RN12 slabe hamulce
Autor Wiadomość
shadow91 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Mar 2016
Reputacja: 0
#1
RN12 slabe hamulce
Witam, mam pytanko mianowicie od jakiegos czasu mam dosyc slabe hamulce, zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna bo kazdy opisuje ze R1 ma hamulce zyletki a ja jak sie przesiade na kazde inne moto (aprilia rsv1000r, cbr954) to yamaha hamuje jak rower. Klockow jest jeszcze sporo patrzac wizualnie, plyn wymieniony i odpowietrzony. Moze po zalozeniu oplotu sie to zmieni, a moze ktos wie co moze byc przyczyna.
2016-06-08, 07:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
WILUR1 Offline
Użytkownik
***

Wejherowo
R1 RN12

Liczba postów: 279
Dołączył: Sep 2015
Reputacja: 1
#2
RE: RN12 slabe hamulce
Jak masz ori przewody hamulcowe to zmień na oplot ori puchną miałem podobnie po zmianie na oplot jest ok
2016-06-08, 09:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#3
RE: RN12 slabe hamulce
Po 1 moze to byc stary, zapowietrzony olej albo 2 . zmeczone gumowe przewody hamulcowe albo 3 zuzyta pompa hamulcowa albo 4 zapieczone tloczki w zaciskach albo 5 wszystkie punkty razem Red_icon_cheesygrin
2016-06-08, 10:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#4
RE: RN12 slabe hamulce
Mogą być jeszcze zużyte tarcze. Mam na myśli nierówne na całym obwodzie, takie fale. Sama tarcza może być prosta, ale jak są takie fale to hamowanie jest słabsze.

Bart, chyba chodziło Ci o płyn hamulcowy, a nie o olej? hehehehehe
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2016-06-08, 10:04 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#5
RE: RN12 slabe hamulce
Faktycznie babola zrobilem hehehe pisalem to z jednym okiem otwartym Red_icon_cheesygrinRed_icon_cheesygrinRed_icon_cheesygrin
2016-06-09, 09:40 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shadow91 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Mar 2016
Reputacja: 0
#6
RE: RN12 slabe hamulce
Okii, dzieki za pomoc, zaczne od wezy, potem jak to nic nie da to bede szukal dalej przyczyny, a jaki oplot polecacie?
2016-06-09, 09:50 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shadow91 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Mar 2016
Reputacja: 0
#7
RE: RN12 slabe hamulce
Tarcze chyba tez beda do wymiany bo jak lekko klamke nacisne to delikatnie wibruje ale nie myslalem ze az tak duzy wplyw to ma ;p
2016-06-09, 09:54 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#8
RE: RN12 slabe hamulce
a jakie masz klocki? może to ich wina?

2016-06-09, 10:00 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#9
RE: RN12 slabe hamulce
Przewody marki HEL są spoko Red_icon_smile
2016-06-09, 10:03 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Krmtzzz Offline
Użytkownik
***


RN09

Liczba postów: 340
Dołączył: Jan 2015
Reputacja: 0
#10
RE: RN12 slabe hamulce
Goodridge, nie ma co przeplacac za HELa. Ja raz przeplacilem i tego bledu nie popelnie znowu. Niczym sie te przewody nie roznia
2016-06-09, 10:36 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shadow91 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Mar 2016
Reputacja: 0
#11
RE: RN12 slabe hamulce
(2016-06-09, 10:00 AM)griosek napisał(a): a jakie masz klocki? może to ich wina?

Klocki jeszcze po poprzednim wlascicielu a nie rozbieralem to nie wiem
2016-06-09, 11:18 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
remazik Offline
Młody
**

