Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Autor Wiadomość
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#1
Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Siema.

Mam pewny dylem moralny, czym zalać swoje moto?
Zakładam oddzielny wątek, gdyż nie pytam jaki olej wybrać, a mam konkretne pytanie do osób które przesiadły się z "innego" oleju na LM.

Czy widzicie różnice w pracy silnika, pracy skrzyni biegów/sprzęgła?

Nie piszcie, czy polecacie, a TYLKO Wasze odczucia i różnice po zmianie oleju.
Nie polecajcie też innych olei.

Zakupiłem już Yamalube, ale mogę zmienić na LM, tylko czy jest sens? Na YL jeżdżę jakieś 10lat i jest ok, ale moooooże WARTO zmienić przyzwyczajenia Red_icon_cheesygrin
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 07:25 PM przez Koczis.)
2018-03-19, 07:25 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kyniu Offline
Konkretny
****

Rzeszów
RN22

Liczba postów: 942
Dołączył: May 2013
Reputacja: 1
#2
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Widzę że w tym roku wszyscy mają ten sam dylemat Red_icon_cheesygrin
-
Zapraszam na mój portal: Twoje Usługi w Internecie [Obrazek: small-logo.png]
2018-03-19, 07:34 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
MarioCFC Offline
Chicken Trips
*****

Mikołajki
RN19

Liczba postów: 1,511
Dołączył: Aug 2013
Reputacja: 3
#3
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Zmieniłem z Yamalube na LM i czuć różnicę. Biegi wchodzą dużo lepiej. Co do pracy silnika i sprzęgła to nie czuje różnicy.
2018-03-19, 07:42 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
misiek84 Offline
Wariat
*****

Kałuszyn
R1 RN12

Liczba postów: 1,351
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 2
#4
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Rozmawialiśmy i moje zdanie i odczucia po zalaniu LM znasz Red_icon_smile U mnie zmiana z Motula 7100 na LM wyszła na + Red_icon_smile


We włosach wiatr, w oczach łzy na liczniku czterdzieści trzyRed_icon_cheesygrin
2018-03-19, 07:42 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Adi92 Offline
Konkretny
****

Gorzyce
RN 12

Liczba postów: 594
Dołączył: Feb 2015
Reputacja: 4
#5
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
lej LM. Silnik chodzi ciszej, zmiana biegów na plus (dla mnie jakoś lepiej wchodzą) i olej po 6,5k dalej ma barwę oleju. Motul zlałem po 1500km i był czarny jakbym zrobił 15k



LEGATO MOTOCYKLE Red_icon_wink
2018-03-19, 08:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#6
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Zapytam słowami Ultrona :
Na miłość Boską .. no ileż można Red_icon_tongue ..

https://www.youtube.com/watch?v=Yhs86REhig0

Ale spoko .. mielmy to dalej ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 09:02 PM przez A.S..)
2018-03-19, 09:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
niebieski708 Offline
Użytkownik
***

Płock
R1 rn12

Liczba postów: 403
Dołączył: Nov 2017
Reputacja: 0
#7
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Ja we wszystkich autach i teraz motocyklu mam LM Red_icon_smile w każdym silniku jest różnica w kulturze pracy na plus. Do tego silnik jest cichszy.
2018-03-19, 09:20 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#8
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Dobra zaryzykuję, ale oby nie okazał się zły, bo płukanek nie będę robił.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2018-03-19, 09:44 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shogun_zag Offline
Geriatric Team
*****

Sosnowiec
motóry 1 i pół

Liczba postów: 2,017
Dołączył: Nov 2016
Reputacja: 2
#9
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Kuba, skoro tak podchodzisz do sprawy, to lepiej nie zmieniaj Red_icon_rolleyes

Ale żeby nie było tzw. dobre rady, to ...
KTMa RC8R miałem zalanego MOTOREX-em, zmieniłem na LM i mogę powiedzieć to na 1000% silnik ciszej chodzi ... o ile w tym przypadku można tak powiedzieć Red_icon_cheesygrin
..."Lekko tak, cicho tak toczy się w dal, jak by to była piłeczka nie stal, nie ciężka maszyna zziajana, zdyszana, lecz ..." tak to właśnie można powiedzieć bajkowo Red_icon_mad3 Red_icon_mad3 Red_icon_mad3
Biegi - nie wiem, bo akurat w RC8 chodzą idealnie i nie ma co porównywać do heblowatych z R1 czy SC 57/59

