Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN09 powyżej 10 tyś obr kicha strzela pomocy bo już pomysły się kończą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Panowie może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem w swojej R1 a mianowicie próbujemy naprawić kolegi rn09 02r wersja USA problem jest taki że jak moto zimne jego pierwsze odpalenie i rozgrzanie oraz jazda wszystko jest ok nawet ostatnio kolega zrobił prawie 30km zatrzymał się i ponowne odpalenie moto już nie jeździ jak trzeba a mianowicie gdy na postoju daje się powoli gazu idzie elegancko do 10 tys obr a potem zaczyna strzelać prychać kichać i nie może się wkręcić do odcinki a prędkość max to jest 240-250km/h

sprawdzona pompa paliwa trzyma ekstra cisnienie
nowe swiece irydowe zalozone poprzednie po przebiegu niby 6tys km są wypalone elektrody ujemne.
zawory niby byly sprawdzane niedawno są ok
ładowanie ciagle niezależnie od obrotow trzyma 13,5V
diagnostyka zrobiona nie wykazuje żadnych błędów
TPS tez ustawiony ok

jest problem napewno z czujnikiem dolotu powietrza w airboxie bo jest wedlug tego co sprawdzilem wstawiony czujnik od płynu chłodzącego bo on dopiero przy 50st C ma 800ohmów a według serwisówki powinien mieć przy 20st C oporność 450-550ohmów. ale nawet bez niego tak jak mowie 30km i nastepne odpalenie i moto juz nie jeździ jak trzeba.
wiec wątpię aby to on był przyczyną tej usterki.
podpowie ktoś cos ?
Sprawdź działanie czujnika temperatury silnika, najlepiej wg. serwisówki przy różnych temperaturach, albo podmień na próbę, bo może raz działa dobrze raz źle.
Zrób porządek z czujnikiem dolotu powietrza, bo on też ma wpływ na mieszankę paliwa, a u ciebie są objawy jak by paliwa za mało dostawał.
Sprawdź ciśnienie sprężania na mocno rozgrzanym silniku mogą zawory się podwieszać albo są wypalone. Może też być problem z cewkami.
uszkodzony czujnik temperatury powietrza ,nie ma aż tak dużego wpływu na pracę silnika ,motocykl będzie chodził podobnie ,objawy to większe zużycie paliwa i częste strzały w wydech.
Podobno zawory ustawiane ,podobno robi wielką różnicę Red_icon_cheesygrin ewidentnie do sprawdzenia
układ wtryskowy do sprawdzenia ,posiadam sprawny jak coś mogę pożyczyć do sprawdzenia Red_icon_smile kwestia dogadania Red_icon_smile
od tego bym zaczął ,potem można główkować dalej Red_icon_smile
właśnie objawy z wypalonymi swiecami wskazywałyby na ubogą mieszankę ale z kolei według tego czujnika dolotu powietrza co jest teraz to on wskazuje jakby powietrze było bardzo zimne przez co daje duzo paliwa wiec by przelewał, ale co ciekawe przy 16st C na zewnatrz wyswietlacz pokazuje prawidlowa wartość, ale gdy sprawdzalem miernikiem czujnik źle wskazuje bo jak pisalem 800ohmow ma dopiero przy 50st C gdzie powinien miec 500 w 20st C. ale jak pisalem czy z czujnikiem czy bez objawy są te same.
czujnik płynu chlodzącego wskazuje dobrze bo to przecież tam jest tylko jeden czujnik i on pokazuje dobrze temperature silnika na wyswietlaczu. moto ma 40 tys km przebiegu od 6 lat byla u jednego wlasciciela kolegi ktory to twierdzi ze zawory byly sprawdzane i jest ok nie trzeba bylo regulowac.
ale osobiscie uwazam ze to nie zawory bo chwila moment juz by sie rozgrzal i by byly takie objawy a tu mozna zrobic 30km i jest wszystko ok a zgasisz odpalisz i juz moto prycha kicha. albo problem z iskrą albo z jakims czujnikiem od zaplonu, 20 maja jest ustawiona do serwisu jakiegoś zobaczymy do tego czasu jak nie znajdziemy przyczyny trzeba bedzie oddac do mechaniora

