Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Nasze gleby, szlify itd ...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Ok, ale według mnie i moich spostrzeżeń motocykl dużo gorzej się prowadzi... na niższym ciśnieniu.
Jak latasz tylko po ulicy to fakt, będzie się trudniej kładł w zakręty, bo guma jest zimna i ciśnienie wewnątrz niskie. Jak dogrzejesz na torze to jest zupełnie inna bajka Red_icon_smile

Poza tym opona nabita na 2,9bara to jak kamień..
Przód daje taki efekt .. jeśli dajesz mniej ciśnienia to motocykl jest taki jakby spowolniony, kładzie się dłużej i wolniej ale za to mniej nerwowo i trzyma zadane mu pochylenie .. Jak dobijesz więcej to jest nerwowy taki, składa się szybko - potrafi się "zapadać" i nie utrzymywać złożenia ..
Tył nie ma ŻADNEGO znaczenia ( no przynajmniej z moich obserwacji i odczuć ) do składania za to na oponie z dużym ciśnieniem jakikolwiek ruch manetki przy większym złożeniu kończy się odjazdem tyłu :/
Ok Red_icon_smile dzięki za wyjaśnienie.
Też bylem ciekawy tego ciśnienia. Czyli jak ktoś jeździ na fabrycznych ustawieniach w moim przypadku 2.9 tyl/przód to lepiej nie składać za bardzo maszyny? Mowa o trasach

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
To nie jest tak że "nie składać" .. ja piszę jak to wygląda na torze gdzie "czelendżem" nie jest zamknięcie opony czy tam zostawienie chociaż 1 cm z boku ... Ja składam motocykl DUŻO mocniej bo to wynika z warunków toru ( na drodze NIGDY bym tak się nie odważył .. NIGDY !! ) .. i to co napisałem z ciśnieniem dokładnie dzieje się na torze .. Na drodze .. czy ja wiem .. tak kosmicznego ciśnienia jak 2.9 to absolutnie bym nie dał ... ale nawet 2.5 na gorąco spokojnie do zamknięcia jest w stanie ogarnąć w miarę rozsądne odkręcanie gazu Red_icon_wink ... Złożenie motocykla do końca barku opony (TYLNEJ) to wbrew pozorom żadne złożenie dla niego Red_icon_wink ... tak że spokojnie ..
(2018-06-06, 08:10 AM)dodziu napisał(a): [ -> ]Też bylem ciekawy tego ciśnienia. Czyli jak ktoś jeździ na fabrycznych ustawieniach w moim przypadku 2.9 tyl/przód to lepiej nie składać za bardzo maszyny? Mowa o trasach

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

jak chcesz się pobawić jaki wpływ ma ciśnienie na temperaturę opony i jak szybko się nagrzewa a nie  masz dostępu do pirometra to coś takiego, zabawa z ciśnieniem ta sama trasa i sprawdzasz jak opona się grzeje przy różnych ciśnieniach, zasada taka im niżej tym większa powierzchnia styku, i odkształcenie opony większe więc inne siły działają na oponę i  wzrasta tarcie i temperatura, a jak wiadomo gazy są rozszerzalne więc i ciśnienie urośnie, 
to co pisał AS odnośnie szybszej wolniejszej reakcji, to jak mniejsze ciśnienie to odkształcanie się opony właśnie to powoduje, bo siły działające na oponę są rozłożone na innym polu powierzchni, to tak samo jak za luźna kieta, moto też będzie mieć inną reakcję na gaz......
 jak ktoś się nudzi polecam poczytać
http://www.dynamotion.it/eng/dinamoto/8_...ii_eng.htm
Z mojego krótkiego doświadczenia z moto, dla mnie wyższe ciśnienie jest lepsze... motocykl pewniej się zachowuje i jest bardziej przewidywalny. Jeździłem na niższym i to był dla mnie dramat. Jak AS pisał gorzej się składa dodatkowo dla mnie jest nerwowy i strasznie słabo czuć drogę, napewno przez to że opony są nie dogrzane... Jak widać dla każdego są inne ustawienia Red_icon_smile i nie ma uniwersalnych.
Zostaje przy fabryce. Wikszosc tras jeżdżę z plecaczkiem wiec on mi bardziej dogrzewa oponki

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
(2018-06-01, 06:45 PM)shogun_zag napisał(a): [ -> ]Sie ma chopacy ... odświeżam Red_icon_cheesygrin

A moze ty po prostu masz pecha i nie powinienes juz na tor jechac? ;P
(2018-06-06, 12:32 PM)niebieski708 napisał(a): [ -> ]Z mojego krótkiego doświadczenia z moto, dla mnie wyższe ciśnienie jest lepsze... motocykl pewniej się zachowuje i jest bardziej przewidywalny. Jeździłem na niższym i to był dla mnie dramat. Jak AS pisał gorzej się składa dodatkowo dla mnie jest nerwowy i strasznie słabo czuć drogę, napewno przez to że opony są nie dogrzane... Jak widać dla każdego są inne ustawienia Red_icon_smile i nie ma uniwersalnych.


