Montaż crashpadow rn22
Autor Wiadomość
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#21
RE: Montaż crashpadow rn22
Wydaje mi się ,że nowa R1 ma jednak inny silnik Red_icon_smile
Od nowa zaprojektowany silnik o mocy 200 KM, z wykorbieniami w dwóch płaszczyznach, inspirowany motocyklem M1.

W celu stworzenia całkowicie nowego super-motocykla, naszpikowanego zaawansowaną technologią, Yamaha opracowała nowy, lekki i kompaktowy silnik, który daje początek nowej erze motocykli sportowych o wysokich osiągach.

Sercem nowego, 4-cylindrowego, rzędowego silnika o pojemności 998 cm3 jest wał korbowy zaprojektowany w technologii crossplane. Ta technologia, dostarczająca mocny, liniowo przyrastający moment obrotowy, zapewnia przełożenie przepustnicy na tylne koło w stosunku 1:1 i charakter, który umożliwia kierowcy pełną eksploatację wysokiej mocy wyjściowej nowego YZF-R1.

Pełna sukcesów koncepcja crossplane oryginalnie została opracowana z pomocą Valentino Rossiego do motocykli MotoGP. Najnowsza generacja R1 nadal korzysta z tej innowacyjnej technologii. Wykorbienia 270°-180°-90°-180° silnika crossplane nadają każdemu tłokowi i korbowodowi ich indywidualny, oddzielny ruch, tworząc mocniejsze pulsowanie w niskim i średnim zakresie obrotów, wydając charakterystyczny ryk na wysokich obrotach.

Dzięki zaawansowanej technologii, która jako pierwsza została użyta w Yamahach YZR-M1 MotoGP, nowy silnik korzysta z całej gamy rozwiązań, zaprojektowanych w celu zwiększenia ilości zasysanego powietrza przy jednoczesnym zmniejszeniu strat mocy. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii w każdym obszarze nowego silnika zaowocowało uzyskaniem mocy maksymalnej (bez układu doładowania ram air) 200 KM.

Nowa konstrukcja wału korbowego

Udowadniając, jak bardzo ta nowa jednostka o mocy 200 KM różni się od swego poprzednika, warto podkreślić, że nie tylko ma ona inny stosunek średnicy cylindra x skoku tłoka, inny stopień sprężania, cylindry, głowicę cylindrów i system wtrysku paliwa, lecz także korzysta z całkowicie nowej konstrukcji wału korbowego, wykonanego w technologii crossplane. Jedyną rzeczą, która łączy R1 nowej generacji z aktualnym modelem jest jej nazwa!

Aby móc dostarczać doskonałe przyspieszenie o natychmiastowej reakcji, moment inercji wału korbowego w generacji 2015 jest ustawiony na poziomie o około 20% niższym niż w obecnym modelu. Nowy układ korbowy zawiera lekki wałek wyrównoważający, którego obciążenia znajdują się w pobliżu cylindrów zewnętrznych, co w konsekwencji redukuje moment inercji podczas mocnego przyspieszenia i wysokich poziomów liniowo narastającego momentu obrotowego.

Bardzo wydajna głowica cylindrów i konstrukcja zaworów

Dla uzyskania niezwykle wydajnej dostawy mieszanki powietrzno-paliwowej, silnik R1 2015 został wyposażony w nową głowicę cylindrów o wysokim stopniu sprężania 13.0:1, którą charakteryzuje zmieniony kształt otworów oraz duże zawory dolotowe i wydechowe o średnicach odpowiednio 33 mm i 26,5 mm. Ponadto, został zmniejszony kąt otwarcia zaworów dla uzyskania kompaktowej komory spalania.

Ta nowa konstrukcja umożliwia wydajniejszą dostawę mieszanki powietrzno-paliwowej do komory spalania oraz zawirowanie mieszanki, przyspieszając jej spalanie i wydajność oraz zapewniając lepsze właściwości momentu obrotowego.

