Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN22 Problem z odpaleniem na zimnym silniku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam

Mam pewien problem z moją RN22. Otóż na zimnym silniku mam straszny problem z jej odpaleniem. Rozrusznik słabo kręci, z tłumika strzela, trzeba pomęczyć gaz aby łaskawie odpaliła. jednak jak nagrzeję silnik to pali od strzała. Można gasić i odpalać i wszystko jest ok. Silnik łapie od strzała. Męczę się z tym od ubiegłego roku.
Aku jest nowy. Mocy nie brakuje.
Czy ktoś może wie co ją boli? Rozrusznik się kończy? Jakieś dodatkowe opory na zimnym? Coś może mechanicznie blokuje wał (przez to słabo kręci), a po nagrzaniu już jest lepiej?
Może ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam
DR
A świece kiedy wymieniane? Red_icon_wink
Być może czas na synchronizację przepustnic?
Alu napewnodobre sprawdzałeś miernikiem ? Czy przy kręceniu zegary przygasają ?  Jeśli Aku Ok a musi być naprawdę mega dobry nie taki jak np w rn 19 bo ( aku które kręci 19 nie koniecznie przekręci 22 wiem z doświadczenia ) wiec jesli jest dobry a zegary gasną to może zaczynaja panewki trzymać ale to. Huba najczarniejsy scenariusz 
 Jak koledzy piszą świece synchronizacja przepustnic zaworow
skoro aku masz pewne to zaczynaj po kolei a zacznij od zaworów
tez miałem problem taki i zmieniałem świece,aku,synchro,tps rozrusznik az zrobiłem zawory 3 scace za małe luzy miało
teraz pali za każdym razem w każdych warunkach zimny ciepły garacy 110stopni i ok
Dzięki za zainteresowanie tematem. Aku na 100% dobry (sztuka nówka), ale faktycznie podczas kręcenia zegary przygasają. Sprawdzę czy gasną na nagrzanym (ale na 90% nie gasną). Dodam, że innych niesprawności nie ma.
Podjadę jutro do mechanika, niech rzuci okiem na temat.
Ciężko mu będzie rzucić okiem na zawory Red_icon_cheesygrin
A jaki akumulator kupiłeś ?
jak odpali to musisz trzymać gaz,czy juz nie gaśnie?
EXIDE, odpowiednik zalecanego przez producenta YTZ10S
Hmmm exaitet nie wiem jak motocyklowe ale miałem do czynienia z samochodowymi kilkoma i były one poprószy złe No ale nie nowe nowy palom zawsze po miesiącu już było gorzej
W drugiej R1 mam EXIDE już czwarty sezon i po zimie odpalił od strzała.
Ja myśle ze ten akumulator po prostu cienki jest.
Obstawiam, że po dłuższym postoju paliwo schodzi z układu, pompa do końca nie domaga i ...

Przekręć stacyjkę, włącz zapłon i wsłuchaj sie w pompę paliwową. Zwróć szczególną uwagę na czas jej pracy (po kilkukrotnym załączeniu i wyłączeniu stacyjki z zapłonem).
Zwróć również uwagę na jej dźwięk ... czy jest taki sam zaraz po pierwszym włączeniu zapłonu, jak i po np. piątym.

Zrób jeszcze taki test ... po dłuższym postoju, na zimnym silniku włącz i wyłącz kilkukrotnie stacyjkę/pompę paliową tak, aby pompa dobiła ciśnienie i sama sie wyłączyła. Następnie spróbuj odpalić moto. Prawdopodobnie pierdnie kilka razy w wydech i na tym sie skończy. Nie próbuj dalej kręcić, bo nic to nie da.
Wówczas wyłącz zapłon, 2-3x włącz i wyłącz pompę - dopompuj paliwa (jak wcześniej) i spróbuj odpalić moto.
Jeśli odpali - jedź do mechanika niech Ci pomierzy ciśnienie na pompie, sprawdzi ją wraz z filtrem.
Jeśli to nie to, tzn, że ... musisz kombinować dalej Red_icon_cheesygrin
Mój exide ma rok i mam wrażenie że się kończy powoli, ale to jeszcze musze przetestować Red_icon_tongue
W ciągnikach do trawy mam exide z 5 lat i dalej działają. Może to już nie te same aku co dawniej.
How cold/warm was it outside?

I know a guy who's RN23 struggles to start below 10° C. He's tried quite a few things and nothing has changed it. Once warm, the bike starts fine, however it takes a lot of coaxing to get it to start. Mine gave me trouble at 0° C, took five tries to get it to catch and stay running.
Mam identycznie .... zapalenie na zimnym to KATORGA ....
Akumulator nowy .. a motocykl ledwo kręci .. Dołożyłem do niego powerbank taki z rozruchem na którym disla 2.2 litra odpalam bez problemu i nadal zatrzymywało wał i strzelało ..
Według mnie - z tego co zaobserwowałem - kiedy moto zimne bardzo duże opory stawia oliwa i cały silnik .. Zwykle zapalam tak że wbijam jeden, wciskam sprzęgło i zapalam .. WTEDY nie ma opcji zapalenia .. będę kręcił aż aku zdechnie i po zabawie ... Kiedy pokręcę na LUZIE zapali w końcu ...
Do tego trafiłem na watek na tym forum o którym tu nie wolno pisać Red_icon_tongue .. że gość miał identyczny problem i od strzała minęło po wymianie rozrusznika .... tak że obstawiam rozrusznik Red_icon_smile ....
Hmmm, rozrusznik tylko kręci, a nie "zapala".
Tak na logikę ... albo brak paliwa, albo brak powietrza, albo brak iskry.
W zwiazku z tym, że na ciepłym pali, to te dwa ostatnie eliminuję.


Za ok. 2 tygodnie wstawię ja do serwisu, pomierzą ciśnienia, sprawdzą filtry, to Wam dam znać co ją bolało.

Zobacz jak to u mnie wygląda, ale tylko jak postoi min. kilka dni bez ruszania. Jak z dnia na dzień/na dwa dni - nie ma problemu.
Zwróć uwagę na dźwięk pompy ... na początku, b. krótka praca, później jak by powietrze pchała, dopiero później gada normalnie.
Zauważyłem też, że rozrusznikiem można kręcić do usranej śmierci, a i tak nie zapali. Jak pryknie w wydechy (odpowietrzy się), kilka razy przepompować paliwo i ... od strzału.
Bo do motocykle trzeba ... z czułością, miłością, pełnym oddaniem i zrozumieniem jego fochów Red_icon_mad3 Red_icon_mad3 Red_icon_mad3
Tak skuteczne odpalanie wygląda u mnie ... tylko dla Was Red_icon_cheesygrin :

https://www.youtube.com/watch?v=M1W2i8DiApo&t=2s


Nie ma bata, to musi być układ paliwowy Red_icon_cheesygrin
U mnie jest tak jak u A.S. Mam wrażenie, że ciężko kręci rozrusznik. Jak mu się doda trochę gazu, to wreszcie złapie. Na ciepłym też lepiej łapie jak mu się manetę trochę odkręci.
Po objawach obstawiam albo rozrusznik (lub beż może luzy na jego podłączeniu elektrycznym), albo jakieś opory (dosyć szybko mi się nagrzewa).
Hmm.... spróbuję też z tym pompowaniem Red_icon_wink .... Ale z obserwacji wynika mi że rozrusznik nie ma siły.. Sprawdzę .. Nareszcie dorwałem się do roboty przy motocyklu więc powoli do przodu ..
Stron: 1 2 3