co do cewkofajek moglo by być ale kurcze to naraz conajmniej 3 cewkofajki by padły? małe szanse moim zdaniem.
Co oznacza w twojej wypowiedzi "TPS ustawiony ok"? Bo TPS to czujnik położenia przepustnicy i jego się nie ustawia Red_icon_wink. Jest możliwość aby to on był przyczyną kolegi problemów...
podczas diagnostyki pokazuje prawidlowe wartosci otwarcia od max do minimum. ma się mieścić "od do" i tak jest. a na wyswietlaczu przeciez jest to co dostaje komputer z polozenia przepustnicy.
Na forum jest kilka wypowiedzi na temat, że przy uszkodzonym TPSie czasami nie pojawia się błąd i na wyświetlaczu jest wszystko ok...
U mnie akurat tak nie było, dlatego nie traktuj mojej wypowiedzi jako fachowej porady Red_icon_wink.
Tzn mi nie chodzi o błąd bo błędu nie ma żadnego. Ale gdy wejdziesz w diagnostyke to pokazuje wartość chyba w procentach i na zamkniętym ma być od tam 0-15 strzelam bo nie pamiętam i w tej wartości ma się zmieścić i jest kręcisz manete do końca procenty lecą i na max otwartej ma być od 95- do iluś tam i też się mieści w tej wartości więc wydaje mi się że jest to pomiar wiarygodny bo to chyba wartość zwrotna z kompa na wyświetlacz wiec jeśli komp jest ok to myślę że jest dobrze ustawiony ale szczerze to jaki to miało by wpływ na to że moto od odpalenia do pierwszego zgaszenia moto Smiga super a później strzela prycha
Ja miałem podobnie jak mi właśnie TPS padł może spróbuj od tego...
i też w diagnostyce pokazywał Ci dobre wartości ? tak jak opisałem wyzej ?
tak jak pisałem wcześniej, kilka osób w innych tematach napisało, że przy uszkodzonym TPSie nie pokazywalo im bledu i w trybie diagnostycznym też pokazywalo im poprawne wartości.
Moim zdaniem warto to sprawdzić (podmienic)...
Mialem w mojej cos podobnego. Max 230 i dupa. Tps byl ok i jak sie okazalo przy wymianie swiec koles z serwisu zapoerdolil smarem odpowietrzenie zbiornika paliwa i cos ze nie wytwarzalo sie podcisnienie czy jakos tak. Po wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy.
Z racji tego że mowa o moim moto a już mam dostęp do forum wtrącę się do tematu. odpowietrzenie sprawdzone a nawet na otwartym zbiorniku był test .
Griosek dlaczego piszesz ze tps się nie ustawia jak widzę w serwisowce jest pokazane że jest możliwość regulacji na srubkach jak w każdym chyba moto czy aucie
źle się wyraziłem. TPS (z tego co wiem) nie regulejesz. Możesz natomiast przestawić jego położenie, ale w samego tpsa nie ingerujesz. Nie ma co więcej brnąć w ten temat, ja tylko podrzuciłem pomysł na podstawie wiedzy jaką posiadam.
Nie jestem mechanikiem, dlatego mogę się mylić nawet w tak prostych rzeczach Red_icon_smile
maciekx ,każdy widzę chce Ci pomóc na ile ma wiedzę ,ale odnoszę wrażenie ,że jeszcze masz pretensje, wiadomo jak to jest ,wróżenie przez internet ,więc wyluzuj Red_icon_cheesygrin
Najlepiej zrobisz jak oddasz fachowcom
Ale o co chodzi jakie pretensje do kogo? Nie kumam gdzie ja napisałem że mam jakieś pretensje do kogoś? Czytam wszystkie sugestie i analizuje pytam więc nie bardzo was rozumiem
Dla potomnych co może będą mieli podobny problem to winny byl czujnik identyfikacji walka rozrządu. Nawet serwis nie potrafił tego zdiagnozowac ale na szczęście po 3 miesiącach nierównej walki się udało