Kamool
Użytkownik
Liczba postów: 445
Dołączył: Jun 2016
Reputacja:
1
|
RE: Wykres z hamowni RN12
W sumie właśnie to sobie przeliczyłem i jadąc z prędkością 57,8km/h (5000RPM - 1 bieg), tylne koło obraca się z prędkością obrotową 8,21 obr/s. Czyli jeśli tarcza ma śrub i licząc prędkość co jedną śrubkę to jest ok. 40Hz. Lecąc 115,6km/h (10000RPM - 1 bieg), koło obraca się 16,43 obr/s, Czyli można wycisnąć jakieś 80Hz. Ta liczba wygląda już całkiem zachęcająco. Zapłon odcina się na ok 10ms, a uzyskujemy taką częstotliwość próbkowania. Powyżej powiedzmy 50Hz można zdecydować się już na obliczenia uśrednione - np po 2 impulsach z każdego koła.
Dopiero po przeliczeniach śrubki zaczynają mieć sens
Tak, gdyby udało się wyciąć tarczę z jakiegoś magnetyka i zastosować czujnik halla to można by uzyskać całkiem fajne wyniki.
Gdybyś coś miał to byłoby super
Co do padania czujników to można porównywać prędkości kół z prędkością czytaną przez motocykl i gdy ta różnica będzie zbyt duża to TC się wyłącza i nic nie wariuje.
|
|
2017-10-09, 02:39 PM |
|