A mi w mózgu teraz namieszałeś, za dużo wiedzy, łeb mi pęknie, głowa mnie rozbolała
Jako, że już trochę czasu minęło i sytuacja oraz "procedura" odpalania mojego moto nie uległa zmianie, to jestem niemal pewien, że moto ma zabity filtr paliwowy i paliwo nie ma swobodnego przepływy lub / i ... i to wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne ... układ paliwowy na odcinku wtryski-pompa ma jakąś mikro nieszczelność przez co po dłuższym postoju paliwo "cofa się" z układu.
Kiedyś miałem japoński pojazd, co się zwał Mazda 626 GE-1 w diesli (miał dość ciekawy silnik doładowany kompresorem). Właśnie w tym aucie miałem identyczne objawy j/w ... jak było na bieżąco jeżdżone, to OK, wystarczyło, że postało przez 2-3 dni ... maska do góry i pompowanie paliwa (miała ręczna pompkę na filtrze paliwa). Najeździłem sie po warsztatach i trafiłem na mądrego człowieka, który stwierdził, że układ paliwowy zapowietrza się przez ... pompę wtryskową, przez jakąś maciupeńką nieszczelność na osi napędu pompy, tak maciupeńką, że w rejonie osi pompy nawet tłustej plamki ON-u nie było widać.
Wszyscy chcieli mi wymieniać pompę, a wiecie, co ON zrobił?
Pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową zamontował na przewodzie paliwowym zawór zwrotny, który nie pozwalał na to, aby paliwo cofnęło się.
Koszt naprawy ... dla jasności, to by rok 96-97 ... pamiętam jak dziś ... 15 zł (!!!), a reszta mówiła coś o ok. 3 tys. zł.
W przypadku R1 jestem w 110% pewny, że montując zawór zwrotny pomiędzy wtryskami a zbiornikiem problem by ustąpił. Ale ... to rozwiązanie doraźne i uważam, że trzeba usunąć przyczynę
Być może wystarczy ...
wyczyszczenie filtru paliwa na pompie i wymiana oringu uszczelniającego na szybkozłączce przewodu paliwowego zbiornika
No, ale trzeba to jeszcze zrobić ... a nie jeździć do upadłego
Ale jak ja to zrobię, to serwis nie będzie miał co robić, a to fajne chłopaki są
Pod koniec m-ca odstawiam R1 do serwisu - teraz są zawaleni motorami pod sufit.
Dam wam znać, co zrobili, że naprawili ... mam nadzieję