zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
Autor Wiadomość
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#21
RE: zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
Mam wolną sobotę więc temat drążę dalej, bo nie daje mi to spokoju...

Wyczytałem w serwisówce jak sprawdzić sondy i robi się to za pomocą tych ustrojstw:
[Obrazek: 412031b9031b2f9cmed.jpg]

Ktoś mi może powiedzieć jak to działa i do czego służy?
Są one opisane jak zawory ssące powietrza, a tam po środku zawór przełączający powietrza.
Ale skąd te powietrze zasysają i po co to nie wiem Red_icon_cheesygrin
A całe to ustrojstwo opisane jest jako "air cleaner system"... i też nie wiem po co i jak czyści to powietrze Red_icon_wink
Dzisiaj już mi się nie chce, ale jutro rano rozbieram znowu moto, więc każda wskazówka byłaby pomocna.

2015-08-01, 02:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Dżony Offline
szalony
****

Mściwojów
RN 19

Liczba postów: 763
Dołączył: May 2014
Reputacja: 6
#22
RE: zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
Może to jest coś w stylu silnika krokowego. Steruje ilością dopływu powietrza do silnika żeby uzyskać odpowiednią mieszankę.
Lewy pas i do końca gaz Red_icon_cheesygrin
2015-08-01, 02:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Paul89R1 Offline
Ride or stay Home
***

Lubuskie
Yamaha R1 rn19

Liczba postów: 205
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 1
#23
RE: zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
A czemu Power Commander V nie wchodzi w gre?
Pozdrawiam..
Paul89R1
2015-08-01, 04:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#24
RE: zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
brak funduszy i mam PC3 (aktualnie odłączony)... wolę za 700 zł kupić nowe sondy Red_icon_wink

2015-08-01, 04:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#25
RE: zx10r - Dławi się przy stałej prędkości
Widzę, że małe zainteresowanie jest moim tematem Red_icon_wink... a mam ciekawą informację Red_icon_tongue

Po ponad tygodniu grzebania przy moto i sprawdzeniu, wyczyszczeniu i wyregulowaniu praktycznie wszystkiego co tylko przyszło mi do głowy, udało mi się usunąć problem.

Jak już wcześniej pisałem, po wypięciu sond problem zniknął, więc przygotowany na kupienie nowych uznałem, że muszę się najpierw dogłębnie przyjrzeć starym. Sondy do połowy miały na sobie milimetrową warstwę nagaru i praktycznie tylko czubek był czysty.
Nie uznając mądrości z internetu, które wyśmiewają czyszczenie sond lambda, delikatnie usunąłem nagar, wymoczyłem je w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchałem.
Efekt - wolne obroty spadły z 1400-1300 obr na 1100, motocykl zbiera się zajebiście już od 2 tys. obr., wspomniany problem w temacie zniknął a motocykl wydaje mi się bardziej elastyczny i zrywny.

Zobaczymy co będzie po jakiejś dłuższej trasie, bo narazie tylko po obwodnicy warszawsiej robiłem testy.

Jak dla mnie to oszustwo producentów sond, że w każdym przypadku kiedy sondy szwankują należy je wymieniać!

2015-08-04, 07:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->