Pierwsze tytanowe korbowody wykonane metodą łamania w motocyklu produkowanym seryjnie

W celu uzyskania nowego poziomu sportowych osiągów, silnik nowej R1 został wyposażony w tytanowe korbowody wykonane metodą łamania. Zastosowany w nich specyficzny stop tytanowy jest o około 40 % lżejszy od stali, co umożliwia uzyskanie ekstremalnie reagującego charakteru silnika i wielkiej mocy przy wysokich obrotach.

Dzięki zastosowaniu technologii łamania, konstrukcja stopy korbowodu charakteryzuje się ekstremalnie wysokim poziomem precyzji, zapewniając stałe, wysokie osiągi przy wysokich obrotach. Dodatkowo, metoda ta przyczynia się do zmniejszenia tendencji do deformacji stopy korbowodu przy wysokich obrotach, oferując najwyższą niezawodność.

Lekkie tłoki z kutego aluminium

Nowe, odkuwane tłoki o konstrukcji "mostu skrzynkowego", która zapewnia wysoki poziom sztywności, a jednocześnie charakteryzuje się niską masą. O niezmienne, wydajne chłodzenie dba specjalnie zaprojektowany układ chłodzenia tłoków strumieniem oleju.

Lekkie i wytrzymałe tłoki z kutego aluminium w znacznym stopniu przyczyniają się do uzyskania wysokiego poziomu mocy razem z mocnym liniowo narastającym momentem obrotowym i doskonałą odpowiedzią zwrotną przepustnicy. Oprócz tego, wykorzystanie pierścieni tłokowych o niskim naprężeniu i nowych sworzni tłokowych z karbonową powłoką typu diamentowego (DLC) również pomaga zredukować straty spowodowane tarciem, zwiększając osiągi.

Nowy, dźwigienkowy mechanizm napędu zaworów

Po raz pierwszy w historii R1 zastosowano nowy, dźwigienkowy mechanizm napędu zaworów, w którym proporcje ramion dźwigni zapewniają podniesienie zaworu wyżej niż wysokość krzywki, przy jednoczesnym zmniejszeniu jej obciążenia, redukując tym samym straty spowodowane tarciem. Nowa konstrukcja dźwigni zawiera ekstremalnie wytrzymałą powłokę karbonową typu diamentowego (DLC), która odgrywa ważną rolę w uzyskaniu wysokiego poziomu mocy płynącej z silnika oraz doskonałej odpowiedzi zwrotnej.

System dolotowy powietrza o wysokim przepływie

Aby zoptymalizować wzrost wydajności uzyskanej przez nową głowicę cylindra i mechanizm napędu zaworowego, R1 nowej generacji wyposażono w airbox o dużej pojemności 10,55 litra. Konstrukcja większa aż o 23% od airboxa zastosowanego w obecnej R1 dostarcza więcej powietrza do systemu elektronicznie sterowanych kanałów dolotowych YCC-I. System ten tworzą kanały o zmiennej długości, aktywowane elektroniczne w celu dostosowania ich długości do danej prędkości silnika w celu uzyskania optymalnej mocy wyjściowej i właściwości momentu obrotowego.

Zaawansowane, 2-kierunkowe wtryskiwacze paliwa

Nowa R1 jest wyposażona w elektronicznie sterowaną przepustnicę (Yamaha Chip Controlled Throttle – YCC-T), obsługującą nowy system wtrysku paliwa, składający się z dwukierunkowych, 12-otworowych wtryskiwaczy głównych, które kierują rozpylone paliwo pod wysokim ciśnieniem na tył dwóch nowych zaworów dolotowych o dużej średnicy.

