Ustawienie lag względem półki
Autor Wiadomość
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#1
Ustawienie lag względem półki
mam taki problem, po wymianie uszczelniaczy i oleju zastanawiam sie jak wysoko/nisko czy na rowno ustawic lagi wzgledem polki ( tzn ile maja wystawac ponad polke albo ile je wypuscic ) w gixach wiem ze w serii powinny wystawac o jakies 7mm natomiast rłanki widzialem ze maja na rowno, Jak kupowalem swoja mialem wypuszczone troche natomiast potem ustawilem na rowno zeby mnie rece nie bolaly i pomoglo Red_icon_tongue ale ma to wplyw na jazde w winklach dlatego moze ktos sie orientowal jak jest "najlepiej" ? Jak mialem na rowno i wypuscilem je 7mm wyzej to czuje duza roznice w winklach i nie koniecznie na lepsze, albo po prostu sie przyzwyczailem.
Rn19 + Full Alpinestars + Shoei El capitan Red_icon_smile
2012-06-05, 01:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#2
RE: Ustawienie lag względem półki
Nie ma uniwersalnego ustawienia zawieszenia, kazde moto sie ustawia pod konkretna wage danego kierownika. Standardowe ustawienia dla RN19 i kierowcy wazacego ok. 80kg znajdziesz w serwisowce, amory sa na rowno z polka, a pozniej to juz zabawa z dostrojeniem optymalnego ustawienia najlepiej przy pomocy dwoch kumpli i tasmy (plus cisnienie w oponach bo czesto sie o tym zapomina..). Sobie ustawiam zawsze dobicie i odbicie +1 lub +2 kliki w strone twardego- nie lubie jak moto buja w zakretach i sprezyny oryginalne zmienilem na progresywne, na polskie dziury, koleiny itd jak znalazl Red_icon_wink
2012-06-05, 03:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#3
RE: Ustawienie lag względem półki
Jak wypuscisz do gory lagi to bedzie sie lepiej prowadzil na winklach bo bedzie nizej srodek ciezkosci. Ale pamietaj tez zeby z tylu na sprezynie troche sciagnac, co z kolei moze tez byc niewskazane jak malo wazysz. Ale z kolei jak przod obnizysz a tyl zostawisz w serii to przy hamowaniu moze miec tendencje do odrywania tylu, co po czesci mozna skompensowac skreceniem sily odbicia tylniego amortyzatora.
2012-06-05, 09:15 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#4
RE: Ustawienie lag względem półki
waze 83 kg przy 193cm , a w ktorym miejscu skreca sie sprezyne? moze znacie kogos w wwa kto by sie podjal zestrojenia zawieszenia konkretnie pode mnie?
Rn19 + Full Alpinestars + Shoei El capitan Red_icon_smile
2012-06-06, 07:21 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#5
RE: Ustawienie lag względem półki
Sprezyne sie skreca na gorze tam gdzie ustawiasz dobicie amorka, tyle ze od amorkajest te dosc cienkie wystajace pokretlo na srubokret a sprezyne skrecasz tanakretka co jest na klucz szesciokatny.

Tu masz np. fajnie wyjasnione co do ustawiania sprezyn pod ciezar jezdzca.

http://www.youtube.com/watch?v=zNrbCLXJ01I

Generalnie chodzi o to by skrecic sprezyny tak, aby gdy usiadziesz na moto pod Twoim ciezarem amorek pracowal mniej wiecej w polowie swego zakresu. Wowczas najefektywniej pracuje i masz najlepsza trakcje. Ustawienie dobicia i odbicia amorkow to kwestia preferencji wlasnych i tego po jakiej nawierzchni bedziesz jezdzil, czy ma nurkowac w hamowaniu, czy latwiej stawac na kolo itp.
2012-06-06, 07:55 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#6
RE: Ustawienie lag względem półki
Tu jest wyjasnione co i jak: http://www.youtube.com/watch?v=F9yQylk1h...re=related. Bierz dwoch kumpli, srubokret, klucz do sprezyn i do dziela. Zapisz sobie wyjsciowe ustawienia a pozniej kombinuj i zapisuj zmiany az trafisz w 10 Red_icon_wink
2012-06-06, 01:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->