Autor Wiadomość
artur Offline
Użytkownik
***

Koblenz (Niemcy)


Liczba postów: 115
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#1
Question  Amor
Witam!

Kolejne pytanie. Tym razem o amortyzator skrętu. Czy jest potrzebny?
Czy i kiedy pomaga? i Czy musi byc w R1?

Dzięki.. mam duże braki z tego zakresu.. a chciałbym coś wiedzieć.. jesli to nikomu tutaj nie przeszkadza to będę sie Was pytał co nieco. Przecież tu jest wielu doświadczonych motocyklistów.

Dzieki!
Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy niż niektórzy w ciągu całego życia!
2011-10-05, 05:05 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
YZF R1 Offline
Konkretny
****




Liczba postów: 558
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 1
#2
RE: Amor
Potrzebny jeżeli lubisz latać na gumie i nie kładziesz moto delikatnie druga sprawa ostre wyjście z zakrętu i powiedzmy wychodzisz z zakrętu na prostą i masz górkę lecisz dosyć ostro podnosisz na górce przelatując kładziesz też możesz telepę złapać a co do technicznych rzeczy to łożyska główka ramy koło złe ciśnienie w gumie źle wyważone koło jest parę rzeczy.
A bez zbędnego ględzenia jeżeli lubisz zapierd..ać i ogólnie masz wszystko w dupie to jak najbardziej warto wydać te 2koła Red_icon_yes
Inna sprawa ze źle wyregulowany amor też może przeszkadzać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-10-05, 05:30 PM przez YZF R1.)
2011-10-05, 05:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
XoXo
Unregistered




 
#3
RE: Amor
ogólnie bez amortyzatora da się jeżdzić itp ale jak jest to bardzo dobrze ( niestety często seryjne nie są zbyt bogate w ustawienia itp.) Pomaga pozbyć się/zniwelować niechciany efekt shimmy podczas gdy ostro dajesz w palnik swojej niuni Red_icon_smile a poza tym do bardziej wyczynowych rzeczy takich jak opisał YZF R1
2011-10-05, 05:53 PM
Odpowiedz cytując ten post
artur Offline
Użytkownik
***

Koblenz (Niemcy)


Liczba postów: 115
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#4
RE: Amor
ymm.. ok.. no raczej na początek nie będę jej ostro trenował.. do tego motocykla mam respekt.. także raczej ostrożnie, ale z biegiem czasu wszystko sie przyda Red_icon_cheesygrin
Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy niż niektórzy w ciągu całego życia!
2011-10-05, 09:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Marker Offline
Młody
**

Milanówek
RN 23 biała

Liczba postów: 49
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#5
RE: Amor
Siema Artur.
Podejżewam że na więkrzość twoich pytań znajdziesz odpowiedzi w książce David L. Hough MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY.
Dostępna w sieci.
Tematy są wyjaśniane zajebiście dogłębnie.
Pozdrawiam.
2011-10-05, 09:31 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#6
RE: Amor
Obecnie chyba każdy sport jest wyposażony seryjnie w amorek. Dodałbym też, że może uratować 4litery gry szybko przejeżdżasz przez poprzecznie poprowadzone tory.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2011-10-05, 10:28 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
artur Offline
Użytkownik
***

Koblenz (Niemcy)


Liczba postów: 115
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#7
RE: Amor
Dzieki Marker.. książka juz do mnie idzie Red_icon_smile pogrążę sie w lekturze Red_icon_smile
Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy niż niektórzy w ciągu całego życia!
2011-10-06, 01:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#8
RE: Amor
moim zdaniem jazda bez amora to nie jazda Red_icon_smile jak nie mialem amora w gs500F to powyzej 130 wejscie w zakret bylo modlitwa i walka o przetrwanie a na prostej powyzej 150 mialem takie shimy ze bolaly mnie rece od ciagniecia kierownicy aby go uspokoic. Jesli nie brakuje Ci kasy a planujesz jezdzic dosc ostro to jak najbardziej kup go dla wlasnego bezpieczenstwa
2011-10-06, 02:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BeMisz Offline
Administrator
*******

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,421
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#9
RE: Amor
problem polega nie jedynie na gumowaniu, ale na odciążeniu przodu przy ostrym (i przeważnie ciągłym) przyspieszeniu - czyli odkręcasz ile się da, a prędkościomierz przekracza 150, 180, 200, 220... Red_icon_wink

potem wystarczy mniejsza/większa nierówność na drodze i możesz wyłapać shimmę, która napełni Ci kombinezon fekaliami, aż po pas Red_icon_sad

ja mam w RN22 amor seryjny (nie zamontowałem jeszcze starego amora z RR'ki), ale wielokrotnie przy ostrzejszej jeździe po nierównej drodze musiałem mocno trzymać kierownicę, bo telepało na lewo i prawo Red_icon_sad
(zwłaszcza przy prędkościach powyżej 200 km/h)
2011-10-09, 08:50 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
artur Offline
Użytkownik
***

Koblenz (Niemcy)


Liczba postów: 115
Dołączył: Sep 2011
Reputacja: 0
#10
RE: Amor
no to jak BeMisz pisze to raczej z takimi prędkościami na początek nie będzie.. to raczej później się przyda Red_icon_smile
Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy niż niektórzy w ciągu całego życia!
2011-10-09, 09:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->