Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: sprzęgło antyhoppingowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam koledzy.
Czy ktoś posiada w RN22 ?
Zakładam sprzęgło nowe, zobaczymy jakie będą efekty


[Obrazek: 20160624_163806.jpeg]
Co to za sprzęgło? Czy razem z nowym koszem? Jaka cena?
Napisz coś więcej.
wygląda jak sigma .będzie pan zadowolony
Koledzy nie wiem, jutro sie dowiem.
Szło z Australii.
kosztowało 3200
Ja się tam nie znam ale jak dla mnie to RN22 ma antyhopping ... Całkiem ładnie uślizgi robi przy redukcji .. Najpierw zblokuje koło a po chwili puszcza i motocykl wychodzi z uślizgu ... Oprócz faktycznego klekotu kosza w niektórych to ja tam problemu nie widzę .. Red_icon_smile
Powiem wam koledzy, że frajda zajebista. Przyśpieszam do np 220 i wrzucam drugi bieg Red_icon_smile rewelacja Red_icon_smile obroty spadają, motocykl jedzie stabilnie. A jaka frajda redukując w zakręcie przy dużym złożeniu to hohoho Red_icon_smile Szczerze polecam każdemu zmienić sprzęgło na anthoppingowe
rn22 nie ma seryjnie antyhoppingowego ? przecież w 19 już były
Ja tam lubię jak mi się koło blokuje przy redukcji do odcinki i dupa mi tańczy Red_icon_wink
Ja też to BARDZO lubię, a w mojej R1 działa to genialnie bo chwile jest uślizg tyłu i zajebiście leci lekko bokiem do zakrętu - Nawet Natalia robiąca zdjęcia na Poznaniu z CR-MOTO jak przyszła to pytała czemu tak szaleje Red_icon_tongue że do patelni dużej na slajdzie wchodzę z dymem z opony tylnej Red_icon_tongue ..
RN22 ma antyhopping, po redukcji gwałtownej koło lekko się uślizguje, ale NIE SKACZE robiąc podbicia jak w motocyklu BEZ tego ... Jak sama nazwa wskazuje anty-hop .. nie podskakuje przy redukcji..
To na zdjęciu jest jakiś inny wynalazek - może rozszerzony o coś antyhop, bo nie słyszałem że by przy 220 km/h drugi bieg zapodawać .. no ale spoko .. jak pasuje no to niech i tak będzie ... W wyścigach na pewno genialna sprawa !
(2016-07-21, 08:31 PM)Blue napisał(a): [ -> ]rn22 nie ma seryjnie antyhoppingowego ? przecież w 19 już były

Pewnie, że ma tylko nie działa w każdej Red_icon_smile
(2016-07-21, 09:31 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Ja też to BARDZO lubię, a w mojej R1 działa to genialnie bo chwile jest uślizg tyłu i zajebiście leci lekko bokiem do zakrętu - Nawet Natalia robiąca zdjęcia na Poznaniu z CR-MOTO jak przyszła to pytała czemu tak szaleje Red_icon_tongue że do patelni dużej na slajdzie wchodzę z dymem z opony tylnej Red_icon_tongue ..
RN22 ma antyhopping, po redukcji gwałtownej koło lekko się uślizguje, ale NIE SKACZE robiąc podbicia jak w motocyklu BEZ tego  ... Jak sama nazwa wskazuje anty-hop .. nie podskakuje przy redukcji..
To na zdjęciu jest jakiś inny wynalazek - może rozszerzony o coś antyhop, bo nie słyszałem że by przy 220 km/h drugi bieg zapodawać ..  no ale spoko .. jak pasuje no to niech i tak będzie ... W wyścigach na pewno genialna sprawa !

Zapraszam kolego do mnie, lub ja odwiedzę Ciebie i pośmigasz :Red_icon_smile Dziś z trójki przy 180 zrzuciłem gwałtownie do jedynki tylko po to by sprawdzić jak zadziała sprzęgło- i jestem w szoku, motocykl ani nie drgnął. Wcześniej na oryginalnym jadąc 180 na trójce wrzucając szybko dwójkę mało się nie zabiłem. Takich przypadków miałem cztery dlatego zmieniłem sprzęgło.
(2016-07-21, 09:31 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Jak sama nazwa wskazuje anty-hop .. nie podskakuje przy redukcji..
To na zdjęciu jest jakiś inny wynalazek - może rozszerzony o coś antyhop, bo nie słyszałem że by przy 220 km/h drugi bieg zapodawać ..  no ale spoko .. jak pasuje no to niech i tak będzie ... W wyścigach na pewno genialna sprawa !

Jest to sprzęgło, które zapobiega poślizgu tylnego koła podczas redukcji biegu przy dyżej różnicy predkości do obrotów silnika. Które to mogą doprowadzić do podskakiwania, bądź poslizgu tylnego koła.
A nie jak kolega pisze zapobiega podskakiwaniu Red_icon_cheesygrin tak dla jasności
W teorii można to opisać miliardem słów .. problem polega na tym co się dzieje tak na prawdę w trakcie jazdy i co nam to daje ..
Kiedy na prostej w Poznaniu (na przykład), z 270 z 5 biegu zaraz za górką zbijasz dwa biegi i z hamowaniem puścisz klamkę sprzęgła to w motocyklu BEZ antyhopu tył zacznie ci podskakiwać jak młot pneumatyczny o skoku 30 cm .... On się tam nie ślizga, bo to nie wiejska droga Red_icon_sad ... Przyczepność jest tak duża że momentalnie zaczyna dupa walić kangury jakbyś rowerem po schodach zjeżdżał ..
Z antyhopem efektu takiego nie ma .... Prawidłowy antyhop pozwala ci na lekki uślizg po czym tylne koło zaczyna działać dokładnie jakby włączył się ABS przy hamowaniu ... uślizg - obrót - uślizg - obrót aż do wyrównania obrotów silnika do "znośnych" dla niego na danym biegu ...
Co to daje ?? A no żeby zobaczyć co to daje to musisz kiedyś pognać chociaż jeden czy 2 zakręty na torze za kimś takim jak Zioło czy ( ostatnio miałem okazję ) Mistrz Litwy .... Z tak ustawionym sprzęgłem jak masz teraz nie wejdzie kolo bokiem w Sławiniaka czy Małą patelnię ..
Chłopaków z Moto2 z pewnością stać na gadżety a jednak zakładają sprzęgła pozwalające na te uślizgi ....
Co do redukcji z 3 na 1 - no to moszna ?? No moszna Red_icon_tongue Oczywiście .. tylko po co i czy jest to konieczne przy prędkości z trzeciego biegu ? Ja tak robię kiedy widzę że przepałowałem hamowanie i rozpaczliwie potrzebuję mocniej zwolnić kiedy już HAMUJĘ i tak wiele mocniej niż zwykle - tylko wtedy właśnie dzięki sprzęgłu jakie mam MOGĘ zredukować i wyrzucić kotwicę ( dosłownie - albo spadochron ) na sekundę czy dwie... i sytuacja uratowana Red_icon_smile .... Na amatorskim poziomie ratuje to dupę - tak całkiem szczerze - nie wiem czy to jest dobre kiedy tego nie ma ... Może kiedyś ...ale dla mnie sprawa po prostu dyskusyjna ... Może na ulicy gdybym więcej tam latał to bym znalazł jakieś zastosowanie przenosząc za każdym razem w awaryjnym hamowaniu cała siłę tylko na przednie koło - póki co pozbawiłbym się mega pomocnego narzędzia Red_icon_sad ...