprawdziłem podpinajac bak ze starszej wersji r1. 

Coś ewidentnie robi zwarcie, ponieważ w momencie kiedy moto pierwszy raz przerwie przy kręceniu nawet jak trzymam dłużej starter to nie dostaje już paliwa z wtrysków i iskrę(iskrę jeszcze mam do sprawdzenia czy faktycznie wtedy zanika ).

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie, co jeszcze można sprawdzić. Jeśli chodzi o diaga to brak błędów, lecz powinien je wyłapywać bo jak odczepię czujnik temperatury od dolotu to wyrzuca wteyd bład.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: , 04:06 PM przez Mr.fanta.04.)
, 03:57 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Administrator
*******

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,704
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#2
RE: Problem z odpaleniem rn12 2004
to lecim po kolei
1 z diaga masz możliwość zasterowania cewkami sprawdź po kolei jakość iskry D30 do D33
2 tak samo możesz sprawdzić czy wszytkie wtryski pracują D36 do D39

ale to nie tu będzei problem po prostu tylko sprawdź dla pewności...
masz możę foty jak składałeś rozrząd ? czujnik położenia wałków rozrządu na pewno masz dobrze? czyli czujnik identyfikacji cylindrów.
to co nazywasz zwarciem może być po prostu że szczotki nie domagają na rozruszniku i mocno rosnie prąd na nim podczas dłuższego kręcenia, bo normalne erka powinna już dawno chwycić, po reakcji silnika ewidentnie nie masz paliwa, albo nie masz iskry w dobrym momencie cyklu pracy silnika.
więc jeśli masz faktycznie iskre to odpada czujnik położenia wału, oraz odpada czujnik przechyłu, ale sprwadź dla pewności jaką ma wartość w diag D08, nagraj też zachowanie diody od immobilisera, oraz czy nie ma mrugania kontrolki od rezerwy.
a najlepiej nagraj mi filmik pokolei z wszystkich parametrów z diag.
jak tam bedzie wsio dobrze, to stety nie stety ściągaj pokrywe klawiatury i dajesz foty jak wałki są na znakach z wałem, oraz opisy wałków, oraz ile oczek jest na łańcuszku pomiędzy wałkeim ssącym a wydechowym...

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

, 08:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mr.fanta.04 Offline
Świeżak
*

Lublin
Y R1 rn12

Liczba postów: 2
Dołączył: Aug 2025
Reputacja: 0
#3
RE: Problem z odpaleniem rn12 2004
Akurat film z rozrządu mam to raczej nie ma co tu być źle https://youtu.be/aNUF6qjxovg?si=AFHoOpCZZGRfwTkm

Pozostała diagnostyka zajmę się w piątek bo na razie poza domem
, 01:03 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Administrator
*******

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,704
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#4
RE: Problem z odpaleniem rn12 2004
ok wałki tak jak trzeba, posprawdzaj to co wyżej, i do tego sprawdź czujnik identyfikacji cylindra, czyli od położenia wałka wydechowego, tylko jego nie ma w diagu, więc pytanie czy masz oscyloskop, bo najlepiej nim wpiąć się przewody w kostce i patrzyć czy daje sygnał.
a najlpeij to oscyloskop dwu kanałowy i podpiąć go razem z czujnikiem wału czy dobrze schodzą sygnały,
ale to wszystko po tym jak sprawdzisz to co wyżej te wywody zostawiam na później....

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

7 godzin(y) temu
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do: