2010-07-05, 01:09 AM
Ostatnio zauważyłem, że co jakiś czas pojawia się problem z immobilizerem.
Otóż przy przekręceniu kluczyka na ON rozpoczyna się procedura kontrolna (wskazówka obrotomierza się porusza, dyskoteka lampek na pulpicie, etc.), ale czasem nie słychać charakterystycznego dźwięku załączania się immobilizera (bzzzzzyyt).
Następnie na wyświetlaczu, w miejscu wskazania temperatury, widać symbol HI (myślałem, że to H1, ale...) co podobno oznacza HIstorię. Efekt jest taki, że przy próbie startu zapłonu słychać dźwięk zapłonu, ale silnik nie bangla
W kilku przypadkach wystarczyło przekręcić kluczyk na OFF i ponownie na ON, by immobilizer się załączył, ale kilka razy musiałem to zrobić 2-3 razy z rzędu, by móc w końcu odpalić sprzęta
Rozmawiałem już z serwisem i pewnie będę musiał do nich podjechać, ale może jest jakieś znane wyjaśnienie problemu?
Podobno może się to zdarzyć, gdy silnik jest przegrzany (więc może HI oznacza HIgh, a nie HIstory?), ale miałem taką przypadłość na zupełnie zimnym silniku...
Otóż przy przekręceniu kluczyka na ON rozpoczyna się procedura kontrolna (wskazówka obrotomierza się porusza, dyskoteka lampek na pulpicie, etc.), ale czasem nie słychać charakterystycznego dźwięku załączania się immobilizera (bzzzzzyyt).
Następnie na wyświetlaczu, w miejscu wskazania temperatury, widać symbol HI (myślałem, że to H1, ale...) co podobno oznacza HIstorię. Efekt jest taki, że przy próbie startu zapłonu słychać dźwięk zapłonu, ale silnik nie bangla
W kilku przypadkach wystarczyło przekręcić kluczyk na OFF i ponownie na ON, by immobilizer się załączył, ale kilka razy musiałem to zrobić 2-3 razy z rzędu, by móc w końcu odpalić sprzęta
Rozmawiałem już z serwisem i pewnie będę musiał do nich podjechać, ale może jest jakieś znane wyjaśnienie problemu?
Podobno może się to zdarzyć, gdy silnik jest przegrzany (więc może HI oznacza HIgh, a nie HIstory?), ale miałem taką przypadłość na zupełnie zimnym silniku...