RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Autor Wiadomość
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#81
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
No to dziwne jak na tym paliwie z gazu z niższych obrotów idzie mi na gumę a na verwie i 95 nie.To może moja jakas inna i jej pasuje ta wacha Red_icon_smile
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 11:50 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Draco Offline
88
***

unknown


Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 2
#82
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
2015-11-28, 01:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#83
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
http://motormania.com.pl/testy/motocykle...ecej-mocy/

Tu jest jakiś przykładowy, różne podobne są w necie. Może to efekt placebo Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 01:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#84
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Napiszę trzeci ostatni raz na V power Racing moja r1 podnosi się na gumę z niższych obrotów niż na innym paliwie. Czy to efekt placebo jak się podnosi z niższych obrotów? Nie wydaje mi się.A te testy to mogą być jak zachwalanie castrola przez scigacz.pl Red_icon_smile
Ja napisałem jak jest i nie pracuje w shell, tankuje tam raczej rzadko,ale przeważnie jak lecę na tor
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 02:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Draco Offline
88
***

unknown


Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 2
#85
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
zwykle paliwa ze stacji nie robia wielkiej roznicy ktora odczuwamy, te paliwa tylko lepiej czyszczą reszta to nasza głowa...i portfel.

tankuje m3 e92 raz na 10 razy na shellu tylko dla efektu czyszczenia, mocy nie mam prawa wyczuc nawet jakby mi dawalo 5KM, w moto moze byc lepsza elastycznosc z dolu ktora uwazamy za wieksza moc,nic wiecej. to nie tuning na naszych rozcienczanych paliwach. nie oszukujmy sie.
2015-11-28, 02:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#86
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Do samochodu jak wleje też nie czuję różnicy, ale samochodem nie jeżdżę na gumie Red_icon_smile
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 02:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Draco Offline
88
***

unknown


Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 2
#87
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
a to ciekawe bo wlasnie wielu "specjalistów" wypowiada sie ze w moto nie czuć nic a w autach jest roznica w momencie i koniarzy poprzez inne wtryski.

pewnie jeśli cokolwiek czujesz to tylko sprawa lepszej elastyczności w dolnym zakresie,a nie mocy.
ja w żadnym ze swoich motocykli nigdy nie czułem żadnej roznicy, wrecz na triumphie na 95 lepiej mi sie latało niz na 98 ale tylko dlatego ze wydawało mi sie,że płynniej wchodzi na obroty o co miał do mnie pretensje facet z orlena ze dlaczego do daytony675 wlewam 95 a nie 98 i ze to takie polskie myslenie i oszczednosc Red_icon_cheesygrin
szkoda tylko ze nawet w instrukcji producenta mialem napisane ze najbardziej wskazane do tripla było wlasnie 95, ale no facet ze stacji napewno mądrzejszy niz fabryka Red_icon_wink
ale chyba to juz lekki offtop wiec nie zaśmiecajmy Red_icon_tongue

a roznice to czuć,ale jak sie wleje paliwo w niemczech Red_icon_cheesygrin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-11-28, 03:03 PM przez Draco.)
2015-11-28, 03:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#88
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Pierwsze słyszę, żeby paliwo 100 oktanowe było czyszczące i żeby mogło jakkolwiek poprawić osiągi. Ilość oktanów to nic innego jak odporność paliwa na samozapłon. Więc jest to mus przy silnikach które mają wysoki poziom sprężania i to wszystko.
2015-11-28, 05:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#89
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Czytajcie ze zrozumieniem napisałem że mi moto na V power Racing idzie z gazu z niższych obrotów na gumę a nie ze jadę szybciej czy mam mocniejszy silnik o 10 km Red_icon_smile
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 05:50 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Draco Offline
88
***

unknown


Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 2
#90
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
kto tu nie czyta ze zrozumieniem Red_icon_tongue

o tym wlasnie pisze ze moze masz lepsza elastycznosc z dolu dlatego lepiej idzie,ale nie jest to wieksza moc. toć tyle.

a to ze paliwo ma uszlachetniacze i dodatki ktore czyszczą silnik to chyba dość popularne wiec nie wiem ale moze nie każdy o tym slyszal, nie wnikam Red_icon_cheesygrin
2015-11-28, 06:26 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#91
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Nie wiem czy już o tym pisałem ale na Slovaki dostałem raz gratis 20 litrów tego mega, super, hiper czegoś co tam sprzedają .. Jako że jedyny rozumiałem szwargotanie i o co Austriakowi chodziło  - a chodziło o to że nie wolno mu wieźć w aucie więcej niż 5 litrów zapasowego paliwa i on woli to mi dać za darmo niż dostać taki mandat jak go skontrolują że prędzej to wypije na granicy niż wwiezie do Ausrtii Red_icon_tongue ...