SŁUCHAJ : 

Napompuj wysokie cisnienie np 2.9 bar i odpie*rdol manete na maks wtedy sie dowiesz w krzakach 

Wyzsze oczywiscie dla doswiadczonych jak A.S ale nie mów ze wysokie dobre to łyzwa co tu mowić o precyzji (owszem jest) ale nie wyczujesz uslizgu opony ..na nizszym cisnieniu w zakretach opona zawsze po uslizgu ŁAPIE asfalt do tego gwatlownie nie wyrywa z moto...po uslizgu jakos amortyzuje zlapanie asfaltu...

Na wysokim to gleba tzw jazda na krawedzi lub JAZDA turystyczna ! 

I prosze nie pisz gdy nie miales slizgow i nie przelecialo Ci cale zycie ja i tak mam wiecej szczescia jak rozumu

Na torze sprawdz tam nie ma słupów drzew itd
To czemu Yamaha podaje 2.9 na przód i tył dla Rn22? Nie neguje tego co napisałeś ale ciekawi mnie to. Czyżby się nie znali na temacie?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Z PASAŻEREM liczone Red_icon_kill ! I tak pompuje wulkanizacja kazda

Ps: Sam smigałem na Diablo Rossi 2 i są jedne z najlepszych opon uslizg byl napewno nie z winy opony jesli nie była starej daty.

Cisnienie i niedogrzanie latwo sprawdzic przyłożyc rękę poprostu do opony jeśli nie utrzymasz reki na oponie ze az parzy jest OK  Red_icon_banana 

Przy wysokim cisnieniu nigdy nie dogrzejesz opony chyba ZE NA TORZE
(2018-06-06, 08:10 AM)dodziu napisał(a): [ -> ]Też bylem ciekawy tego ciśnienia. Czyli jak ktoś jeździ na fabrycznych ustawieniach w moim przypadku 2.9 tyl/przód to lepiej nie składać za bardzo maszyny? Mowa o trasach

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Dodziu. R1 na przodzie ma 2.5 a nie 2.9 wg serwisówki.. Hayka ma wg instrukcji przod i tył 2.9 ale to jest jakaś pomyłka wg mnie bo mije moto na takim skacze jak piłeczka na drodze.
Masz rację. Przód mam 2.5 jak piszesz. Spuszczę może do 2.3 i 2.7 czytając wypowiedzi. Zobaczę jak się będzie jeździć
A tyl tez 2.5 jesli ważysz do 90 kg sam albo z plecaczkiem
Ano nie. Tył, bez różnicy czy obciążenie do 90 czy powyżej 90kg, wynosi 2.9 Red_icon_smile
No to 1:1
(2018-06-08, 09:46 PM)dodziu napisał(a): [ -> ]To czemu Yamaha podaje 2.9 na przód i tył dla Rn22? Nie neguje tego co napisałeś ale ciekawi mnie to. Czyżby się nie znali na temacie?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Yamaha podaje też jak należy zmieniać biegi robisz tak???
[attachment=9160]
producenci jak podają jakieś dane to należy pamiętać że odnoszą się one do konkretnych norm, które nieraz są konkretnie oderwane od rzeczywistości,i normy te nie zależą od producentów maszyn ino od starych leśnych dziadków urzędasów, którzy wszystko wiedzą najlepiej, a nigdy nie mieli do czynienia z motoryzacją,  tak jak spalanie ma uwarunkowanie obciążenia pojazdu, droga hamowania prędkość i przyczepność, tak norma na podanie ciśnienia w oponach także ma swoje uwarunkowania, temp, prędkość itd.
i tu tak samo jak z spalaniem w samochodach na papierze 4 litry w realu 14, z ciśnieniem nie ma co patrzeć na to co producent motocykla podaje, tylko na to co producent opony, mówi....
jak dobra fimra oponowa to do każdej rodzin opon daje tabelę ciśnienia, lub zalecane temperatury pracy i na to należy patrzyć!!!!!!!!!!
Jasne, że tak nie zmieniam biegów Red_icon_smile Szukałem dla Pirelli diablo Rosso 2 ale nic nie ma. Dlatego napompowalem wg manualna. Ok już nie zasmiecam tematu

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6 7