Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wymiana przewodów na oplot
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Pany, pytanie do tych, którzy już przy tym grzebali

W RN09 fabrycznie jest układ "S" z tego co się orientuje. Chcę wymienić przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie firmy HEL i oni tam proponują parę rozwiązań, które powinny być zamienne.

http://www.przewodywoplocie.pl/index.php...wodow.html

Moje pytanie który układ polecacie do RN09 > "S" - jak jest fabrycznie czy "F" ? I czy przy zmianie na "F" będę potrzebował jakieś dodatkowe gadżety do przymocowania drogiego przewodu idącego od pompy czy zwykłe opaski zaciskowe też się nadadzą ?
Ja w RN19 mam układ F i wszystko co potrzeba do zamocowania łącznie z podkładkami było w zestawie...
w zestawie powinienes miec wszystko do montazu, kupuj bez zastanowienia , nie ma porownania do seryjnych przewodow Red_icon_wink
kwestia tego że zestaw "S" wychodzi z trujnikiem duzo dorzej, dlatego pytam czy ktos zmieniał to na "F"
Mój kumpel tak zrobił kiedyś, ale nie mam z nim kontaktu więc się nie dowiem. Wydaje mi się że nie ma różnicy jaki układ włożysz do moto, jedyne kryterium to na pewno takie, że układ F jest tańszy.
Ja mam z Hel-a układ F. Wszystko jest w komplecie. Przy pompie jest podwójna śruba do której montujesz dwa przewody.
Jak będe w garażu to klikne ci foto jak to wygląda.
(2012-01-10, 02:18 PM)KdeL napisał(a): [ -> ]Ja mam z Hel-a układ F. Wszystko jest w komplecie. Przy pompie jest podwójna śruba do której montujesz dwa przewody.
Jak będe w garażu to klikne ci foto jak to wygląda.
jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
(2012-01-10, 03:49 PM)korzen napisał(a): [ -> ]jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
Wrzucaj F (uklad sportowy), w zestawie dostajesz wszystko - sruby, podkladki i przewody. Spinasz przewody trytytka z dolna polka tam gdzie jest oryginalny rozgaleznik zeby nie lataly luzem nad blotnikiem (bo rysuje plastik) i sie cieszysz. roznica z oryginalem jest niebo a ziemia. Aha, Goodridge daje dozywotnia gwarancje (mialem w RN19), teraz mam zalozone stalowe HEL'a (przewaga jest taka ze za kolorowy oplot nic nie doplacasz, w hamowaniu roznicy nie czuje). Ale do kompletu dorzucic dobre klocki, tarcze i pompe (typu Brembo czy AP Racing) i deba moto stanie w kazdych warunkach Red_icon_smile

Tak przewody ida w RN09:

[Obrazek: R1_zdjecie4.jpg]

PS: Nie zapomnij odpowietrzyc pompy hamulcowej (czesto o tym ludki nie wiedza a pozniej jest placz ze heble sa miekkie). A przewody zaczynasz odpowietrzac od zewnetrznego zacisku. 30min roboty.
(2012-01-10, 11:08 PM)marider napisał(a): [ -> ]
(2012-01-10, 03:49 PM)korzen napisał(a): [ -> ]jak dasz rade to machnij też fote jak to wygląda na lagach - którędy idą przewody i jak są mocowane
Wrzucaj F (uklad sportowy), w zestawie dostajesz wszystko - sruby, podkladki i przewody. Spinasz przewody trytytka z dolna polka tam gdzie jest oryginalny rozgaleznik zeby nie lataly luzem nad blotnikiem (bo rysuje plastik) i sie cieszysz. roznica z oryginalem jest niebo a ziemia. Aha, Goodridge daje dozywotnia gwarancje (mialem w RN19), teraz mam zalozone stalowe HEL'a (przewaga jest taka ze za kolorowy oplot nic nie doplacasz, w hamowaniu roznicy nie czuje). Ale do kompletu dorzucic dobre klocki, tarcze i pompe (typu Brembo czy AP Racing) i deba moto stanie w kazdych warunkach Red_icon_smile

Tak przewody ida w RN09:

[Obrazek: R1_zdjecie4.jpg]

PS: Nie zapomnij odpowietrzyc pompy hamulcowej (czesto o tym ludki nie wiedza a pozniej jest placz ze heble sa miekkie). A przewody zaczynasz odpowietrzac od zewnetrznego zacisku. 30min roboty.