A ... i se jeszcze przypomniałem, że R1 też zalałem zimą LM, ale jeszcze nic nie powiem, bo nie jeździłem, a po zimie to se znowu zapomnę,co było jesienią ... stary już jestem Red_icon_cheesygrin
======================
Pozdrawiam
Piotrek  Red_icon_smoke
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:04 PM przez shogun_zag.)
2018-03-19, 09:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#10
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
to ja wtrącę swoje 5 groszy, pierwsze zapoznajcie się z tymi filmikami 
LM          http://www.moneytubes.info/video/1kJX0q6Csog/
300V       http://www.moneytubes.info/video/ZR5ajywzzYo/
7100       http://www.moneytubes.info/video/FPXPCuG-9kc/
dodam tyle 
LM     0,06mm
300V  0,16mm
7100  0,07mm 

następnie przeczytajcie sobie to http://www.motogen.pl/Porownawczy-test-o...26949.html
oglądnijcie sobie jeszcze tamten filmik z youtube które tam jest zamieszczone.

po pierwsze nie mam pojęcia dla czego Yamaha zaleca olej o parametrze SAE40, drugi parametr to lepkość w wysokiej  temperaturze 
parametry 
Yamalube 10w40
Gęstość przy 20°C (59°F) ASTM D1298 0,864 g/cm³
Lepkość kinematyczna przy 40°C (104°F) ASTM D445 98,5 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy 100°C (212°F) ASTM D445 14,8 mm²/s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 157

a tutaj LM 10w50
Density at 15 °C 0,850 g/cm³ DIN 51757 
Viscosity at 40 °C 123 mm²/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 18,5 mm²/s ASTM D 7042-04


Jak widać LM jest bardziej lepki przy 100 stopniach, nie którzy powiedzą że przez to silnik będzie mieć większe opory i więcej spali, ale to bzdura, po prostu film jest grubszy i trudniej go zerwać więc lepiej smaruje....
z motogena widać jakie LM ma dodatki które wspomagają panewki itd.  niestety nie udało mi się znaleźć podobnego testu dla Yamalube, może ktoś pamięta co to dokładnie za olej bo wiadomo ze Yamlube to tylko nazwa handlowa czegoś innego...
p.s musiałem zrobić edycję bo trochę baboli napisałem ....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:42 PM przez simon68.)
2018-03-19, 10:25 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#11
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Szymon, a czy gęstszy olej nie będzie gorzej przepływał przez kanaliki olejowe i sama pompa będzie miała ciężej?

Dodatkowo cyt. Motogen:
ednak wyższa lepkość może mieć wpływ na większe zużycie podczas uruchamiania silnika. Świadczy o tym wyższa zawartość ścieru aluminiowego w badanych próbkach. Tutaj pojawia się przewaga oleju 10W-40 Street. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie oleju o lepkości 10W-40, szczególnie do silników które są eksploatowane w ruchu miejskim (częste zatrzymywanie, włącznie i wyłączanie silnika), a olej 10W50 do silników wysilonych i podatnych na przegrzewanie się.

Wychodzi, że jeżdżąc po mieście lepiej lać 10w-40, choć ciekawe co mieli na myśli pisząc "częste zatrzymywanie, włącznie i wyłączanie silnika". Czy np. co 5km i kolejne wystudzenie silnika, czy może coś dalej, powiedzmy 50km.
Jak ta druga opcja, to ja fakt bardziej 10w-40, bo częściej robię 50km niż 100-200km.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:48 PM przez Koczis.)
2018-03-19, 10:43 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#12
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
(2018-03-19, 10:43 PM)Koczis napisał(a): Szymon, a czy gęstszy olej nie będzie gorzej przepływał przez kanaliki olejowe i sama pompa będzie miała ciężej?