Ta nowa konstrukcja zwiększa prędkość spalania poprzez zminimalizowanie ilości paliwa, które dostaje się na ścianki otworów, oferując wyższy poziom mocy i ulepszone właściwości momentu obrotowego. Nowy system wtrysku paliwa zawiera także dodatkowe wtryskiwacze, które działają przy wyższych prędkościach silnika, a w celu zredukowania efektu rozgrzania spalaniem, dostarczają one rozpylone paliwo od górnej części kanału dolotowego.

Lekki, tytanowy, 4-2-1

W celu uzyskania maksymalnej mocy i dla ulepszenia właściwości liniowo narastającego momentu obrotowego, R1 2015 jest wyposażona w nowy układ wydechowy, wyprodukowany głównie z tytanu. Jego kompaktowy tłumik przyczynia się do centralizacji masy, co jest kluczową cechą tego zaawansowanego technicznie, nowego superbika.

Cztery tytanowe rury kolektora wydechowego łączą się w dwie poniżej silnika, a następnie biegną w kierunku dużej, 5,2-litrowej komory, gdzie ciśnienie wydechu jest stłumione, zanim gazy przedostaną się do tłumika poprzez nowy zawór wydechowy. W niskim i średnim zakresie gazy wydechowe płyną tylko przez jedno z dwóch przejść w komorze, a przy wyższych obrotach zawór sterowany serwomotorem, znajdujący się między komorą a tłumikiem, otwiera się, umożliwiając swobodne przedostanie się wysoko sprężonych gazów przez oba przejścia.

Poprzez kontrolę ciśnienia wydechu przy wszystkich prędkościach silnika, nowy zawór wydechowy umożliwia tłumikowi uzyskanie wyjątkowej mocy wraz z mocnym, liniowo narastającym momentem obrotowym i dobrym wyciszeniem odgłosów pracy
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2016-01-09, 04:26 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-01-08, 02:53 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Thor - 2016-01-08, 03:18 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - tomek110283 - 2016-01-08, 03:49 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-08, 06:12 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-08, 09:56 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-01-08, 10:08 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-08, 10:16 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-08, 10:40 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - dodziu - 2016-01-08, 11:03 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - kyniu - 2016-01-08, 11:21 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Robot - 2016-01-09, 12:02 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-09, 12:09 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Draco - 2016-01-09, 01:35 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-09, 02:36 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-09, 07:40 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-09, 09:19 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-09, 09:34 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-09, 12:36 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-09, 03:19 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-09, 04:15 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - żaba - 2016-01-09, 04:26 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-09, 06:09 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-09, 07:15 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Draco - 2016-01-09, 07:41 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - stachu_r1 - 2016-01-09, 08:12 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - kyniu - 2016-01-09, 08:31 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-01-09, 08:31 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Draco - 2016-01-09, 10:01 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-09, 10:17 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - żaba - 2016-01-10, 11:52 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - pajak72 - 2016-01-10, 11:56 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-11, 12:28 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-11, 07:38 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Kafel - 2016-01-11, 08:58 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-11, 09:26 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-11, 09:44 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - adrian_00 - 2016-01-11, 09:47 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-11, 10:13 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-11, 10:18 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - kyniu - 2016-01-11, 10:23 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-01-11, 10:28 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-11, 10:36 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-11, 10:41 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - kyniu - 2016-01-11, 10:42 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-01-11, 10:56 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-12, 12:33 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - DawidR - 2016-01-12, 08:39 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - srubar1 - 2016-01-12, 09:06 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-15, 03:25 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-01-16, 07:25 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - szymek - 2016-01-16, 07:27 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-16, 07:27 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-16, 08:12 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Tomierłan - 2016-01-16, 10:17 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-17, 10:10 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - A.S. - 2016-01-17, 03:39 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - bart - 2016-01-17, 04:01 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - NoExpert - 2016-01-17, 06:22 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - pajak72 - 2016-01-19, 10:13 AM
RE: Montaż crashpadow rn22 - k1kristo - 2016-04-14, 05:11 PM
RE: Montaż crashpadow rn22 - Koczis - 2016-04-14, 05:20 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->