Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Bierze olej ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Siema, pod koniec zeszłego sezonu miałem zmieniany olej i ostatnio zaczeła mi świecić kontrolka oleju, ale tylko na początku bo jak już przejade chwilkę i się lepiej rozgrzeje to konrolka gaśnie. Patrzyłem na rozgrzanym silniku i jest go faktycznie nie za dużo tzn. lekko ponad połowa, a napewno nie 3/4 okienka. I tu pytanie jesli zaczyna brać olej ( wycieku żadnego nie zauważyłem) to co to oznacza ????????????????????????????????? Nie wiem co mam mysleć bo wydaje mi się, że było go przedtem więcej. . . Red_icon_sad Red_icon_sad Red_icon_sad Pzdr
jaki olej masz zalany ? Red_icon_smile
motula 5100 10w40-rozumiem że to półsyntetyk ?
ja powiem tyle, (wzorując sie na poprzednim sezonie) mi w RN19 też brało delikatnie, ale wydaje mi sie że przy mojej jeździe to normalne, zawsze kręcona była do czerwonego pola, przejebany żywot miała Red_icon_tongue

więc może i u Ciebie jest podobna sytuacja ? Red_icon_smile
albo ten olej co wlali był jakiś chujowy albo coś się zaczyna dziać, tylko co to ???????????
mam inne pytanie, jutro jade po litr motula żeby zrobić dolewkę i powiedźcie mi jakie powinny być oznaczenia na bańce żeby mi jakiejś podróby nie wcisneli ??????????
przestan sie mazac moja rn04 na 2tys km zjadla litr oleju non stop prawie gumowana, lekko u mnie nie ma, nie martwie sie ze cos sie zlego dzieje nie puka nie stuka w silniku dolewam i dalej latam, a tobie setke czy dwie wciagnela i strach w oczach, wyluzuj majty nic zlego sie nie dzieje moim zdaniemRed_icon_cheesygrin
no zeby nie był z polskiej rozlewni, musi być zagramaniczna butelka tylko naklejona informacja ze ten produkt został inportowany... Red_icon_wink
Myślę że nie masz co się martwić troche oleju musi wciągnąć aby go nie wciągała za dużo i nie kopciła.

Motul zmienia teraz szate graficzną więc najlepiej szukaj w nowej już. Ja w domu mam chyba jeszcze trochę motula 5100 od starej R1. Ale nie opłaci Ci się jechać do mnie po to
kurwa jak ja lubie takie wypowiedzi :/ -ziolek jak masz mi tu wypierdalać z luźnymi majtami to wbijaj na gume i nie pisz mi tu takich tekstów. . . Ja jebie co za łeb ://///// Przed zmianą oleju nic nie ubywało więc pytam żeby wiedzieć czy cos się pierdoli czy te pedały z pseudo serwisu zalali plackowy. . . :/ Znalazłem blisko siebie litr za 37 zl http://allegro.pl/motul-5100-ester-4t-10...31971.html tak ma to wyglądać ? ? ? ? ?
rany moze po prostu ostrzej jezdzisz... jak sie ostro napierdziela to zawsze cos zje...
Moja była RN04 też łykała olej, ale dużo gumowałem. Nie masz czym się przejmować bo to nic takiego. I trzymaj zawsze stan na max.
(2013-05-26, 06:48 PM)erłan87 napisał(a): [ -> ]Przed zmianą oleju nic nie ubywało więc pytam żeby wiedzieć czy cos się pierdoli czy te pedały z pseudo serwisu zalali plackowy.

