shogun_zag
Geriatric Team
Sosnowiec
motóry 1 i pół
Liczba postów: 2,017
Dołączył: Nov 2016
Reputacja:
2
|
RE: Kontrolka oleju i kosz
(2019-07-22, 08:49 AM)dodziu napisał(a): Rozmawiałem o tym z mechanikiem z ASO Yamahy. Ponoć w tym modelu to normalne. Przy dużych prędkościach obrotowych olej nie nadąża spływac wąskimi kanałami do miski stąd pływak poziomu sygnalizuje niski poziom. Mówił że zna kolesia, który jechał 299 z zapalona kontrolka dłuższy czas i zajechal silnik. Dla mnie to wada konstrukcyjna, której ponoć nie ma w rn32
Dokładnie!
Jak jechałem do i z Sianożęt, to rozkładowa była 2,40-2,50 i było OK, ale jak podkręciłem na 2,80 non-stop (bez zamykania przepustnicy), no to wyskoczył mi czerwony ZONK. Oczywiście wszystko to po niemieckiej authobanie
Wystarczyło przymknąć gaz, olej sobie spłynął do miski, czerwony ZONK gasł i dalej ogień. I wszystko to działo się na LM 10W50 ze stanem max (na górnej kresce) i jestem wręcz pewien, że na Yama było by identyczne, bo tu nie chodzi o olej, ale o przepustowość kanałów olejowych z góry do miski - jak napisał dodziu.
Chodzi oczywiście o górny zakres obrotów silnika a nie o prędkość.
No, ale:
- kto po torze popyla non stop na max obrotach, bez zamykania przepustnicy co kilka/kilkanaście sekund?
- kto normalny na R1 jeździ turystycznie?
======================
Pozdrawiam
Piotrek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-07-24, 06:00 AM przez shogun_zag.)
|
|
2019-07-24, 05:55 AM |
|