Wysokie obroty na biegu jałowym.
Autor Wiadomość
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#1
Wysokie obroty na biegu jałowym.
Witam,
Ostatnio ściągałem zbiornik paliwa i wyciągałem termostat z moto.
Dzisiaj wszystko złożyłem do kupy przy okazji wymiany filtra.
Odpalił bez problemu, pochodził na ssaniu aż się nagrzał do ~45 stopni, i obroty zamiast spaść do normalnych, jeszcze wzrosły. Moto trzyma ~3000 obr/min.
Wcześniej wszystko było ok, kręcenie regulacją z boku niewiele daje.

Jakieś pomysły o co może chodzić? jak będzie trochę słońca to rozbiorę to jeszcze raz, posprawdzam linki itp, ale wygląda to na coś z elektroniką, bo manetka gazu chodzi i odbija normalnie...
2015-02-20, 03:21 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#2
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Sprawdź linki gazu i ssania, pewnie jak skladales to o coś zaczepiles albo źle ulozyles i jest lekko naciagnieta...

2015-02-20, 05:28 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
zielonka094 Offline
Użytkownik
***

Perlejewo(Podlasie)
r1 rn12 2005

Liczba postów: 234
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 0
#3
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Możliwe, że się przestawiły. Z Lewej strony motocykla masz pokrętełko na śrubokręt-ustawiasz nim obroty.
2015-02-20, 05:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
luciu222 Offline
Użytkownik
***

LUBIN
R1

Liczba postów: 278
Dołączył: Mar 2013
Reputacja: 3
#4
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Już dokłdnie nie pamiętam ale możesz mieć ukłąd chłodzenia zapowietrzy taki objaw może się pojawić jak zrobiła Ci się poduszka powietrzna.
Zrób tak, pochyl ją na lewą stronę mocno ( niech CI ktoś w tym pomoże ) dolej płynu - odpal i na pweno coś zassie - dolej i zakręć korek .. niech pochodzi do momentu załączen się termostatu . niech przepcha układ..
Jeśłi to nie pomoże to sprawdz te linki i resztę ..
2015-02-21, 01:18 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#5
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Z tym zapowietrzeniem zgadzało by się, bo wyciągałem termostat bez zlewania płynu. Ciężko mi wpaść czemu taki powód może tak wpływać na obroty, ale sprawdzę i będę bardzo wdzięczny jak to tylko taka sprawa Red_icon_smile
2015-02-22, 09:20 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
luciu222 Offline
Użytkownik
***

LUBIN
R1

Liczba postów: 278
Dołączył: Mar 2013
Reputacja: 3
#6
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Raczej ta zobaczysz ze będzie wszytko ok :-)
2015-02-22, 10:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#7
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Na zegarach pokazuje temperaturę jak się silnik nagrzeje ? Jeśli tak to nie wina układu chłodniczego.
Ja bym szukal przyczyny w lewym powietrzu. Może jakiś wężyk spadl przy przepustnicach, albo układzie od regulacji wolnych obrotow lub airboxie. Może ewentualnie od MAP-Sensora.
2015-02-23, 10:49 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
MaV Offline
Użytkownik
***

Zduńska Wola


Liczba postów: 207
Dołączył: Sep 2013
Reputacja: 0
#8
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
http://postimg.org/image/d8ylajtx9/

Tu jest zdjęcie wszystkiego, linni ssania nie można złe ułożyć czy naciągnąć, linki gazu w ogole nie stykaja sie z bakiem, co do serwomotoru to on tylko mógł się zawiesić( nie domykac prawie do konca ). Na szybko nie wiem ktore pozycje z trybu diagnostyki motocykla odpowiadają za max otwarcie i zamkniecie, wystarczylo by to sprawdzic a moze przy okazji jeszcze jakieś błędy na kompie się pokażą i je zresetować

Jeżeli temperatura pokazuje prawidłowo to ssanie pewnie wyłączy się przy 37-40 stopniach.

I nie opowiadajcie bajek o poduszce powietrznej, czujnik temperatury jeden i jest w korpusie silnika za cylindrami,także nawet bez wody będzie pokazywać "jakas" temperaturę

Czy po wymianie filtra powietrza podpiąłeś czujnik z airboxa?

Czyli wracaj do punktu wyjścia zjebało się coś z serwomotorem odpowiedzialnym za przepustnice. Dam Ci znać co może być przyczyna ok 15:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-23, 02:16 PM przez MaV.)
2015-02-23, 01:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#9
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Rozebrałem dzisiaj moto, zalazłem problem, jednak nie znam przyczyny.

Takie ot o coś, co nie wiem do końca czym jest:
   

W miejscu zaznaczonym na czerwono powinno odpychać tą blaszkę/listwę do oporu. Tu jeszcze jedna fotka:
   

Jak docisnąłem to do końca śrubokrętem, to obroty były w normie, i wtedy mozna bylo regulowac je pokrętłem z boku. Jednak coś jest nie tak, i to urządzenie nie dociska jej do końca, przez co obroty są ciągle koło 3-4 tys...
2015-03-01, 03:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#10
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
tj mechanizm scania
blaszka sie odchyla ,a ten precik powinien luzno smoczynnie opadac
to on wyłacza sscanie
psiknij go wd,
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-03-01, 04:15 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#11
RE: Wysokie obroty na biegu jałowym.
Zrobione, przyczyna... zdecydowanie za mało płynu w chłodnicy. Jak termostat zmieniałem to poluźniłem jedną opaskę na wężu i chyba sporo go tamtędy wyciekło...
Dolany i wszystko pięknie śmiga Red_icon_smile
2015-03-08, 02:42 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->