Bydgoszcz
Rn 12

Liczba postów: 37
Dołączył: May 2016
Reputacja: 0
#12
RE: RN12 slabe hamulce
Klocki mogą być właśnie jedną z ważniejszych przyczyn slabego hamowania . Np. najtansze klocki na rynku za 40-50zl. Zainwestuj w twardsze klocki ze spiekami, do tego zainwestuj w stalowy oplot i jak bedziesz zakladal przewodu zalej plyn motula rbf 660 ew dot 5, które mają podwyższona temp. wrzenia. Jeśli to nie pomoze to tak jak pisali chlopaki tloczki w zacisku mogą mieć wrzery i trzeba bd je zregenerowac badź wymienić , pompa moze miec walniete uszczelnienia i wymiana pompy badź zestaw naprawczy. Tarcze raczej bym na końcu wymieniał ale to moje osobiste zdanie.
2016-06-09, 12:18 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#13
RE: RN12 slabe hamulce
Zużyte tarcze powodują rozbijanie klocków tzn. wciskanie ich w zaciski .. i teraz >> Jeżeli motocykl stoi przez noc w garażu i podchodzisz do niego i klama jest twarda skok ma 1-1.5 cm i beton a po chwili jazdy klamka wpada gdy po ponownym zatrzymaniu naciśniesz 2 razy i znowu jest 1-1.5 cm i beton to tak >> jak najbardziej tarcze ...
Ale gdy sytuacja jest taka że po chwili jazdy mięknie a jak popompujesz hampel - ale nie raz tylko 20-30 razy mocno, z całej siły i twardnieje klamka >> to zapowietrzony układ i nie ma bata jest powietrze w płynie ..
Jeżeli masz seryjny układ i od pompy idzie jeden przewód do zacisku a potem od zacisku do drugiego idzie ucho .. to żeby dobrze odpowietrzyć domowym sposobem ( pomijam odpowietrzenie pompy - bo to podstawa na kalamitce na pompie ) MUSISZ odkręcić ten zacisk gdzie masz tylko jeden przewód ( zwykle to jest lewy ) i podnieść go do góry żeby powietrze uciekło do zacisku i potem do odpowietrznika ..
Do tego >> podstawowy błąd podczas odpowietrzania tradycyjną metodą to odpowietrzanie zacisków na tarczach a nie daj Boże jeszcze z nowymi GRUBYMI klockami .. W takiej sytuacji tłoczki są cofnięte maksymalnie i płynu w zacisku jest jak na lekarstwo Red_icon_sad .. Co za tym idzie powietrze ciężko ma się skupić w jednym miejscu i wylecieć przez odpowietrznik ... Dobra metoda to odkręcenie zacisków, włożenie miedzy klocki klucza płaskiego czy czegoś podobnego tak żeby klocki się zeszły jak najbliżej ale tłoczki siedziały w gniazdach oczywiście Red_icon_tongue i dopiero wtedy pompować i odpowietrzać - ustawiając zacisk odpowietrznikiem ku górze .... a ten lewy ponieść wysoko żeby to "ucho" znikło i powietrze swobodnie przeszło do zacisku ...
2016-06-13, 09:03 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kudlaty Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 119
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#14
RE: RN12 slabe hamulce
wątpie żeby węże poszły, tak jak Ci piszą, sprawdz po kolei tarcze, wymień płyn hamulcowy, przed wymianą wyczyść tłoczki bo warto (tylko bez wyciągania ich!!), odpowietrz układ i na pewno się poprawi.
Wymiana przewodów na oploty tylko zredukuje spadek efektywności hamowania względem temperatury układu. Jak walisz co chwile w hebel z 299 ostro to bardzo szybko spuchną, jak szalejesz po mieście to nie czuć aż tak strasznej różnicy. Wiec nie ma co też wywalać pieniędzy.
Za twarde klocki przy rozgrzanym moto powinny tylko lepiej hamować w dobrych warunkach atmosferycznych, więc tego też jak nie trzeb to nie polecam wymieniać.
CBR f4i & RN 23 

2016-06-14, 12:52 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#15
RE: RN12 slabe hamulce
No ja akurat jak wymieniłem klocki z jakiś najtańszych po poprzednim właścicielu na SBS to się zdziwiłem że te hamulce mogą być tak dobre. Więc jak masz jakieś tanie słabe to może warto pomyśleć nad zmianą. Przewody w teorii mogą być do wymiany bo zgodnie z serwisówką i wszelką wiedzą znaną ludzkości - wszystkie elementy gumowe wymienia się co 5 lat. W praktyce nikt tego nie robi. Zmienił bym płyn i klocki oraz pomierzył bym grubości tarcz + bicie.
2016-06-14, 09:22 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->