Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Ustawienie lag względem półki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
mam taki problem, po wymianie uszczelniaczy i oleju zastanawiam sie jak wysoko/nisko czy na rowno ustawic lagi wzgledem polki ( tzn ile maja wystawac ponad polke albo ile je wypuscic ) w gixach wiem ze w serii powinny wystawac o jakies 7mm natomiast rłanki widzialem ze maja na rowno, Jak kupowalem swoja mialem wypuszczone troche natomiast potem ustawilem na rowno zeby mnie rece nie bolaly i pomoglo Red_icon_tongue ale ma to wplyw na jazde w winklach dlatego moze ktos sie orientowal jak jest "najlepiej" ? Jak mialem na rowno i wypuscilem je 7mm wyzej to czuje duza roznice w winklach i nie koniecznie na lepsze, albo po prostu sie przyzwyczailem.
Nie ma uniwersalnego ustawienia zawieszenia, kazde moto sie ustawia pod konkretna wage danego kierownika. Standardowe ustawienia dla RN19 i kierowcy wazacego ok. 80kg znajdziesz w serwisowce, amory sa na rowno z polka, a pozniej to juz zabawa z dostrojeniem optymalnego ustawienia najlepiej przy pomocy dwoch kumpli i tasmy (plus cisnienie w oponach bo czesto sie o tym zapomina..). Sobie ustawiam zawsze dobicie i odbicie +1 lub +2 kliki w strone twardego- nie lubie jak moto buja w zakretach i sprezyny oryginalne zmienilem na progresywne, na polskie dziury, koleiny itd jak znalazl Red_icon_wink
Jak wypuscisz do gory lagi to bedzie sie lepiej prowadzil na winklach bo bedzie nizej srodek ciezkosci. Ale pamietaj tez zeby z tylu na sprezynie troche sciagnac, co z kolei moze tez byc niewskazane jak malo wazysz. Ale z kolei jak przod obnizysz a tyl zostawisz w serii to przy hamowaniu moze miec tendencje do odrywania tylu, co po czesci mozna skompensowac skreceniem sily odbicia tylniego amortyzatora.
waze 83 kg przy 193cm , a w ktorym miejscu skreca sie sprezyne? moze znacie kogos w wwa kto by sie podjal zestrojenia zawieszenia konkretnie pode mnie?
Sprezyne sie skreca na gorze tam gdzie ustawiasz dobicie amorka, tyle ze od amorkajest te dosc cienkie wystajace pokretlo na srubokret a sprezyne skrecasz tanakretka co jest na klucz szesciokatny.

Tu masz np. fajnie wyjasnione co do ustawiania sprezyn pod ciezar jezdzca.

http://www.youtube.com/watch?v=zNrbCLXJ01I

Generalnie chodzi o to by skrecic sprezyny tak, aby gdy usiadziesz na moto pod Twoim ciezarem amorek pracowal mniej wiecej w polowie swego zakresu. Wowczas najefektywniej pracuje i masz najlepsza trakcje. Ustawienie dobicia i odbicia amorkow to kwestia preferencji wlasnych i tego po jakiej nawierzchni bedziesz jezdzil, czy ma nurkowac w hamowaniu, czy latwiej stawac na kolo itp.
Tu jest wyjasnione co i jak: http://www.youtube.com/watch?v=F9yQylk1h...re=related. Bierz dwoch kumpli, srubokret, klucz do sprezyn i do dziela. Zapisz sobie wyjsciowe ustawienia a pozniej kombinuj i zapisuj zmiany az trafisz w 10 Red_icon_wink