Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Kontrolka oleju i kosz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.Przy wiekszej predkości tzn. nawet do 200 nie dochodze zapala sie kontrolka oleju jak zwolnie to po czasie gaśnie.Posiadam R1 rn22 z olej LM i podobno do wymiany jest.Co to morze być?I ile kosztuje kosz sprzegłowy do rn22?
(2019-07-22, 07:34 AM)SASZA763 napisał(a): [ -> ]Witam.Przy wiekszej predkości tzn. nawet do 200 nie dochodze zapala sie kontrolka oleju jak zwolnie to po czasie gaśnie.Posiadam R1 rn22 z olej LM i podobno do wymiany jest.Co to morze być?I ile kosztuje kosz sprzegłowy do rn22?
Rozmawiałem o tym z mechanikiem z ASO Yamahy. Ponoć w tym modelu to normalne. Przy dużych prędkościach obrotowych olej nie nadąża spływac wąskimi kanałami do miski stąd pływak poziomu sygnalizuje niski poziom. Mówił że zna kolesia, który jechał 299 z zapalona kontrolka dłuższy czas i zajechal silnik. Dla mnie to wada konstrukcyjna, której ponoć nie ma w rn32

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
zmień olej na Yamabule.
Na taki jaki mówi fabryka . w moim wątku jest jaki olej . ( z tego co wiem to Robot tez ma ten sam olej i zero problemów )
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-ole...7419196205
Dodziu ale na you tube cisną po 250 i nie zaświeca im sie kontrolka oleju.

(2019-07-22, 09:22 AM)pajak72 napisał(a): [ -> ]zmień olej na Yamabule

Właśnie będę wymieniał na yamalube ale na jaki?Chodzi mi o lepkoś czy jak sie ta tam nazywa Red_icon_smilei syntetyk?
Tak mi powiedziano. Przy prędkości do 200 chyba faktycznie nie powinno nic zapalac. Facet mówił o prędkościach mocno pow. 200

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Sprawdzałeś stan oleju?
(2019-07-22, 09:40 AM)MarioCFC napisał(a): [ -> ]Sprawdzałeś stan oleju?

Stan jest OK
(2019-07-22, 09:43 AM)SASZA763 napisał(a): [ -> ]
(2019-07-22, 09:40 AM)MarioCFC napisał(a): [ -> ]Sprawdzałeś stan oleju?

Stan jest OK

Pisząc ok masz na myśli między kreskami czy pod górną kreskę, a może całe oczko?
Bo w R1 akurat ma to znaczenie.
mi sie raz zapaliła kontrolka ale po zrobieniu około 30kilometów na trasie gdzie ganaiałem 200-300 na godzine Red_icon_cheesygrin

tez mam olej LM 10w50 i uważam ze to swietny olej.

reasumujac przy ostrym łupaniu sprzeta moze sie zapalalic kontrola ale no poniżej 200 nie powinna.
(2019-07-22, 08:49 AM)dodziu napisał(a): [ -> ]Rozmawiałem o tym z mechanikiem z ASO Yamahy. Ponoć w tym modelu to normalne. Przy dużych prędkościach obrotowych olej nie nadąża spływac wąskimi kanałami do miski stąd pływak poziomu sygnalizuje niski poziom. Mówił że zna kolesia, który jechał 299 z zapalona kontrolka dłuższy czas i zajechal silnik. Dla mnie to wada konstrukcyjna, której ponoć nie ma w rn32

Dokładnie!
Jak jechałem do i z Sianożęt, to rozkładowa była 2,40-2,50 i było OK, ale jak podkręciłem na 2,80 non-stop (bez zamykania przepustnicy), no to wyskoczył mi czerwony ZONK. Oczywiście wszystko to po niemieckiej authobanie Red_icon_smoke
Wystarczyło przymknąć gaz, olej sobie spłynął do miski, czerwony ZONK gasł i dalej ogień. I wszystko to działo się na LM 10W50 ze stanem max (na górnej kresce) i jestem wręcz pewien, że na Yama było by identyczne, bo tu nie chodzi o olej, ale o przepustowość kanałów olejowych z góry do miski - jak napisał dodziu.
Chodzi oczywiście o górny zakres obrotów silnika a nie o prędkość.
No, ale:
  1. kto po torze popyla non stop na max obrotach, bez zamykania przepustnicy co kilka/kilkanaście sekund?
  2. kto normalny na R1 jeździ turystycznie?  Icon_rock  
Przestanie lać to jeszcze raz sprawdze przy jakich obrotach i prędkości mi sie zapala i napisze
(2019-07-22, 04:52 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]
(2019-07-22, 09:43 AM)SASZA763 napisał(a): [ -> ]
(2019-07-22, 09:40 AM)MarioCFC napisał(a): [ -> ]Sprawdzałeś stan oleju?

Stan jest OK

Pisząc ok masz na myśli między kreskami czy pod górną kreskę, a może całe oczko?
Bo w R1 akurat ma to znaczenie.

Oleju jest całe oczko ponad stan
dziwne ja jak nawet cisnąłem dłużej ponad 250 to nie pamiętam żeby mi się zapaliła lampka. patrzylem kiedyś vmaxa to kilka kilometrów było jechane aż do 299. w rn01 kiedyś chyba raz zauważyłem że w zakręcie mi mrygnęła
Wspomne jeszcze że w Rn12 tego nie miałem.Morze jak olej z filtrem zmienie to sie to uspokoi.A jak w niej sprawdzić ciśnienie oleju?I ile ma być?
A jeszcze wspomne bo przypomniałem sobie że jadąc stałą prędkością miałem tryb B.Dopiero potem zaczołem sie bawić  trybami i chyba juz nie zaświecała sie.Morzliwe ze to przez to ze jechałem na trybie B?Dopiero ją kupiłem więc musze sie z maszyną oswoić
ile olej ma nalatane ??
zrób płukankę
zalej świeżym i ....
(2019-07-25, 07:54 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]ile olej ma nalatane ??
zrób płukankę
zalej świeżym i ....

Wymienie olej i dam znać.A czym tą płukanke zrobić?
(2019-07-25, 08:04 AM)SASZA763 napisał(a): [ -> ]
(2019-07-25, 07:54 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]ile olej ma nalatane ??
zrób płukankę
zalej świeżym i ....

Wymienie olej i dam znać.A czym tą płukanke zrobić?

https://www.petrostar.pl/chemia/chemia-m...JcQAvD_BwE

tylko zwróć uwagę, że są inne do samochodów inne do motocykli.
(2019-07-25, 08:22 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]
(2019-07-25, 08:04 AM)SASZA763 napisał(a): [ -> ]
(2019-07-25, 07:54 AM)simon68 napisał(a): [ -> ]ile olej ma nalatane ??
zrób płukankę
zalej świeżym i ....

Wymienie olej i dam znać.A czym tą płukanke zrobić?

https://www.petrostar.pl/chemia/chemia-m...JcQAvD_BwE

tylko zwróć uwagę, że są inne do samochodów inne do motocykli.

Super dzięki Red_icon_smile
Stron: 1 2