Napewno Ci wody zamiast oleju zalali bo najtaniej wyszlo. Specjalnie i z pelna premedytacja napewno to zrobili. Tylko po jakiego ... oddajesz moto do serwisu skoro z moto tylko gruza potrafia zrobic ?
Kurwa zaczyna mnie irytowac takie pierdolenie od pewnego czasu na tym forum ze jak komus sie cos pierdoli w moto to mu w serwisie napewno zjebali.
A moze nie przyszlo Ci do glowy ze byl czym innym zalany - moze z domieszka motodoktora i iaj olej czysty silnik dostal to zaczal troche oelj brac bo sie rozszczelnil... Moze sam go do takiego stanu doprowadziles ? Moze w zeszlym sezonie bardziejlightowo jezdziles a teraz go wyzej krecisz iw takim wypadku kazdy silnik ma prawo troche lyknac ?
Pomiar ilosci olejujak robiles ? Na zimnymsilniku za kazdym razem po min 20-30 min postoju ?
marcinpsk- Zanim zacznie Cię coś ''irytowac na tym forum'' to się upewnij czy aby wiesz wszystko i masz podstawy do tego ??? Gdybyś zerknął na moje wątki to bys wiedział, że dali troszkę dupy i dlatego mam podstawy aby tak o nich myśleć.
W odpowiedzi na twoje pytanie to sprawdzałem stan po 20-30 min postoju czyli po wcześniejszym dobrym rozgrzaniu silnika. Ale dzieki twojej wypowiedzi mi się przypomniało ( przynajmniej tak mi się wydaje) że poprzedni olej jak sprawdzałem w.w metodą to był chyba gęstrzy. Teraz jak zerkam w to okienko( po rozgrzaniu) to ten olej jest jakby żadszy-płynniejszy, więc może jebany głąb od którego ją kupiłem zalał jakieś gówno albo dodał czegoś jak piszesz. Z resztą chyba go nawet pytałem jaki olej jest zalany to mówił, że nie wie ale troszkę w to wątpie bo mam już zdanie na jego temat-nie będe pisał jakie i dlaczego bo to fucking offtop Red_icon_smile
incom Ty to już nie wal tyle tych browarów bo Ci na czache siada Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin I teraz weź tu kurwa tłumacz wszystko od początku eh Red_icon_smile Robili mi elektrykę to powiedziałem żeby i olej zmienili, zmieniali olej to odrazu zajebali nowe klocki, zmieniali klocki to i oponę zmienili itd itd itd. . . ja jebie Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin teraz jak już mam większośc potrzebnych informacji-czytaj manuala, czasu, narzędzi to wszystko będe robić sam i mam wyjebane na ich-czytaj serwisów usługi, no chyba że w silniku będzie trzeba grzebać. . . A jak nie wiem czegoś to wypierdalam do was z pytaniem i mam nadzieję, że pomożecie bo jak Ja mogę to KURWA FUCK zawsze pomogę !!!!! - to tak nawiasem Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin Red_icon_cheesygrin
Napoczatek sprawdz ile tego oleju Ci ubywa na 1000km. Jak bedzie duzo to mozesz sprobowac wlac nowy olej jakis gestszy typu 15W czy 20W, ale wowczas wczesna wiosna czy pozna jesienia mozesz sobie odpuscic jazde ze wzgledu na temperature przy jakiej uruchamiasz silnik.
ja może wyjaśnie bo do końca nie wiem jaki masz model ale w RN12 i 19 i 22 na pewno jest tak że musisz zalać całe oczko i nie ma bata by było mniej !

... jak jest połowa oczka to już jest lipa i dolej czym prędzej

W każdym ASO YAMAHA CI to powiedzą że R1 to nie jest typowy podział oczka mimo pozornego odbioru jaki tam jest napisany. Ma być Pełne zalane oko olejem, nic po za tym. Jak przelejesz troche to tez nic się nie stanie.


P.S.ICOM: TObie czasami tak bije ze szkoda gadać !
teraz tak dla pewności zapytam, dolewać jak rozgrzeje silnik odczekam aż spłynie żeby widzieć jaki jest stan i dopiero dolewa ??? ??? ??? Red_icon_cheesygrin
dolewki oleju, jak i dolewki płynu chłodniczego robi się na zimnym silniku Red_icon_wink
Tak, jak godlefas napisał - na zimnym. Poza tym, może po prostu zalali zbyt mało i dlatego tak jest. Zrób dolewkę na spokojnie, poobserwuj..jak spadnie poziom, znaczy że gdzieś ucieka. Od tego jak jeździsz (czy spokojnie, czy pałujesz) zależy utrata oleju i możesz prawdopodobnie stwierdzić dlaczego maleje poziom. Jak jeździsz spokojnie, a i tak ucieka olej, to może wiele rzeczy oznaczać - na forum już w kilku wątkach chyba była ta kwestia opisywana.
A śmierdzi ci spalinami, jak korek wlewu oleju odkręcisz?

Zrób dolewkę i poobserwuj moto Red_icon_wink

PS. Incom.... jesteś Miszczu! Red_icon_cheesygrin Red_icon_wink Zajebista wypowiedź.

A olej z filtrem można wymienić samemu...
jezdzic moto i podstaw nieznac... n/c
Stron: 1 2 3