właśnie w temperaturze to już nie podają gęstości tylko lepkość, sama gęstość pomiędzy nimi przy 100 stopniach to minimalne różnice, procentowo któreś miejsce po przecinku, bez wpływu na obciążenie płynięcia, a film grubszy trudniejszy do zerwania, dodam jeszcze że jak silnik mocno dostaje po tyłku to na SAE 40 szybciej sprzęgło zacznie ślizgać niż przy SAE50

aaaaa
dodam tyle że kumple w crossach co się mnie posłuchali przeszli na 10w50 i widzą mega różnice na pracy silnika i sprzęgła....
Kuba co do start stop, to chodzi o wychłodzenie oleju i jego spłynięcie do miski, zimny start,
a prawda taka że zarżniesz maszynę szybciej jak ją przegrzejesz stojąc w korku bo potracisz film smarujący i poleci metal na metal...10w40 to dla dostawcy pizzy na skuterze  się nadaje...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:48 PM przez simon68.)
2018-03-19, 10:45 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#13
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Szymek, a ile km zrobiłeś na LM?
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2018-03-19, 10:53 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#14
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
(2018-03-19, 10:53 PM)Koczis napisał(a): Szymek, a ile km zrobiłeś na LM?
w A8 z 60 tysia
w RN22 teraz będzie 14 tysia
w pozostałych autach nie wiem, leje LM od 8 lat może dłużej ....
aaaa jak Rn22 kupowałem to byłą zalana 300v, zmieniałem bez płukanki tylko zostawiłem na parę godzin co by miało czas spłynąć z miski, teraz znów czeka świeża bańka LM w garażu, czekam aż się ociepli .....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:59 PM przez simon68.)
2018-03-19, 10:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shogun_zag Offline
Geriatric Team
*****

Sosnowiec
motóry 1 i pół

Liczba postów: 2,017
Dołączył: Nov 2016
Reputacja: 2
#15
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
No Simon ... w #10 pojechałeś po profesorsku i jestem pod wielkim wrażeniem ... i nie piszę tego z przekąsem Red_icon_cheesygrin
Taki materiał nie pozostawia wątpliwości ... choć pewnie będą rodzić się pytanie, czy oby to akurat to ten olej był testowany, kto mu za to płacił ..., ale nic to.

Super czytelnie i najważniejsze .... są cyferki, które już nie pozostawiaj wątpliwości.
Dobra robota Simon i masz tu ode mnie za to punktasa Icon_beer
Proponuję to gdzieś przykleić, bo mało jest takiego materiału, a pytania wciąż i w koło. Po takim materiale nie ma już złudzeń.
======================
Pozdrawiam
Piotrek  Red_icon_smoke
2018-03-20, 09:10 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#16
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
znalazłem coś takiego o  Yamalube, bardzo ciekawa wypowiedź,
podsumowując ma spełniać specyfikacje JASO i być najtańszym...   tu link post #734337

"It just drives me crazy when people get on " this oil does this and that oil does that" Kick!!!!!! Heres the real deal on YAMALUBE!!!!!!! If you guys want to STILL BE IN DENIAL,,,, PLEASE don't read this post!!!!!!!1st... Yamalube is made by CITGO (cities services oil company).. The packaging facility is on 39th and cicero in Chicago ( a few miles from my home)....2nd,,, Yamalube comes from the EXACT SAME ZILLION GALLON TANK AS DOES at least a DOXEN other brands of 2 stroke oil.... 3rd.. Yamaha does NOT have an oil refining or packaging company , 4th Yamaha buys their oil from the LOWEST BIDDER... They come up with a specification such as TC-W or JASO and the oil MANUFACTURING companies meet their specifications and submit their bids to YAMAHA.... YAMAHA in turn, contracts the LOWEST BIDDER in the demographic area that they market the oil in.... If you live anywhere near CHICAGO,,,The YAMALUBE comes from a zillion gallon VAT on 39th and cicero..... You could buy K mart or wal mart or farm and fleet 2 stroke oil and get the EXACT SAME OIL that is in the Yamalube bottle for HALF THE PRICE... Yamaha doesn't open up the caps and THROW ANY MAGIC POWDER in the gallons of oil when they come from citgo.... Sometimes they come directly from citgo and the yamaha warehouse NEVER EVEN SEE the cases!!!!! I know first hand because a friend of mine who WORKED for CITGO for 25 years used to bring me botles of TEXACO 2 stroke oil..... YES TEXACO 2 stroke oil and you know what???? He got it from CITGO where he worked!!!!!! and furthermore, citgo doesn't open up the bottles and throw the MAJUC POWDER FROM THE YAMAHA CHEMICAL PLANT to make YAMALUBE work better......

p.s trochę jestem odrobiony w robocie to siedzę i czytam i szukam, a najlepsze mój szef dziś 
Simon co tam masz tera na tapecie.... hmmmm na ściemniać musiałem bo nie powiem że się opierdalam i szukam danych o olejach  Red_icon_cheesygrin
patrząc po kartach charakterystyk olejów z CITGO tylko ten poniższy pasuje do Yamalube, ma lepkości te same w temperaturze, różnica tylko punktu zapłonu yamalube 228 Citgo 234 stopnie
CITGO SUPERGARD Synthetic Blend Motor Oil, SAE 10W-40
ale wszystko wskazuje że to powyższe Citgo to nasz Yamalube, jak coś pomyliłem albo źle piszę proszę o korektę, bo mi się już cyferki w oczach mieniają....

