Serwisowanie RN12
Autor Wiadomość
Lukaniu94 Offline
Użytkownik
***

Świętokrzyskie
RN 12 GOLD

Liczba postów: 206
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#1
Serwisowanie RN12
Chciałbym się was poradzić w sprawie serwisowania motoru, czy lepiej jest to robić w autoryzowanym serwisie czy lepiej u jakiegoś "janusza" nie obrażając tu nikogo..
Otóż chciałbym wyregulować zawory i posprawdzać ciśnienie oleju łańcuszki, pompę oraz magneto(podpowiedzi Koczisa że to może się sypać) pisałem w tej sprawie do kilku serwisów i to odpowiedź jednego z nich:
"Dzień dobry,
Koszt sprawdzenia luzów zaworowych w tym motocyklu to 200 zł. Mówimy o samym sprawdzeniu. Jeśli pomiary luzów, wykażą że wartości luzów są poza wymiarami referencyjnymi, które przewiduje serwisówka i zachodzi potrzeba demontażu wałków rozrządu i szkalnek zaworowych, w celu wymiany płytek regulacyjnych, to koszt operacji wzrasta do 350 zł, plus koszt ewntualnej i lości regulacyjnych płytek zaworowych (10-12 zł za sztukę płytki). Czasami również potrzebna jest wymiana uszczelki dekla zaworowego, w zależności o stanu uszczelki która jest zamontowana aktualnie na motocyklu. Można zastosować ewentualnie starą uszczelkę wklejając ją na pastę Dirko po uprzednim dokładnym oczyszczeniu lub wymienić na nową. Koszt uszczelki do tego modelu to 183 zł oryginał yamaha lub 145 zł zamiennik marki Athena.
Jeśli chodzi o kontrolę magneta jesteśmy w stanie to wykonać, po zdjęciu dekla alternatora, gdzie będziemy musili po oględzinach zastosować nową uszczelkę dekla, a operacja kontroli koła magnesowego kosztuje w granicach 30-50 zł, koszt uszczelki z zamienika to około 40-50 zł.
Smarowanie natomiast to kwestia pomiaru ciśnienia jakie generuje pompa oleju i porównie go z danymi serwisowymi oraz skontrolownie stanu łańcucha odpowiadającego za pracę pompy oleju. Koszt operacji to okolo 120 zł.
Stanu faktycznego panewek nie jesteśy w stanie w żaden sposób skontrolować, od tak na życzenie klienta, ponieważ wiąże sie to z kompletnym demontażem silnika z ramy i jego rozpołowieniem, aby dostać się do wału(niestety nie ma innej metody) tak więc taka operacja to raczej kiepski pomysł, o ile nic niepokojącego się nie dzieje. Koszt takiej ioperacji to 1600 zł czyli równowartośc robocizny, za remont generalny silnika.
W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt."

Rozeznałem się trochę w sytuacji i tutaj gdzie Koczis robi mi powiedzieli cenę 250+ koszt płytek (zapytałem czy cena uwzględnia już rabat ktróy widnieje na stornie, narazie nie dostałem odpowiedzi.