Idealna odpowiedz =) THX

luknij prv
Troszkę odkopię, ale mam pytanko.
Jak się odpowietrza pompę? Jak ostatnio dla zabawy wymieniałem sobie płyn ham to niechcący wypompowałem cały płyn ze zbiorniczka zanim dolałem nowy. Efekt. Po wlaniu nowego pompa nie chciała zassać płynu, a klamkę mogłem sobie wciskać bez oporu. Po około 10-15 minutach w końcu coś załapała i po kolejnych 50 razach wszystko wróciło do normy i mogłem odpowietrzyć układ. Teraz przymierzam się do zmiany przewodów na oplot i tu muszę zlać cały płyn, aby zdemontować przewody. Czy znów będzie konieczność pompowania przez 20 minut, aby w końcu pompka zassała płyn, czy może jest na to jakiś inny sposób?

Dzięki.
Nacisnij klamke kilka razy, poluzuj srube przy pompie zeby plyn zlecial (na wcisnietej klamce), jak dojdzie klamka do manetki to srube zakrec i powtorz operacje kilka razy - ta sama zabawa co z zaciskami, jak pompa zassie nowy plyn to juz bedzie z gorki. Albo zainwestuj w urzadzonko do odpowietrzania, robote robi szybko i bez zbednego cudowania.
czyli jak zmieniam płyn i odp najpierw pompe ,potem najdalszy zacisk ,czy kolejnosc ma znaczenie,np zacisk1,2 i pompa....
Ja zaczynam od najdalszego i widze czy pompa ssie czy nie. Jesli nie, to w/w.

Szybciej robi sie to czyms takim np:

http://moto.allegro.pl/zestaw-do-wymiany...59898.html

Sa tez patenty inne.

PonuryKlecha78

Zawsze od najsalszego inaczej cała robota nie ma sensu Red_icon_smile
Jak odpowietrzyć heble to ja wiem, mi chodzi o samą pompkę, aby zaciągnęła płyn ze zbiorniczka.
Czy trzeba odkręcać (tak jak przy zacisku) odpowietrznik na pompce i założyć na niego wężyk i: odkręcamy-naciskamy-zakręcamy-puszczamy-odkręcamy-naciskamy-zakręcamy... i tak aż do momentu jak poleci płyn z odpowietrznika przy zacisku, który zostawiam odkręcony?

PonuryKlecha78

Ja nigdy w ten sposób nie odpowietrzalem pompy, zawsze zostawialem trochę płynu w zbiorniczku albo czekałem z przykreceniem przewodu do zacisku i przepompowałem przez przytkniety palcami przewód. Przytkaj czymś krociec wychodzacy z pompy po zdjęciu głównego przewodu, po przykreceniu nowego przepompuj go trochę starym płynem przykrec do zacisku i dopiero odpowietrzaj cały układ. Sprawdzone, działa i nie lejesz bez sensu nowego płynu Red_icon_smile
(2013-01-22, 09:34 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]Jak odpowietrzyć heble to ja wiem, mi chodzi o samą pompkę, aby zaciągnęła płyn ze zbiorniczka.
Czy trzeba odkręcać (tak jak przy zacisku) odpowietrznik na pompce i założyć na niego wężyk i: odkręcamy-naciskamy-zakręcamy-puszczamy-odkręcamy-naciskamy-zakręcamy... i tak aż do momentu jak poleci płyn z odpowietrznika przy zacisku, który zostawiam odkręcony?

Ja założyłem na odpowietrznik pompy 1,5m wężyka 5mmRed_icon_wink i po prostu zaciągałem powietrze do siebie aż do momentu pojawienia się płynu w wżęyku...taki chłopski sposóbRed_icon_LOL ale skuteczny...

PonuryKlecha78

Też dobry. Teraz mam wysysarke ale zanim nabyłem nigdy nie odpowietrzałem samej pompy. Jakie kable Koczis kupujesz ?
Zapytaj XoXo, bo to przez Niego będą załatwiane, tylko dozbieram troszkę grosików Red_icon_smile
Jakieś Googridge, ale nie wiem czy mają różne, czy jeden rodzaj.

PonuryKlecha78

Aaa to paskudztwo. Kupiłem niedawno Red_icon_smile kolorystyke masz tutaj :

https://www.google.pl/search?q=przewody+...ari#miuv=1

Ja mam końcówki stal- bez dopłaty ale dodali koszulki termokurczliwe czarne z logo więc sobie zapiekę na koncowkach Red_icon_smile
Stron: 1 2