Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Garażowanie motocykla
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam was przyłączam pytanie w poście sezon się zbliża czas się wziąść wkońcu za R1 2 i pół miesiąca stoi w garażu nie odpalana tylko raz była gdy wymieniałem płyn tak od tego czasu już nic czy mam się spodziewać niespodzianek po tak długim postoju ?
(2018-03-13, 12:16 AM)Lukas95 napisał(a): [ -> ]Witam was przyłączam pytanie w poście sezon się zbliża czas się wziąść wkońcu za R1 2 i pół miesiąca stoi w garażu nie odpalana tylko raz była gdy wymieniałem płyn tak od tego czasu już nic czy mam się spodziewać niespodzianek po tak długim postoju ?

tak, przyjedziesz odpalić ją w klapkach, a tu słońce sucho, i jak w klapkach na asfalt --- to tylko Kafel tak jeździ  Red_icon_banana
a na poważnie, to tylko pytanie o kondycję aku i tyle....

a tak z ciekawości teraz zadam pytanie, ilu z was zmienia  olej początkiem sezonu ? i sprawdza stan ?
pamiętajcie jak lejecie oleje Estrowe, czyli LM Motul 300 itd... to one lubią się utleniać, więc się nie zdziwcie jak po zimie w oczku będzie mniej jak w chwili odstawiania niuni do zimowego snu.....
Ja sprawdzam zanim odpalę...jak nie zapomnę Red_icon_smile No i od razu przy pierwsza jazda delikatna to do mechanika na przygotowanie do sezonu. Zawsze zmieniam olej na początku sezonu i nigdy nie miałem problemu po kilku miechach stania żeby odpaliła. Wkładam aku i za drugim obrotem rozrusznika chełda. Ewentualnie moja tak ma co już się przyzwyczaiłem że zimna to ją raz na sekundę trące w starter a później za drugim razem już kręcę do odpalenia i szybciej złapie niż jak za pierwszym bym chciał
(2018-03-13, 11:31 AM)Kafel napisał(a): [ -> ]Ja sprawdzam zanim odpalę...jak nie zapomnę Red_icon_smile No i od razu przy pierwsza jazda delikatna to do mechanika na przygotowanie do sezonu. Zawsze zmieniam olej na początku sezonu i nigdy nie miałem problemu po kilku miechach stania żeby odpaliła. Wkładam aku i za drugim obrotem rozrusznika chełda. Ewentualnie moja tak ma co już się przyzwyczaiłem że zimna to ją raz na sekundę trące w starter a później za drugim razem już kręcę do odpalenia i szybciej złapie niż jak za pierwszym bym chciał

Kafel ogólnie dobrze moto jest na starterze trochę pochechłać za nim odpalisz, olej się rozejdzie po kościach lepiej na niższych obrotach,
w crossach kaj silniki wyżyłowane, nawet w instrukcji piszą żeby przekopać go z guzikiem od wyłączenia zapłonu, luba jak to KTM z otwartym całkiem dekompresatorem, tylko po to żeby oliwa się rozeszła zanim załapie.....
(2017-11-28, 04:39 PM)ernst napisał(a): [ -> ]Z odpalaniem też nigdy nie zauważyłem problemów. Natomiast w parametrach już tak. Co prawda były to nie motocykle, a samochody. Zapewne z uwagi na relacje masa/moc było to bardziej zauważalne. Szczytem utraty parametrów był Volvo V40 2.0, który z fabrycznych 140KM/183Nm po hamowaniu uzyskał niecałe 119KM/152Nm. Po zastosowaniu STP do czyszczenia wtrysków samochód wrócił praktycznie do parametrów fabrycznych. Z uwagi na zaprzyjaźniony komis, miałem niezłe poletko doświadczalne Red_icon_wink
To samo dzieje się w przypadku samochodów przerobionych na LPG. Poza uszkodzeniami pomp paliwowych, kolejnym podzespołem, który ulega awarii są wtryski. A jest to spowodowane tym, że kierowcy chcąc jeszcze bardziej oszczędzić w okresie cieplejszym odpalają wyłącznie na LPG. W efekcie ~60% roku w baku jest praktycznie to samo paliwo. Efekt, to utrata parametrów, nierówna praca itp. To też mam z pierwszej ręki, ponieważ mój syn zajmuje się instalacjami LPG.
Ja osobiście, opierając się na swoim doświadczeniu zostawiam i motocykl i pojazdy, których dłużej nie użytkuję z paliwem z dodatkiem środka do czyszczenia wtrysków. Jeśli go nie mam pod ręką, to środkiem do czyszczenia układów paliwowych.

To jakie on instalacje gazowe zaklada? nowoczesne instalacje zawsze odpalaja auto na benzynie i same przelaczaja sie na gaz
Z reguły na początku sezonu zmieniam Red_icon_smile Ale w zeszłym roku czas wymiany przypadł mi na jesieni a była jeszcze pogoda do zrobienia kilku wyjazdów więc wymieniłem bo nie chciałem ryzykować z opóźnieniem do wiosny bo i tak wymieniałem przy większym przebiegu niż powinienem... Red_icon_smile A na wiosnę przed pierwszym odpaleniem i wyjazdem zawsze ale to zawsze sprawdzam poziom oleju i płynu chłodniczego Red_icon_smile
Ja też zawsze staram się wymieniać olej z początkiem sezonu. Świeżutki razem z innymi płynami jeśli tego wymagają. Aku też zimuję poza moto regularnie ładując. Jak na razie pali bez żadnego zająknięcia.
Panowie olej to ja mam zmieniony też na nowy poziom oleju jest ok aku trzymam w domu tylko czy po 2 i pół miesiąca nie będzie problemu z odpaleniem jej ?
Jak nie było problemu przed ostatnim zgaszeniem to odpali bez problemu. Moja stoi 5 miesięcy i nie martwię się o odpalenie.
Nie żadnych problemów nie było Red_icon_cheesygrin
Stron: 1 2 3