Napisałem jeszcze do tego serwisu że "chcą troszkę drogo jak za regulację zaworów bo cena w innych serwisach zaczyna się od 250+ zł i dostałem taką odpowiedź: 
"Witam,
Jeśli chodzi o koszt regulacji luzów i jej cenę, juz piszę z czego ona wynika.
Nasza cena, samej  kontroli luzów zaworowych, jest to kwota raczej standardowa w naszym mieście. Rozpiętość cenowa to 150-220 zł, zależy w jakim serwisie.
Cena regulacji przy demontażu wałków rozrządu to, niestety juz zupełnie inna operacja. Należy je zdemontować, zdemomontować szklanki zaworowe, wyciągnąc płytki regulacyjne, wyliczyć konkretne płytki zaworowe aby luz zaworowy był w zakresie referencyjnym, o którym mówi serwisówka, poskładać cały rozrząd i ponownie sprawdzić luzy. Niestety czasem zdarza się że mimo idealnych (naszym zdaniem) pomiarów, dobrana płytka nie jest tą właściwą, ponieważ np: gniazdo zaworu jest lekkow wypalone i luz nie mieści się w zakresie referencyjym, a co za tym idzie luz należy zwiększyć lub pomniejszyć biorąc po uwagę nową okoliczność i okazuje się że operację demontażu wałków trzeba powtórzyć.
Jak pokazuje nam doświadczenie oraz klienci przyjeżdzający do nas na poprawki tej czynnościi, prawie żaden radomski serwis nie przeprwadza tej operacji w wyżej opisany przeze mnie sposób. Biorą przeważnie 200 zł za  "regulację zaworów" które jest niczym innym jak przetarciem dekla zaworowego szmatką, aby wyglądał na wyczyszczony a zawory w świadomości klienta wyregulowane.Niestety tak to wygląda, a my jako najstarszy serwis motocyklowy w Radomiu nie pozwalamy sobie na tego typu praktyki.
Cena 350 zł za podkreślam, regulacje, a nie sprawdzenie to nie jest wygórowana kwota, szczególnie że przy wprawnym mechaniku to operacja na cały dzień pracy.
W zimowej promocji jeśli zaszłaby potrzeba regulacji możemy to wykonac za 300 zł i proszę wziąć pod uwagę że może czynności regulacyjne nie będą wymagane w Pana pojeździe.
Całość serwisu o którym Pan pisze, biorąc pod uwagę regulację zaworów zamknęłaby się w okolicach 550-600 zł plus ewentualny koszt płytek regulacyjnych, ale nie wiemy aktualnie jaka ich ilość byłaby wymagana.
W razie dodatkowych pytań prosze o kontakt."

Jak myślicie mają pojęcie o tym co robią i czy cena adekwatna do tego co trzeba zrobić i ewentualnie o co jeszcze zapytać? 
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-11-29, 02:46 PM przez Lukaniu94.)
2016-11-29, 02:42 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kyniu Offline
Konkretny
****

Rzeszów
RN22

Liczba postów: 942
Dołączył: May 2013
Reputacja: 1
#2
RE: Serwisowanie RN12
Pewnie mają pojęcie bo to nie jest żadna filozofia ale ja tam wole sam to zrobić i mieć pewne Red_icon_tongue A w serwisach bardzo często pracują praktykanci tak że przed oddaniem do serwisu lepiej się upewnij kto by to robił.
-
Zapraszam na mój portal: Twoje Usługi w Internecie [Obrazek: small-logo.png]
2016-11-29, 03:05 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,674
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#3
RE: Serwisowanie RN12
(2016-11-29, 03:05 PM)kyniu napisał(a): A w serwisach bardzo często pracują praktykanci tak że przed oddaniem do serwisu lepiej się upewnij kto by to robił.
Dokładnie. Właśnie dla tego jak ja oddawałem R1 na zaworki, to był warunek. Żaden praktykant nie może się dotykać do moto i faktycznie wszystko robił jeden, doświadczony, główny mechanik ASO Red_icon_cheesygrin
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > pustka w garażu



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2016-11-29, 03:18 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,206
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#4
RE: Serwisowanie RN12
(2016-11-29, 03:18 PM)Koczis napisał(a): i faktycznie wszystko robił jeden, doświadczony, główny mechanik ASO Red_icon_cheesygrin

tzn. ?? Robiłeś razem z nim ??
2016-11-30, 08:06 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,674
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#5
RE: Serwisowanie RN12
(2016-11-30, 08:06 PM)A.S. napisał(a):
(2016-11-29, 03:18 PM)Koczis napisał(a): i faktycznie wszystko robił jeden, doświadczony, główny mechanik ASO Red_icon_cheesygrin

tzn. ?? Robiłeś razem z nim ??

Nie, ale widziałem wszystko na monitorze, bo siedziałem w serwisie cały dzień.
   
Można sobie siedzieć na kanapie i oglądać co robi mechanik. Traf chciał, że akurat moje moto postawili pod samym okiem kamery Red_icon_cheesygrin
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > pustka w garażu



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2016-11-30, 09:24 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Paul89R1 Offline
Ride or stay Home
***

Lubuskie
Yamaha R1 rn19

Liczba postów: 205
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 1
#6
RE: Serwisowanie RN12
No to gicior..

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam..
Paul89R1
2016-12-02, 12:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->