2016-02-01, 10:02 AM
2016-02-01, 10:07 AM
Ja trzymam 2 palce na hamulcu tylko jak się przeciskam między samochodami i na parkingach, na sprzęgle to tylko jak go używam, jak dla mnie cały czas trzymać palce na klamce jest nie wygodne poza tym nieraz poza hamowaniem ważniejsze jest manewrowanie bo jak przy 200km coś ci wyskoczy to i tak nie wyhamujesz.
2016-02-01, 11:02 AM
Też uważam, ze od wciskania hamulca lepsze jest ominięcie przeszkody. trzymanie palcy na klamce przy dużych predkosciach moim zdaniem nie ma sensu, czas reakcji, skupienie i nie wpadanie w panikę ma większe znaczenie. W korku ma to jeszcze sens, bo wtedy duzo hamulca się używa...
2016-02-01, 12:47 PM
Bart - moze brzydko wyglada Nie pytałam o logike ale z wlasnego doswiadczenia wiem, ze osoba ktora dopiero zaczyna swoja przygode jako kierowca mialaby ogromny problem zeby manewrowac motocyklem nie obejmujac porzadnie dlonmi manetek. Trzeba wykonac ciasne zadania na placu ktore potrzebuja szybkich skretow kierownica. Dla mnie nie bylo problemem aby ominac przeszkode na placu 60km/h i zaraz po tym dlon przeniesc na dzwignie i nacisnac na maxa hamulec (gdybym tego nie zrobila znalazlabym sie na plocie bo jest zaraz za zadaniem :p)
2016-02-01, 12:53 PM
Balbina tyle, że ja nie twierdzę, że tak nie można żeby całe manetki trzymać. Po prostu ją tak się nauczyłem od początku, że klamki obie mam pod palcami i czuje się bezpieczniej podczas dynamicznej jazdy
2016-02-01, 12:56 PM
Dla mnie wygląda to komicznie
2016-02-01, 01:00 PM
No może komicznie , nie wiem, nie widziałem nigdy żeby ktoś się śmiał . Dla mnie to skuteczna technika i wystarczy )))
2016-02-01, 01:05 PM
Wiem skąd u Ciebie taka technika motoBART
motobot ma zawsze palec na klamkach
motobot ma zawsze palec na klamkach
2016-02-01, 01:07 PM
Czyli tak jak u mnie ))) roboty się uczą ode mnie
2016-02-01, 01:15 PM
Uznałem cały ten wątek za dowcip, ale widzę, że sporo ludzi się wkrecilo. Typowa ankieta, ja trzymam tak, a ja tak. Jak ktoś ma krótkie klamki to używa 2 palce, jak ma długie klamki, używa całej dłoni, ważne są też rękawice, ja mam zszyte dwa palce co też ma wpływ na używanie klamek. Nie trzymam cały czas klamek, wolę skrecac, gdy już hamuje używam całej dłoni, sprzęgła używam tylko przy ruszaniu
2016-02-01, 01:54 PM
Bart a jak pokonujesz ciasne zakrety albo omijasz przeszkode w miescie i musisz wykonac dosc mocny, szybki skret, to trzymanie manetek tylko czescia dloni nie jest problemem?
Fiszak, dlaczego dowcip. Wbrew pozorom to wazna kwestia mogaca miec wplyw na bezpieczenstwo jazdy. Zawsze lepiej znac poglad innych i szukac najlepszej techniki.
Piszesz ze to zalezy od dlugosci klamki iloma palcami trzymac, ale przeciez inny jest nacisk na koncu klamki dwoma palcami a inny cala dlonia kiedy zlapie sie blizej mocowania. Mozna uzywac jej roznie i to jest bardzo przydatne. Wg mnie temat jest wazny.
Fiszak, dlaczego dowcip. Wbrew pozorom to wazna kwestia mogaca miec wplyw na bezpieczenstwo jazdy. Zawsze lepiej znac poglad innych i szukac najlepszej techniki.
Piszesz ze to zalezy od dlugosci klamki iloma palcami trzymac, ale przeciez inny jest nacisk na koncu klamki dwoma palcami a inny cala dlonia kiedy zlapie sie blizej mocowania. Mozna uzywac jej roznie i to jest bardzo przydatne. Wg mnie temat jest wazny.
