simon68
Wariat
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Garażowanie motocykla
(2018-03-13, 12:16 AM)Lukas95 napisał(a): Witam was przyłączam pytanie w poście sezon się zbliża czas się wziąść wkońcu za R1 2 i pół miesiąca stoi w garażu nie odpalana tylko raz była gdy wymieniałem płyn tak od tego czasu już nic czy mam się spodziewać niespodzianek po tak długim postoju ?
tak, przyjedziesz odpalić ją w klapkach, a tu słońce sucho, i jak w klapkach na asfalt --- to tylko Kafel tak jeździ
a na poważnie, to tylko pytanie o kondycję aku i tyle....
a tak z ciekawości teraz zadam pytanie, ilu z was zmienia olej początkiem sezonu ? i sprawdza stan ?
pamiętajcie jak lejecie oleje Estrowe, czyli LM Motul 300 itd... to one lubią się utleniać, więc się nie zdziwcie jak po zimie w oczku będzie mniej jak w chwili odstawiania niuni do zimowego snu.....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-13, 06:53 AM przez simon68.)
|
|
2018-03-13, 06:53 AM |
|
simon68
Wariat
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Garażowanie motocykla
(2018-03-13, 11:31 AM)Kafel napisał(a): Ja sprawdzam zanim odpalę...jak nie zapomnę No i od razu przy pierwsza jazda delikatna to do mechanika na przygotowanie do sezonu. Zawsze zmieniam olej na początku sezonu i nigdy nie miałem problemu po kilku miechach stania żeby odpaliła. Wkładam aku i za drugim obrotem rozrusznika chełda. Ewentualnie moja tak ma co już się przyzwyczaiłem że zimna to ją raz na sekundę trące w starter a później za drugim razem już kręcę do odpalenia i szybciej złapie niż jak za pierwszym bym chciał
Kafel ogólnie dobrze moto jest na starterze trochę pochechłać za nim odpalisz, olej się rozejdzie po kościach lepiej na niższych obrotach,
w crossach kaj silniki wyżyłowane, nawet w instrukcji piszą żeby przekopać go z guzikiem od wyłączenia zapłonu, luba jak to KTM z otwartym całkiem dekompresatorem, tylko po to żeby oliwa się rozeszła zanim załapie.....
|
|
2018-03-13, 11:46 AM |
|
aras1313
Użytkownik
R1 2006
Liczba postów: 311
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
|
RE: Garażowanie motocykla
(2017-11-28, 04:39 PM)ernst napisał(a): Z odpalaniem też nigdy nie zauważyłem problemów. Natomiast w parametrach już tak. Co prawda były to nie motocykle, a samochody. Zapewne z uwagi na relacje masa/moc było to bardziej zauważalne. Szczytem utraty parametrów był Volvo V40 2.0, który z fabrycznych 140KM/183Nm po hamowaniu uzyskał niecałe 119KM/152Nm. Po zastosowaniu STP do czyszczenia wtrysków samochód wrócił praktycznie do parametrów fabrycznych. Z uwagi na zaprzyjaźniony komis, miałem niezłe poletko doświadczalne
To samo dzieje się w przypadku samochodów przerobionych na LPG. Poza uszkodzeniami pomp paliwowych, kolejnym podzespołem, który ulega awarii są wtryski. A jest to spowodowane tym, że kierowcy chcąc jeszcze bardziej oszczędzić w okresie cieplejszym odpalają wyłącznie na LPG. W efekcie ~60% roku w baku jest praktycznie to samo paliwo. Efekt, to utrata parametrów, nierówna praca itp. To też mam z pierwszej ręki, ponieważ mój syn zajmuje się instalacjami LPG.
Ja osobiście, opierając się na swoim doświadczeniu zostawiam i motocykl i pojazdy, których dłużej nie użytkuję z paliwem z dodatkiem środka do czyszczenia wtrysków. Jeśli go nie mam pod ręką, to środkiem do czyszczenia układów paliwowych.
To jakie on instalacje gazowe zaklada? nowoczesne instalacje zawsze odpalaja auto na benzynie i same przelaczaja sie na gaz
|
|
2018-03-13, 12:06 PM |
|