Dostał ode mnie za to szpice klasse polnisze bier ... a ja ucieszony jak dziecko 4 razy wlałem do baku ze słonika po 5 litrów HYPER 1000 oktanowego paliwa rakietowego Red_icon_smile ... no i tylko tyle Red_icon_smile .. więcej skutków ubocznych nie odczułem oprócz straty czteropaka i wiezienia 20 litrów naszego polskiego zajebistego 95 w kanistrze do domu  ..
No chociaż bym skłamał >> pokazywał mi może ze 2 stopnie mniej na zegarze w czasie jazdy na prostej z 98 na 96 stopni .. Red_icon_tongue ..
Ale bez ironii .. ja miałem zwykły silnik a tu mowa o znacznym zwiększeniu sprężania przecież .. a to paliwo do czegoś musi służyć Red_icon_smile ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-11-28, 09:20 PM przez A.S..)
2015-11-28, 09:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#92
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Dokładnie tak A.S. bo niby z czego miała by ta poprawa wynikać? Powtórzę po raz trzeci- paliwo wysokooktanowe stosujemy w jednostkach w których sprężanie zostało zwiększone lub zapłon został mocno wyprzedzony, bo ilość oktanów to odporność na samozapłon w konsekwencji którego mamy spalanie stukowe. Dżony, Draco- skoro mówicie o poprawie elastyczności z dołu czy lepszym wstawaniu na koło z dołu to znaczy, że wzrósł moment obrotowy jak wzrósł w danym zakresie moment to i moc bo moc=moment obrotowy*obroty silnika/ stałą. Więc ja już nic nie rozumiem. Nie jest to wasza autosugestia?
2015-11-29, 02:12 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Draco Offline
88
***

unknown


Liczba postów: 322
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 2
#93
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
nie mówie o żadnym przyroście mocy i żadnym wzroście momentu, pisze tylko o możliwej lepszej elastycznośći,ktora przekłada sie na "wrażenie" wiekszej mocy,ktorej nie ma.swoją wiedze opieram na zdaniu ludzi którym powierzam sprzęty od lat bo ja studiów z paliwoznawstwa nie skończyłem Red_icon_wink
2015-11-29, 11:13 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#94
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
A co to jest elastyczność jak nie większy moment dostępny w szerszym zakresie obrotów? Nie wiem czym dla ciebie jest elastyczność
2015-11-29, 11:45 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Rafau Offline
Młody
**




Liczba postów: 34
Dołączył: Aug 2023
Reputacja: 0
#95
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
Nie wiem o co chodzi z tym "zawsze trzeba planować głowicę po zdjeciu"??
Jeśli silnik nie był przegrzany, nie było wycieków i pomiar powierzchni jest w tolerancji to usuwanie jakiegokolwiek materiału z silnika tych parametrów jest zbrodnią wynikająca z jakiegoś zabobonu.

Rozumiem brak szlifu o zgrozo grozi wyciekami i bóg wie czym. Wiem że wątek o czymś innym ale tak tu gdzieś wyczytałem że ktoś pisał.

Czy znajdzie się choć jedna osoba która się z tym zgodzi?
2023-12-24, 08:38 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#96
RE: RN19 "regulacja" luzów zaworowych
A ile siników przyjacielu rozebrałeś i robiłeś w nich z głowicami Red_icon_smile ?
ANI JEDNEGO nie spotkałem w którym głowica byłaby OK, do tego wiele silników musi mieć robioną też płaszczyznę na CYLINDRACH Red_icon_smile ... Długo by pisać co i jak ( ogólnie to dobrze jest to raz zobaczyć ) ale nawet uszczelka pod głowice jest metalowa i pięknie potrafi się odgnieść w głowicy więc składanie tego potem bez przygotowania to zwyczajnie proszenie się o kłopoty ... Może 2 czy 3 na 10 będzie działało ale co jeśli nie będzie ? Przyjedziesz do mnie na remont pieca .. zapłacisz 5 tysięcy za same części - ja to poskładam bo twoim zdaniem wszystko jest OK i okaże się że nie jest OK ... nie musisz mnie przekonywać że z uśmiechem na twarzy powiesz : SPOKO zróbmy ten piec jeszcze raz Red_icon_smile .. BO NIGDY ALE TO PRZENIGDY W TO NIE UWIERZĘ Red_icon_wink ..
Jeszcze w normalnym silniku gdzie cylindry są razem z blokiem to spoko, kilka godzin, parę pierdół i po robocie ale w R1 to jest droga przez mękę i koszty x3 bo takich magików którzy zdejmowali głowicę nie zmieniając uszczelki pod cylindrami to też już na tapecie miałem ( akurat w RN22 - bo tych robię najwięcej ) ładnych kilka razy Red_icon_sad ...
Są pewne zasady które są po to żebyś miał łatwiej, pewniej i szybciej - ale każdy póki nie przekona się na własnej skórze to lubi kombinować ..
I na koniec nie bardzo rozumiem stwierdzenie : "Rozumiem brak szlifu.." i " zawsze trzeba planować" ... Wiem że człowiek całe życie się uczy i może to jest coś innego .. ale ogólnie robienie powierzchni w silnikach motocyklowych to szlifowanie kamieniem ( rzadko kiedy robi się to wirującym frezem ) więc szlif a planowanie to robienie równej i czystej powierzchni ale tak jak pisałem może coś się nauczę - chętnie poczytam o różnicy między szlifem głowicy a jej planowaniem Red_icon_smile ...

I na koniec : serwisówki oczywiście zakazują planowania, złe = śmietnik ... ale Red_icon_smile ...
Tak że mogę się zgodzić w teorii że zmierzysz głowicę ( to też temat na wywód ) ale OK, zmierzysz i jest OK i zaryzykujesz składanie z ewentualnym potem telefonem : " No cześć, wywala płyn ze zbiorniczka, kiedy przywieść moto ?? I tak żebyś się w 3 dni wyrobił, bo wiesz, sezon a ja nie mam czym jeździć" Red_icon_smile
2023-12-27, 10:06 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->