2016-02-01, 02:04 PM
Również uważam, że jest o czym rozmawiać bo są czasem błędne nawyki które można poprawić.
Dla mnie nie ma problemu trzymanie palców na klamkach tym bardziej, że na hamulcu mam jeden palec a na sprzegle dwa. Czuje, ze dzięki temu mogę szybciej zareagować kiedy trzeba hamować
Dla mnie nie ma problemu trzymanie palców na klamkach tym bardziej, że na hamulcu mam jeden palec a na sprzegle dwa. Czuje, ze dzięki temu mogę szybciej zareagować kiedy trzeba hamować
2016-02-01, 02:40 PM
Oczywiście że tak, i jest to bardziej rozsądne i bezpieczne podejście.
Jedziecie sobie 200 km/h oczywiście niemiecką autostradą lewym pasem i nagle ktoś postanawia wyprzedzać i zajeżdża wam drogę. W czasie 1 sekundy przejeżdżacie ponad 50m... Takie trzymanie palca na klamce może dużo pomóc w sytuacji w której trzeba hamować, a tak naprawdę nie przeszkadza w niczym. Sam zapominam i nie mam takiego nawyku żeby trzymać na wszelki wypadek rękę na hamulcu, ale staram się zmienić nawyki bo różnie w życiu bywa a warto mieć wykorzystane wszystkie możliwości uratowania się w kryzysowej sytuacji.
Akurat sprzęgło można olać bo tu nie ma dużego znaczenia że nawet przy gwałtownym hamowaniu wciśniesz je dopiero po chwili.
Jedziecie sobie 200 km/h oczywiście niemiecką autostradą lewym pasem i nagle ktoś postanawia wyprzedzać i zajeżdża wam drogę. W czasie 1 sekundy przejeżdżacie ponad 50m... Takie trzymanie palca na klamce może dużo pomóc w sytuacji w której trzeba hamować, a tak naprawdę nie przeszkadza w niczym. Sam zapominam i nie mam takiego nawyku żeby trzymać na wszelki wypadek rękę na hamulcu, ale staram się zmienić nawyki bo różnie w życiu bywa a warto mieć wykorzystane wszystkie możliwości uratowania się w kryzysowej sytuacji.
Akurat sprzęgło można olać bo tu nie ma dużego znaczenia że nawet przy gwałtownym hamowaniu wciśniesz je dopiero po chwili.
2016-02-01, 02:41 PM
Blue ciesze się, ze chociaż ktoś rozumie o czym mówię i nie jest to dla niego z dupy pomysł
2016-02-01, 02:51 PM
Bart proszę cię jak będziesz kiedyś zapierdalac,to trzymając dwa palce na sprzegle. Spróbuj do końca wysprzeglic
2016-02-01, 02:56 PM
Dzony to znów jest kwestia awaryjnego hamowania aby nie zgasł silnik. Obecnie i tak mam już qs a wcześniej nie miałem z tym problemu . Po prostu radzę sobie i nie odczuwam problemów
2016-02-01, 03:41 PM
A ja nie zwróciłem uwagi, ale chyba łapie się dopiero podczas hamowania. Tak jak wyżej było pisane, przy większych prędkościach każda sekunda ma znaczenie, wiec chyba zacznę tego pilnować
Przy okazji podłącze się z pytaniem, poprzedni właściciel mojej R powiedział mi że sprzęgła w sportach przy zmianie biegu nie wciska się do końca, miał racje???
Przy okazji podłącze się z pytaniem, poprzedni właściciel mojej R powiedział mi że sprzęgła w sportach przy zmianie biegu nie wciska się do końca, miał racje???
2016-02-01, 03:48 PM
Artur racja i nie racja . Wciska się na tyle na ile wymaga sprzęgło aby wysprzeglic . Do końca niewymaga ))
2016-02-01, 03:49 PM
Czyli na wyczucie.
2016-02-01, 03:51 PM
Przy ruszaniu z miejsca delikatnie odpuszczaj sprzęgło na jedynce i zobaczysz kiedy zaczyna łapać i to ten moment który wystarcza