RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
|
Autor |
Wiadomość |
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Witam Panowie może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w swojej R1 a mianowicie próbujemy naprawić kolegi rn09 02r wersja USA problem jest taki że jak moto zimne jego pierwsze odpalenie i rozgrzanie oraz jazda wszystko jest ok nawet ostatnio kolega zrobił prawie 30km zatrzymał się i ponowne odpalenie moto już nie jeździ jak trzeba a mianowicie gdy na postoju daje się powoli gazu idzie elegancko do 10 tys obr a potem zaczyna strzelać prychać kichać i nie może się wkręcić do odcinki a prędkość max to jest 240-250km/h
sprawdzona pompa paliwa trzyma ekstra cisnienie
nowe swiece irydowe zalozone poprzednie po przebiegu niby 6tys km są wypalone elektrody ujemne.
zawory niby byly sprawdzane niedawno są ok
ładowanie ciagle niezależnie od obrotow trzyma 13,5V
diagnostyka zrobiona nie wykazuje żadnych błędów
TPS tez ustawiony ok
jest problem napewno z czujnikiem dolotu powietrza w airboxie bo jest wedlug tego co sprawdzilem wstawiony czujnik od płynu chłodzącego bo on dopiero przy 50st C ma 800ohmów a według serwisówki powinien mieć przy 20st C oporność 450-550ohmów. ale nawet bez niego tak jak mowie 30km i nastepne odpalenie i moto juz nie jeździ jak trzeba.
wiec wątpię aby to on był przyczyną tej usterki.
podpowie ktoś cos ?
|
|
2015-05-12, 11:17 AM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
właśnie objawy z wypalonymi swiecami wskazywałyby na ubogą mieszankę ale z kolei według tego czujnika dolotu powietrza co jest teraz to on wskazuje jakby powietrze było bardzo zimne przez co daje duzo paliwa wiec by przelewał, ale co ciekawe przy 16st C na zewnatrz wyswietlacz pokazuje prawidlowa wartość, ale gdy sprawdzalem miernikiem czujnik źle wskazuje bo jak pisalem 800ohmow ma dopiero przy 50st C gdzie powinien miec 500 w 20st C. ale jak pisalem czy z czujnikiem czy bez objawy są te same.
czujnik płynu chlodzącego wskazuje dobrze bo to przecież tam jest tylko jeden czujnik i on pokazuje dobrze temperature silnika na wyswietlaczu. moto ma 40 tys km przebiegu od 6 lat byla u jednego wlasciciela kolegi ktory to twierdzi ze zawory byly sprawdzane i jest ok nie trzeba bylo regulowac.
ale osobiscie uwazam ze to nie zawory bo chwila moment juz by sie rozgrzal i by byly takie objawy a tu mozna zrobic 30km i jest wszystko ok a zgasisz odpalisz i juz moto prycha kicha. albo problem z iskrą albo z jakims czujnikiem od zaplonu, 20 maja jest ustawiona do serwisu jakiegoś zobaczymy do tego czasu jak nie znajdziemy przyczyny trzeba bedzie oddac do mechaniora
co do cewkofajek moglo by być ale kurcze to naraz conajmniej 3 cewkofajki by padły? małe szanse moim zdaniem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-05-13, 12:54 PM przez maciekx.)
|
|
2015-05-13, 12:47 PM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
podczas diagnostyki pokazuje prawidlowe wartosci otwarcia od max do minimum. ma się mieścić "od do" i tak jest. a na wyswietlaczu przeciez jest to co dostaje komputer z polozenia przepustnicy.
|
|
2015-05-13, 01:50 PM |
|
griosek
ninja
Warszawa
zx10r
Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Na forum jest kilka wypowiedzi na temat, że przy uszkodzonym TPSie czasami nie pojawia się błąd i na wyświetlaczu jest wszystko ok...
U mnie akurat tak nie było, dlatego nie traktuj mojej wypowiedzi jako fachowej porady .
|
|
2015-05-13, 02:16 PM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Tzn mi nie chodzi o błąd bo błędu nie ma żadnego. Ale gdy wejdziesz w diagnostyke to pokazuje wartość chyba w procentach i na zamkniętym ma być od tam 0-15 strzelam bo nie pamiętam i w tej wartości ma się zmieścić i jest kręcisz manete do końca procenty lecą i na max otwartej ma być od 95- do iluś tam i też się mieści w tej wartości więc wydaje mi się że jest to pomiar wiarygodny bo to chyba wartość zwrotna z kompa na wyświetlacz wiec jeśli komp jest ok to myślę że jest dobrze ustawiony ale szczerze to jaki to miało by wpływ na to że moto od odpalenia do pierwszego zgaszenia moto Smiga super a później strzela prycha
|
|
2015-05-13, 03:26 PM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
i też w diagnostyce pokazywał Ci dobre wartości ? tak jak opisałem wyzej ?
|
|
2015-05-14, 01:47 PM |
|
Endrju77
Świeżak
Liczba postów: 2
Dołączył: Mar 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Z racji tego że mowa o moim moto a już mam dostęp do forum wtrącę się do tematu. odpowietrzenie sprawdzone a nawet na otwartym zbiorniku był test .
|
|
2015-05-14, 07:54 PM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Griosek dlaczego piszesz ze tps się nie ustawia jak widzę w serwisowce jest pokazane że jest możliwość regulacji na srubkach jak w każdym chyba moto czy aucie
|
|
2015-05-14, 08:43 PM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Ale o co chodzi jakie pretensje do kogo? Nie kumam gdzie ja napisałem że mam jakieś pretensje do kogoś? Czytam wszystkie sugestie i analizuje pytam więc nie bardzo was rozumiem
|
|
2015-05-16, 09:46 AM |
|
maciekx
Świeżak
GSX-R 1000 k5
Liczba postów: 9
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
|
RE: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Dla potomnych co może będą mieli podobny problem to winny byl czujnik identyfikacji walka rozrządu. Nawet serwis nie potrafił tego zdiagnozowac ale na szczęście po 3 miesiącach nierównej walki się udało
|
|
2015-06-13, 09:17 AM |
|