P.S
znalazłem jak Adik pisał że Yamalube to Eneos, ale żadnego Eneosa nie idzie dopasować po specyfikacji do Yamalube, wszystkie parametry są różne....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-20, 09:31 AM przez simon68.)
2018-03-20, 09:26 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#17
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
To ja tylko wspomnę że PŁUKANKA nie wyżera DZIUR w silniku, nie wypłukuje nagaru na tłokach czy gdzie tam, nie powoduje starcia panewek ani ŻADNYCH innych wydumanych pierdów ...
Płukanka ma za zadanie rozpuścić SZLAM który zalega w misce czy innych miejscach gdzie ciśnienie oliwy jest zbyt małe żeby działało jak myjka ciśnieniowa ... Szlam to głównie pył z okładzin sprzęgła, nagar ale ze spalin które łączą się z mgłą olejową ( a są one w silniku PO TO JEST ODMA a mgła powstaje kiedy w denko tłoka naparza oliwa żeby go schłodzić ) .. więc można zalać sobie czyściutki, piękniutki olej po to żeby zaraz się upaprał smołą .. no można Red_icon_smile !
2018-03-20, 11:53 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Laweta Offline
Młody
**

Dynów
R1- RN 20

Liczba postów: 44
Dołączył: Feb 2018
Reputacja: 0
#18
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
U mnie gość lał // CASTROL Power 1 Racing 4T 10W-50.
Teraz i też taki świeży zalałem. Nie mam żadnych uwag co do charakterystyki pracy silnika czy tam skrzyni. Też się właśnie zastanawiam czy to jest dobry olej dla mojego motocykla.
Co do specyfikacji z książką Yamahy powinien grać. Co sądzicie o tym ? Czy zmienić go na jakiś konkretny czy może być i ten ? Wiadomo każdy co innego poleca Red_icon_tongue - Może być i prima sort oczywiście Red_icon_wink

Specyfikacje

API SL, JASO MA-2, BMW Special Approval for HP-2 Sport
2018-03-20, 07:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bystry10 Offline
Krystian
***

F J R-1
RN04 FJR1300

Liczba postów: 402
Dołączył: Dec 2017
Reputacja: 0
#19
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Powiem ,że ja po rozmowie z serwisem Yamaha w Katowicach i Serwisem Yamaha w Olsztynie wlałem Yamalube 4R 15W50 Full Syntethic. Polecili ten olej bo wiadomo ,że chyba każda sportowa Yamaha lubi nabierać temperaturę w korkach w upalne dni. Wcześniej lałem Valvoline 10W50 ale kiedy zmieniłem na Yamalube to silnik jakoś tak zaczął ciszej pracować a jeśli chodzi o skrzynię biegów to w temp. ok 10C pracuje perfekcyjnie natomiast kiedy wybrałem się na WOŚP w styczniu przy temp -4 to skrzynia pracowała jakoś tak topornie. Wiadomo że ten początek specyfikacji 15 nie nadaje się do temperatur poniżej 10C ale dało radę :-) Zobaczę co będzie latem w temp 25-30C bo nie miałem okazji testować tego przy takich temp. Zauważyłem , tak jak już było pisane wcześniej,że olej już nie jest taki klarowny i czyściutki jak zaraz po wlaniu do silnika ale pewnie wypłukał ten nagar który zalegał gdzieś w zakamarkach silnika. Myślę, że zostanę na razie przy Yamalube tylko może tym razem 10W50. Jeśli nadal będzie mętny to sprubuje LM :-)
2018-03-22, 08:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Szejn Offline
Użytkownik
***

Wrocław
RN20

Liczba postów: 162
Dołączył: Jun 2017
Reputacja: 0
#20
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Yamalube ma chyba 10w40 i 15w50, więc 10w50 nie znajdzieszRed_icon_smile
2018-03-23, 04:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->