simon68
Administrator
      
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,668
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
to ja wtrącę swoje 5 groszy, pierwsze zapoznajcie się z tymi filmikami
LM http://www.moneytubes.info/video/1kJX0q6Csog/
300V http://www.moneytubes.info/video/ZR5ajywzzYo/
7100 http://www.moneytubes.info/video/FPXPCuG-9kc/
dodam tyle
LM 0,06mm
300V 0,16mm
7100 0,07mm
następnie przeczytajcie sobie to http://www.motogen.pl/Porownawczy-test-o...26949.html
oglądnijcie sobie jeszcze tamten filmik z youtube które tam jest zamieszczone.
po pierwsze nie mam pojęcia dla czego Yamaha zaleca olej o parametrze SAE40, drugi parametr to lepkość w wysokiej temperaturze
parametry
Yamalube 10w40
Gęstość przy 20°C (59°F) ASTM D1298 0,864 g/cm³
Lepkość kinematyczna przy 40°C (104°F) ASTM D445 98,5 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy 100°C (212°F) ASTM D445 14,8 mm²/s
Wskaźnik lepkości ASTM D2270 157
a tutaj LM 10w50
Density at 15 °C 0,850 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at 40 °C 123 mm²/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 18,5 mm²/s ASTM D 7042-04
Jak widać LM jest bardziej lepki przy 100 stopniach, nie którzy powiedzą że przez to silnik będzie mieć większe opory i więcej spali, ale to bzdura, po prostu film jest grubszy i trudniej go zerwać więc lepiej smaruje....
z motogena widać jakie LM ma dodatki które wspomagają panewki itd. niestety nie udało mi się znaleźć podobnego testu dla Yamalube, może ktoś pamięta co to dokładnie za olej bo wiadomo ze Yamlube to tylko nazwa handlowa czegoś innego...
p.s musiałem zrobić edycję bo trochę baboli napisałem ....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-20, 12:42 AM przez simon68.)
|
|
2018-03-20, 12:25 AM |
|